s_k schreef:Dat is de reden dat ik die 25 euro niet kan betalen .
Nee, even serieus. Ik leef van een uitkering en heb nog een hobby (audiotechniek). Ik kan goed rondkomen, maar moet m’n uitgaven een beetje verdelen. M.a.w.: Bezint eer ghy begint! Eerst eens zien of dit iets oplost. Als hij dan goed rijdt is het goed. Dan geef ik liever geld uit aan de slangen, die ècht vervangen moeten.Trouwens, ik zit me af te vragen wat mijn Visa nu eigenlijk waard is. Niet dat ik plan hem te verkopen, maar stel dat ik hem ooit weg doe?
Visa 1.1RE uit 1986. Nu nog net geen ton op de teller, maar tegen de tijd dat hij weg gaat (zeg dat dat over ‘n jaar of 2 is) rond de 125000. Van buiten en qua bodem als nieuw (echt HEEL mooi. Een paar kleine bijgewerkte plekjes, maar in z’n geheel strak en roestvrij). Interieur matig. Kunststof is wat verweerd, dak is gaar en voorstoelen zijn gaar. Achterbank is goed.
Inclusief nieuwe uitlaat, nieuwe accu, nieuwe startmotor, nieuwe koppeling, nieuwe remschoenen (voor en achter), alle leidingen vernieuwd en vier nieuwe banden?
(mijn god ik heb al het dubbele van de aanschafprijs aan ‘m uitgegeven, maar hij is dan ook wel fantastisch!)
letterlijk wat de gek ervoor geeft.
maar onder de 400 euro zou ik hem houden.
mits hij met apk is.
mvgr wupke:
Nouja, ik rijd er normaalgesproken in, dus hij is zekers met APK .
Tis gewoon m’n ‘main’ auto. En dat gaat meestal wel prima, eigenlijk. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, onderweg.
Onder de 400 euro gaat hij ook niet weg, dan rijd i khem op. Vanaf 750 ga ik denken.
Als je ziet in wat voor staat d emeeste Visa’s zijn..
op de gasklep mechaniek zit een stelschroef .
die haald en regelt het verhoogde stationaire toerental, als de choke in werking is.
die dient zo afgestelt te zijn dat bij 100 % choke, het geluid van de motor helder is ,en niet hakkepuf hakkepuf doet.
het toerental kan dan wel ruim boven de 3000 rpm liggen.
nagelang je de choke dan dicht doet, dient de laatste cm, alleen het verhoogde toerental te zijn, dus dan is de chokesmoorklep al in NULstand (vertikaal in de buis dus).
eea kan pas goed worden ingeregeld als de rest van de carb goed is afgestelt.
denk aan vlotterniveau en stationair toerental.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
s_k schreef:Dat is de reden dat ik die 25 euro niet kan betalen .
Nee, even serieus. Ik leef van een uitkering en heb nog een hobby (audiotechniek). Ik kan goed rondkomen, maar moet m’n uitgaven een beetje verdelen. M.a.w.: Bezint eer ghy begint! Eerst eens zien of dit iets oplost. Als hij dan goed rijdt is het goed. Dan geef ik liever geld uit aan de slangen, die ècht vervangen moeten.
Autorijden is inderdaad duur en helemaal met een laag inkomen. Met goede bougies en verdeelkap haal je trouwens een verschil in benzineverbruik dat je met een paar weken terugverdiend hebt. Bovendien slijt je motor minder. Dus het is maar net waar je op wilt bezuinigen. Een AX is trouwens veeeel zuiniger en goedkoper in wegenbelasting dan een Visa.
s_k schreef:Trouwens, ik zit me af te vragen wat mijn Visa nu eigenlijk waard is.
Tussen 250 en 750 euro.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: M’n Visa heeft ‘iets’
Bij het lezen van je oorspronkelijke posting schiet me nog iets te binnen: hoe lang zijn de ritjes die je maakt? Het klinkt namelijk alsof je (carterontluchtings-)slangen vol met sludge zitten. Een bekend euvel bij dit type motor. Misschien komt de motor nooit goed op bedrijfstemperatuur om die sludge er uit te rijden. Bedenk dat een motor pas na 20 minuten warm begint te worden. Ritjes korter dan 20 minuten betekent extra slijtage voor een motor.
