Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Conclusie: 1:17.
Als je je best doet kan het dus ècht wel, hoor!
Wil het verbruikcijfer een beetje betrouwbaar zijn zul je toch wel een gemiddelde moeten nemen van een paar volle tanken brandstof.
1:20 onder gewone rijomstandigheden met een Xantia 1.8 lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Jeroen
toniclight schreef:Conclusie: 1:17.
Als je je best doet kan het dus ècht wel, hoor!Wil het verbruikcijfer een beetje betrouwbaar zijn zul je toch wel een gemiddelde moeten nemen van een paar volle tanken brandstof.
1:20 onder gewone rijomstandigheden met een Xantia 1.8 lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Jeroen
de 1 op 20 waar we hier over praten is met een VISA 1100 cc, enkelgats 32 mm carb.
de 1,8 Xant is van wupke, en die heeft net getankt, 431 km op 26,2 ltr=1 op 16,45.
en dat is lang en kort bij mekaar.
1x naar A,dam
en 2x naar eindhoven en bv 4 of 5 x 2,5 km enkel dus 5 retour, naar de winkel ff snel.
of 17 km enkel naar mn ouwelui..
goed gemiddelde dus, snelweg provinciaal B wegen stadsverkeer korte ritjes…met 1 op 16 ,ha ik ben tevreden…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
de 1,8 Xant is van wupke, en die heeft net getankt, 431 km op 26,2 ltr=1 op 16,45.
en dat is lang en kort bij mekaar.
1x naar A,dam
en 2x naar eindhoven en bv 4 of 5 x 2,5 km enkel dus 5 retour, naar de winkel ff snel.
of 17 km enkel naar mn ouwelui..goed gemiddelde dus, snelweg provinciaal B wegen stadsverkeer korte ritjes…met 1 op 16 ,ha ik ben tevreden…
Een verbruikcijfer gebaseerd op één tankbeurt waarbij de tank ook nog eens halfvol is is niet echt betrouwbaar. Dus mij zegt het cijfer nog helemaal niets behalve dat het een hoopvol begin is!
Jeroen
dat vind ik nou echt “spijkers op laag water zoeken”
ik tank tot de nek vol.
rijd 400 + km en tank weer, met gevarieerd afstand en soort weg + gebruik.
tja, als je dat niet betrouwbaar vind, weet ik niet wat wel?
als ik hem verkoop na 100,000 km ofso?
greets wupke:die nu weet dat ie 1 op 16 gemiddeld ermee kan rijden.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
kreazyV8wuppo schreef:dat vind ik nou echt “spijkers op laag water zoeken”
ik tank tot de nek vol.
Er zit zomaar 2-4 liter meer of minder verschil tussen een tankbeurt. En 3 op 50 liter is wel het verschil tussen 1 op 16 of 1 op 15.
Handjes schreef:kreazyV8wuppo schreef:dat vind ik nou echt “spijkers op laag water zoeken”
ik tank tot de nek vol.Er zit zomaar 2-4 liter meer of minder verschil tussen een tankbeurt. En 3 op 50 liter is wel het verschil tussen 1 op 16 of 1 op 15.
greets wupke:die nu weet dat ie 1 op 16 gemiddeld ermee kan rijden
spijkers dus….en heel laag water!
wupke
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
kreazyV8wuppo schreef:dat vind ik nou echt “spijkers op laag water zoeken”
ik tank tot de nek vol.
rijd 400 + km en tank weer, met gevarieerd afstand en soort weg + gebruik.
tja, als je dat niet betrouwbaar vind, weet ik niet wat wel?
als ik hem verkoop na 100,000 km ofso?greets wupke:die nu weet dat ie 1 op 16 gemiddeld ermee kan rijden.
Een auto kan scheef staan e.d. In een andere stand kan er misschien 2 liter meer in. Dan wordt je verbruik ineens over die 431 km een 15,28.
Neem je een afstand van bijvoorbeeld 5000km. dan verandert je gemiddelde niet zoveel meer bij een “foutmeting"van 2 liter.
100000km.is ook weer wat overdreven natuurlijk.
Jeroen
toch leuk, een visa:
fftopic
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
spijkers dus….en heel laag water!
Is het nu zo moeilijk ook eens je ongelijk toe te geven?
