kreazyV8wuppo schreef:i
zo zie je maar, die Visa’s zijn zo gek nog niet….mvgr wupke:die het hakkepuf Choke verhaal wijt aan de vlinderklep afstelling.
Dat zeg ik .
Zeg, jouw onderschrift…
op mijn audioforum hebben we een
“Mvgr Baloo: die blablbla…
“Toch niet dezelfde, hè?
Hier, voor de compleetheid:
Net even gemaakt
s_k schreef:
Dat zeg ik .
Zeg, jouw onderschrift…
op mijn audioforum hebben we een
“Mvgr Baloo: die blablbla…
“Toch niet dezelfde, hè?
jammer kan je niet blij maken met mn tweelingbroer (die ik niet heb)
dat Mvgr = volgens mij algemeen goed en bekend.
greets wupke:die niet baloo is hihi
kreazyV8wuppo schreef:s_k schreef:
Dat zeg ik .
Zeg, jouw onderschrift…
op mijn audioforum hebben we een
“Mvgr Baloo: die blablbla…
“Toch niet dezelfde, hè?jammer kan je niet blij maken met mn tweelingbroer (die ik niet heb)
dat Mvgr = volgens mij algemeen goed en bekend.
greets wupke:die niet baloo is hihi
Mvgr is zeker bekend, maar Mvgr baloo: die geen Wupke is
zo letterlijk, met dubbele punt, is wel heel opvallend
s_k schreef:kreazyV8wuppo schreef:s_k schreef:
Dat zeg ik .
Zeg, jouw onderschrift…
op mijn audioforum hebben we een
“Mvgr Baloo: die blablbla…
“Toch niet dezelfde, hè?jammer kan je niet blij maken met mn tweelingbroer (die ik niet heb)
dat Mvgr = volgens mij algemeen goed en bekend.
greets wupke:die niet baloo is hihi
Mvgr is zeker bekend, maar Mvgr baloo: die geen Wupke is
zo letterlijk, met dubbele punt, is wel heel opvallend
Tja als jij het opvallend vind,is dat jou probleem.
zowiso denk ik dat Baloo niet dezelvde tech bagage heeft als wupke.
laat staan dezelvde schrijfstijl.
mvgr wupke:die geen copycat wenst..
Euh, ik bedoelde het positief hoor
oke no harm done:
fftopic :whoohoo
greets wupke
Hoe het ook zij. Ik zal morgen mezelf opofferen door naar Urmond (15km) te fietsen en dan de GSA op te halen bij de garage, waar de kleppen zijn gesteld (moest ECHT gebeuren. Konden we wel zelf, maargoed, geen tijd voor).
Daarna kijk ik m’n vader lief aan om eens naar mijn Carburateur te kijken .
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
kreazyV8wuppo schreef:inderdaad ook 1 op 20 .
Hm, toch lijkt me dat fysiek gewoon onmogelijk tenzij je als een bejaarde optrekt en max 70/80 rijdt op de snelweg. Ik heb tientallen Visa’s gekend, en de 1.1 reden allemaal tussen 1 op 14 en 1 op 16 (laatste generatie met S6-motor). De 2-cilinders tussen 1 op 13 en 1 op 15.
Ik weet wel dat mensen zichzelf graag voor de gek houden en het brandstofverbruik vaak positief inschatten (naar aanleiding van 100 km snelweg op vakantie bijvoorbeeld en 1 tankbeurt). Een goed meting kun je alleen doen door een gemiddeld over een aantal maanden en tankbeurten te nemen.
Een AX 1.1 carburateur doet gemiddeld iets van 1 op 16-17, de 1.1injectie doet 1 op 15-16.
s_k schreef:11RE. En op het kentekenbewijs staat ècht 754 kilo.
Echt grappig. Jammer dat ze hem net niet 4 kg lichter hebben gewogen!
Handjes schreef:kreazyV8wuppo schreef:inderdaad ook 1 op 20 .
Hm, toch lijkt me dat fysiek gewoon onmogelijk tenzij je als een bejaarde optrekt en max 70/80 rijdt op de snelweg. Ik heb tientallen Visa’s gekend, en de 1.1 reden allemaal tussen 1 op 14 en 1 op 16 (laatste generatie met S6-motor). De 2-cilinders tussen 1 op 13 en 1 op 15.
Ik weet wel dat mensen zichzelf graag voor de gek houden en het brandstofverbruik vaak positief inschatten (naar aanleiding van 100 km snelweg op vakantie bijvoorbeeld en 1 tankbeurt). Een goed meting kun je alleen doen door een gemiddeld over een aantal maanden en tankbeurten te nemen.
Een AX 1.1 carburateur doet gemiddeld iets van 1 op 16-17, de 1.1injectie doet 1 op 15-16.
s_k schreef:11RE. En op het kentekenbewijs staat ècht 754 kilo.