Re: M’n Visa heeft ‘iets’
Handjes schreef:Nou, volgens mij is dat het allerwaarschijnlijkst .
Ho! Dit las ik niet . Beetje sloom.
Naja, dan loont ‘t wellicht wel de moeite. Eens even naar Brezan mailen…
rataplan schreef:twee kilometer is ook niet echt een eind.
ik kan ongeveer bij - temperaturen mijn choke dan pas uitzetten.
(dan staat die al half hoor )
Ik heb het ook wel al eens meegemaakt dat bij - temperaturen na ongeveer 1 km tijdens het terugschakelen de motor uitviel.
Nieuwe bougie kabels deden dan echt wonderen
(alleen al bij het starten was dat al te merken).
Heb je trouwens een koelwater temperatuur meter ?
Hmmm, bij mij is de choke dan ook nèt in. Hij kan al wat eerder in, maar dan loopt hij zo pruttelig. Maar wat ik ook doe met de choke (eerder in, later in), het probleem blijft. Heeft dus niets met verzuipen te maken (heb sowieso wel feeling voor die dingen. Mijn vader, met 30 jaar oude-auto-ervaring, krijgt z’n GSA niet zo mooi aan’t lopen als ik . En ik heb ‘n Volvo 440 met handchoke gehad, da’s ook een crime!).
Koelwatertemperatuurmeter heb ik niet. Bedoel je nu een meter op’t dashboard, of een los metertje? In elk geval: Heb ik allebei niet .
Maar gezien de warmte van de kachel lijkt hij vlot en goed op temperatuur te komen.
kreazyV8wuppo schreef:op de gasklep mechaniek zit een stelschroef .
die haald en regelt het verhoogde stationaire toerental, als de choke in werking is.
die dient zo afgestelt te zijn dat bij 100 % choke, het geluid van de motor helder is ,en niet hakkepuf hakkepuf doet.
het toerental kan dan wel ruim boven de 3000 rpm liggen.nagelang je de choke dan dicht doet, dient de laatste cm, alleen het verhoogde toerental te zijn, dus dan is de chokesmoorklep al in NULstand (vertikaal in de buis dus).
eea kan pas goed worden ingeregeld als de rest van de carb goed is afgestelt.
denk aan vlotterniveau en stationair toerental.mvgr wupke
Ho! Dit is nieuw!
Bij zowel mijn auto als de GSA als de Toyota tercel uit ‘79 van een vriend van me als mijn volvo, stond de motor als een gek te stampen (buuuwuuwuuwuuwuuwuu!) als de choke aan staat. Als je dat te lang doet verzuip je em . Hij maakt wel een hoop toeren, dan.
Wat bedoel je met ‘helder’ lopen? dat ‘ie één geluid maakt? Da’s zeker niet het geval .
Handjes schreef:s_k schreef:Dat is de reden dat ik die 25 euro niet kan betalen .
Nee, even serieus. Ik leef van een uitkering en heb nog een hobby (audiotechniek). Ik kan goed rondkomen, maar moet m’n uitgaven een beetje verdelen. M.a.w.: Bezint eer ghy begint! Eerst eens zien of dit iets oplost. Als hij dan goed rijdt is het goed. Dan geef ik liever geld uit aan de slangen, die ècht vervangen moeten.Autorijden is inderdaad duur en helemaal met een laag inkomen. Met goede bougies en verdeelkap haal je trouwens een verschil in benzineverbruik dat je met een paar weken terugverdiend hebt. Bovendien slijt je motor minder. Dus het is maar net waar je op wilt bezuinigen. Een AX is trouwens veeeel zuiniger en goedkoper in wegenbelasting dan een Visa.
De Visa loopt 1:20, dus véél zuiniger zal hij niet zijn.
Verder weegt de Visa 754 kilo, dus het zal hoogstens één klasse schelen.
