Maarten Deen schreef:gompy58 schreef:net bericht van K&N gehad, hier ff een deel van het meeltje…
Je wat een lulverhaal. Dit is de standaard Citroën (en daarmee ook Peugeot) 1.8 8v motor. Ik zou zeggen, daag hem uit en laat hem een 1.8 met het gasklephuis aan de zijkant zien! Blijkbaar kent hij de markt niet en hebben ze maar even uit de losse pols met wat goedkeuringen gestrooid.
Tja, als je graag een K&N filter wil moet je er misschien maar even langs, daar ontkom je toch niet aan als ze niks standaards hebben.
Heb je natuurlijk wel het goede gevoel dat je baanbreker voor de rest van ons 1.8 rijders bent
even een update….
Per direct is de 1.8i motor geschrapt voor de 57-0096 kit Althans dat heeft de technische dienst van K&N me medegedeeld.
Ze vroegen zich af na het zien van de pic’s van mijn blok, hoe dit ding goedgekeurd had kunnen worden. Het lag iig niet aan mij! Ze vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat eea lang geleden in de UK is gebeurd. Wat ze overigens niet begrijpen is dat er nooit eerder klachten over zijn geweest.
Wat ik ga doen…
Morgen heb ik om 10 uur een afspraak met de leverancier, ECD in Den Haag. Ik mag mijn geld terug hebben. Dit heeft de importeur mij ook bevestigd overigens. Hij is er echter van overtuigd dat ik daar weg kan rijden met eenpassen filterset en daar gaat hij morgen dus een poging voor doen. Aangezien hij ook leverancier is van Green Cotton, lijkt het mij niet geheel onmogelijk dat het K&N set retour gaat en ik met een Green ga rijden. Het prijsverschil dat daar in zit, lijkt me dat ik daar nog best iets leuks voor kan vindne bij ECD
word vervolgt indien de belangstelling er is
Ik vind green maar een stom merk Ik kan geen sportluchtfiler kopen van die gasten omdat er ABS in mijn auto zit!!!
K&N is het merk voor de Volcane, maar dat zal ook wel weer komen vanwege de peugeot GTi modellen met mijn motor…..
theiz schreef:Ik vind green maar een stom merk: Ik kan geen sportluchtfiler kopen van die gasten omdat er ABS in mijn auto zit!!!
K&N is het merk voor de Volcane, maar dat zal ook wel weer komen vanwege de peugeot GTi modellen met mijn motor…..
dat set van mij zou wel op jou blok moeten passen.
Klopt
Moet ik nog eens een keer gaan kopen….
Wat moest jij er voor betalen?
De eigenaar van een witte zx diesel met kachelradiator problemen heeft er 165 eurie voor betaald.
Ik ben vandaag in Den Haag geweest. Bleek dat het toch wel een hele klus zou worden om er een passend geheel van te maken. Hebben besloten om het set terug te sturen en in de loop van de week komt er een Green Cotton set op. We hebben een fax van ze gekregen waarop de instructies staan en dat klopt met mijn blok
Even was er de gedachte om van het green set alleen de buizen te gebruiken en dan het K&N filter te nemen. De kosten liepen dan alleen wel wat op. Green set kost 116 ex. Het filter neemt daar ongeveer 40-50 eurie van in. De rest zou ik dus bij moeten lappen…. Heb dus voor een compleet green set gekozen. Vind het wel mooi geweest.
Om nu niet gelijk met lege handen naar huis te gaan
Is er een sportpijp gemonteerd. Zelfde ding dat cruiser heeft. de achter kant is iets gemodifiseerd ivm mijn trekhaak. Hier is een moker een handig stuk gereedschap voor ops:
Bleek overigens geen weggegooid geld te zijn. Toen de ori demper eraf lag bleek dat de onderkant al lichte neigingen had om door te gaan en de boven kant al een paar gaatjes had. De apk had hij iig NIET overleefd. Mwah was originele pijp uit 1993!!!! niet slecht toch???
Kortom, demper moest toch vervangen worden. Kosten, 135 plus 75 voor montage. het verschil tussen de K&N en Green is in mindering gebracht dus komt allemaal mooi uit.
Oh ja, ff voor d egoede orde… Ik ben daar vertrokken zonder silencer. Dat heeft exact 20 km geduurd. toen ben ik bij een pomp gestopt en heb dat ding erin gedaan…. Mijn oren begonnen te suizen!!!
dus filter okay
demper okay
nu nog ff rondom gele koni’s & sport schijven + blokken voor en dan vind ik het voorlopig wel mooi geweest! Ik probeer de vervangingen iig samen te laten vallen met de normale vervaningen, dan valt het eigelijk best mee….
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
en.. gaat ie nou harder?
erik wijngaarden schreef:en.. gaat ie nou harder?
ABSOLUUT!!! zonder silencer gaat tie zeker harder ops:
Maar ja, volgens de arbo regelingen voor bestuurders…
en de Ondernemings Raad van mijn oren is het not done om zonder die silencer te rijden. Met komt er een nette brom uit en staat het leuk.
Op zich vind ik het ook wel makkelijk hoor. Op Zolder met die kinderen in oktober trek je um er ff uit , maakt ze ff lekker doof en daarna weer rustig naar huis genietend van de 5e van Beethoven
Waar ik overigens wel erg blij mee ben. Na de laatste actie, de verwijdering van tussendemper, resoneerde eea bij bepaalde toerentallen tegen het subframe. Nu zit alles weer netjes en strak gemonteerd.
nu nog ff rondom gele koni’s & sport schijven + blokken voor en dan vind ik het voorlopig wel mooi geweest! Ik probeer de vervangingen iig samen te laten vallen met de normale vervaningen, dan valt het eigelijk best mee….
Of er moeten een paar kachelradiateurs sneuvelen