Dit heeft niets met technische kennis of inzicht te maken maar gewoon met rekenen!
Jeroen
toniclight schreef:kreazyV8wuppo schreef:dat vind ik nou echt “spijkers op laag water zoeken”
ik tank tot de nek vol.
rijd 400 + km en tank weer, met gevarieerd afstand en soort weg + gebruik.
tja, als je dat niet betrouwbaar vind, weet ik niet wat wel?
als ik hem verkoop na 100,000 km ofso?greets wupke:die nu weet dat ie 1 op 16 gemiddeld ermee kan rijden.
Een auto kan scheef staan e.d. In een andere stand kan er misschien 2 liter meer in. Dan wordt je verbruik ineens over die 431 km een 15,28.
Neem je een afstand van bijvoorbeeld 5000km. dan verandert je gemiddelde niet zoveel meer bij een “foutmeting"van 2 liter.
100000km.is ook weer wat overdreven natuurlijk.Jeroen
goed jeroen je hebt gelijk.
ik stel domweg dat ik gelijk heb gezien mn onderschrift !
GEMIDDELD…on avradge give and take ongeveer ,,,1 op 16…
en kijk niet op die ene liter meer of minder per tankbeurd….
groetjes van wupke:
Ja, haaaalooooo EEECHOOOOO…
Back ontopic please…persoonlijke discussies per
msn/pb/mail/fax/telefoon….Maar niet hier
THX
René van Maren schreef:Ja, haaaalooooo EEECHOOOOO…
Back ontopic please…persoonlijke discussies per
msn/pb/mail/fax/telefoon….Maar niet hier
THX
ging eerst om, dat mn xant 1 op 20 zou doen…
onmogenlijk…
dan dattie niet 1 op 16 zou rijden vanwege een halev tankbeurd schuin staan enz…
en uiteindelijk op de letter dat ik reken GEMIDDELD,,wat ik ook direct in mn 1e post heb geplaatst qua verbruik….
alleen?????
waar is nou de echoooooo????
een Visa in aantocht oid?? die wel 1 op 20 rijd en sludge in zn pijp heb??
apropo sludge…
vandaag iets geinigs meegemaakt aangaande sludge…
let op !!
mn BX staat nu klaar voor de sloop bij de garage.
nu al ruim 2 weken staat ie stil.
grap wil dat zijn OLIEPIJLSTOK in mijn Xantia past en de stok van de Xant kaduuk was.
vandaag dus die peilstok (na 2 weken stilstand) uit de BX gehaald om in de Xant te ploppen..
wat denk je??
van onder tot boven helemaal die melkbruine sludge..
heeft dus toch met vochtafzetting te maken LOS VAN HET RIJDEN…
mvgr wupke:die je nu zelf je conclusie’s laat trekken, maar denkt aan condensvorming net als op de ruiten.
Ik denk dat ik Wupke gelijk moet geven: Het is mogelijk met een 1100 benzinemotor rond de 1:20 te scoren.
Heb met de 205 een ton gereden met langdurig gemiddeld 1:18. Het verbruik schommelde weleens, maar het gemiddelde beslaat zomer, winter, wind mee, wind tegen, rustig 100 rijden en planken met 150 (op de klok, topsnelheid) gedurende 3 uur.
Ik hoefde nieteens echt mijn best te doen om regelmatig tankbeurten van tegen de 1:20 te halen. En nee, ze werden dan niet gevolgd door een beurt van 1:15.
Overigens heb ik uit moeders Twingo een keer 1:30 gehaald over een hele lange rit.
Shit .
motorreiniger werkte perfect. Twee weken probleemloos gereden en daarna was het weer zo ver. Ineens: Inhouden, afslaan… 5 minuten later was het weer voorbij.
*zucht*.
Nog 150 kilometer en dan zitten we op ‘n ton.
Wie wil een Visa met minder dan ‘n ton op de teller?
Zo zonde, hij is verder zo perfect, maar ik word zo moe van ‘t autootje!
haha,, gewoon ff de carb reinigen en weer verder tuffen joh.
20 minuten en klaar.
beter dan met electrieke problemen 200 euro lossen in de garage denk ik maar.
mvgr wupke PS
hang een extra brandstoffilter ertussen