Tot slot ben ik best bereid er geld aan uit te geven, maar wel alleen als ik een beetje zekerheid heb dat het werkt . Dus ik probeer het op volgorde van logica. Als het éérste logischte niet helpt, komt het tweede etc. Ik heb er al honderden euro’s aan versleuteld, dus het komt wel goed . Maar wel beetje bij beetje!
s_k schreef:Trouwens, ik zit me af te vragen wat mijn Visa nu eigenlijk waard is.
Tussen 250 en 750 euro.
Ok, danku
Re: M’n Visa heeft ‘iets’
Handjes schreef:Bij het lezen van je oorspronkelijke posting schiet me nog iets te binnen: hoe lang zijn de ritjes die je maakt? Het klinkt namelijk alsof je (carterontluchtings-)slangen vol met sludge zitten. Een bekend euvel bij dit type motor. Misschien komt de motor nooit goed op bedrijfstemperatuur om die sludge er uit te rijden. Bedenk dat een motor pas na 20 minuten warm begint te worden. Ritjes korter dan 20 minuten betekent extra slijtage voor een motor.
Hmmm… Het is nogal afwisselend. Vaak zijn het ritjes van het type: 15 minuten rijden, twee uur stilstaan, 15 minuten terug. Soms rijd ik er echter ook mee naar Amsterdam. Ik denk dat de gemiddelde ritduur net om en nabij de 20 à 25 minuten zal liggen.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
s_k schreef:De Visa loopt 1:20, dus véél zuiniger zal hij niet zijn.
Verder weegt de Visa 754 kilo
Zoo, dat is zuinig. Kan ik me nauwelijks voorstellen eigenlijk. Of rijd je 70-80 op de snelweg?
En 754 kg? Nog nooit van gehoord. De tweecilinder weegt 725, de 1.1 789 kg. Welke versie heb jij?
1 op 20?? Dat heb ik nog nooit gehaald. Onder extreem gunstige omstandigheden heeft mijn Visje 1 op 18 gehaald. Normaal 1 op 15 en nu 1 op 10.
Als je elcheapo wilt rijden kan je beter een AX nemen van dezelfde leeftijd.
Verdelerkap en hele reut deed bij mij wonderen met ongeveer zelfdeprobleem als jij. Alleen bij mij ging het altijd na 10 minuten rijden wel weg.
ik had een stuk of wat Visa’s in de leen rijden.
een keer kwam een klant ermee terug ,en verkondigde luidruchtig dat die Visa meer zoop, dan hij in een heel jaar aan bier wegdronk.
of ik dat ““ding”” eens na wilde kijken, alvorens hem weer uit te lenen.
laat nu net een klant die bewuste Visa voor 1,5 maand willen huren.
dus netjes sopje en afgetankt meegegeven.
na 1,5 maand kwam hij terug.
netjes gesopt en afgetankt.
EN !! met de mededeling dat die man nog NOOOIT zo’n zuinige auto had gehad.
inderdaad ook 1 op 20 .
zo zie je maar, die Visa’s zijn zo gek nog niet….
mvgr wupke:die het hakkepuf Choke verhaal wijt aan de vlinderklep afstelling.
Handjes schreef:s_k schreef:De Visa loopt 1:20, dus véél zuiniger zal hij niet zijn.
Verder weegt de Visa 754 kiloZoo, dat is zuinig. Kan ik me nauwelijks voorstellen eigenlijk. Of rijd je 70-80 op de snelweg?
En 754 kg? Nog nooit van gehoord. De tweecilinder weegt 725, de 1.1 789 kg. Welke versie heb jij?
11RE. En op het kentekenbewijs staat ècht 754 kilo.
Weegschaal kapot?
Ik rijd er gewoon 100 mee op de snelweg, soms 110 (en ‘s avonds laat op de terugweg wil de naald wel eens naar 130 schieten, maar da’s per ongeluk).
Het gemiddelde verbruik (stukjes tussen 15 en 45 minuten) is ongeveer 1:17,5
Caroline81 schreef:
Verdelerkap en hele reut deed bij mij wonderen met ongeveer zelfdeprobleem als jij. Alleen bij mij ging het altijd na 10 minuten rijden wel weg.
Bij mij ook