Echt grappig. Jammer dat ze hem net niet 4 kg lichter hebben gewogen!
nou Handjes, ik twijfel niet aan wat die man zei:
ik ken hem persoonlijk, en hij heeft het niet nodig om te pochen.
daarnaast rijd hij met elke auto zuiniger dan een ander.
en de wijze waarop? gewoon relaxed, en hij laat hem veel rollen.
iets wat ik nu ook doe met mn xant 1,8I..
en ik heb nog niet getankt,maar wel ruim 400 km op de 1e 2streepjes.
benzine that is..
dus die 1 op 20? lijkt me zeer wel mogenlijk.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
kreazyV8wuppo schreef:en ik heb nog niet getankt,maar wel ruim 400 km op de 1e 2streepjes.
Kijk, dat bedoel ik met jezelf optimistisch en niet-wetenschappelijk wijs maken dat je gemiddelde verbruik erg meevalt . Jij als autotechnicus moet toch weten dat de 1e 2 streepjes erg lang duren?
Maar ik twijfel niet aan het woord van die man hoor. Alleen heb ik zo mijn bedenkingen over de meetmethode. En 1,5 liter zuiniger per 100 km dan opgegeven in de catalogus lijkt me gewoon wat stug.
kreazyV8wuppo schreef:ik had een stuk of wat Visa’s in de leen rijden.
een keer kwam een klant ermee terug ,en verkondigde luidruchtig dat die Visa meer zoop, dan hij in een heel jaar aan bier wegdronk.
of ik dat ““ding”” eens na wilde kijken, alvorens hem weer uit te lenen.laat nu net een klant die bewuste Visa voor 1,5 maand willen huren.
dus netjes sopje en afgetankt meegegeven.
na 1,5 maand kwam hij terug.
netjes gesopt en afgetankt.
EN !! met de mededeling dat die man nog NOOOIT zo’n zuinige auto had gehad.inderdaad ook 1 op 20 .
zo zie je maar, die Visa’s zijn zo gek nog niet….
mvgr wupke:die het hakkepuf Choke verhaal wijt aan de vlinderklep afstelling.
Even offtopic:
Wie gaat er nu een Visa huren, en wie verhuurt nou een Visa?
Vind ik interessant om te weten…
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
ik weet van de xant dat het erg lang duurd (bij mij 270 km) voor de meter los komt uit het bovenste hoekje.
maar om je een plezier te doen zal ik straks gaan tanken.
echter, ik weet ook dat ik de cursus anders rijden heb gevolgd.
en dat scheelde bij mij(trekker oplegger) 18 % zuiniger, en 6 % sneller.
de clou zit hem in snel op de beoogde snelheid.
en heel soms extreem vroeg je gas los, en laten rollen, al dan niet met de koppeling ingedrukt.
in het stadsverkeer, laat ik hem ook min of meer rollen bij 50 cruisen in zn 5.
optrekken naar bv 70 of 80 doe ik dan weer in zn 4.
om in zn 5 te komen heb ik maar 3 x geschakeld.
met mn oude bx break 19 gti op lpg reed ik 1 op 16.
waar gewoon gassen 1 op 9,5 was.
mvgr wupke
garco schreef:
Even offtopic:
Wie gaat er nu een Visa huren, en wie verhuurt nou een Visa?
Vind ik interessant om te weten…
een garage bedrijf gespecialiseerd in klassiekers en oldtimers.
die Visa’s kocht ik als loop of sloop.
vaak met de klachten dat ze zopen slecht starten enz.
het beruchte rondje ,kleppen stelllen bougie’s verdeelkap+rotor.
carburateurtje afstellen (en reinigen) en dan een APK erop.
puike karretjes voor minder dan 350 NLG (toen) en de klant had een handige leenauto.
koste me een drol in de verzekering en de wegenbelasting was ook een lachertje.
nadeel? dat de klanten (vaak) vergaten hem afgetankt terug te brengen..
mvgr wupke
Handjes schreef:kreazyV8wuppo schreef:inderdaad ook 1 op 20 .
H
iets wat ik nu ook doe met mn xant 1,8I..en ik heb nog niet getankt,maar wel ruim 400 km op de 1e 2streepjes.
benzine that is..
dus die 1 op 20? lijkt me zeer wel mogenlijk.mvgr wupke
IS het ook.
Ook wij hebben een Xantia gehad (voor de Saxo) en ik heb er een keer een sport van gemaakt om heen- en terug naar Nijmegen (binnendoor, dus niet over de snelweg, bij Venlo de snelweg op en dan over de Napoleonsbaan) zo zuinig mogelijk te rijden. Dan krijg je dus 50/80/50/80 etc. Conclusie: 1:17.
Als je je best doet kan het dus ècht wel, hoor!