@ waterman en bogaard ; vraag eens aan T v/d B die in ‘t bestuur van onze club zit, die heeft ooit eens op een internationale een hele fotoreportage gemaakt vanuit het open dak van een rijdende SM, dat bracht nogal leuke actie foto’s op, al die sm-rijders begonnen de meest rare toeren (zoals met z’n drieën naast elkaar op een tweebaansweg) uit te halen zodra ze dat fototoestel zagen, mij was ‘t gelukt om de zonnebril die van z’n hoofd afwaaide vakkundig na ‘t hiernamaals te rijden. Misschien kan T wel een goeie fabrikant aanwijzen.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
georgeskawa schreef:@ waterman en bogaard ; vraag eens aan T v/d B die in ‘t bestuur van onze club zit, die heeft ooit eens op een internationale een hele fotoreportage gemaakt vanuit het open dak van een rijdende SM, dat bracht nogal leuke actie foto’s op, al die sm-rijders begonnen de meest rare toeren (zoals met z’n drieën naast elkaar op een tweebaansweg) uit te halen zodra ze dat fototoestel zagen, mij was ‘t gelukt om de zonnebril die van z’n hoofd afwaaide vakkundig na ‘t hiernamaals te rijden. Misschien kan T wel een goeie fabrikant aanwijzen.
Ik betwijfel of T daar enig zinnig antworrd op kan geven.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Citroen Nederland had standaard een schuifdak op de optie lijst: Ik heb er een zeer nauwkeurig kunnen bestuderen in de wagen die vroeger aan de heer Hoitsma toebehoorde ( een 1974 injectie, ketnen—DR—).
Eenzelfde model dak wordt nu door Webasto geleverd: Wel professioneel ( laten) inbouwen, anders roesten de omgefelste randen, en lekken ze altijd.
Peter
To err is human, not to err is divine.
Citroensmgz schreef:Wel professioneel ( laten) inbouwen.
Geen probleem, een collega van me heeft vroeger een aantal jaren bij Hollandia gewerkt. Heeft daar niets anders gedaan, dus dat moet lukken.
Vandaag ben ik met de voorbereidingen voor het inbouwen begonnen.
Het zijn wel voorbereidingen, maar wel zeer belangrijk: het aftekenen van de te snijden opening.
Vanmiddag was dan de moment gekomen om een gat in mijn SM dak te maken
Zondag middag wordt de bak er in gestoken.
Vandaag na ongeveer 6 uur werk is de bak van het schuifdak gemonteerd en is tevens de voorruit eruit gesneden.
Er werd net over geluid gesproken.
Weet iemand hoe het met het lawaai van ds schuifdaken zit ?
maxcitro schreef:Er werd net over geluid gesproken.
Weet iemand hoe het met het lawaai van ds schuifdaken zit ?
Natuurlijk heb je wat meer lawaai, maar in mijn DS is dit zeer goed te doen. Een open raam geeft net zo veel lawaai.
zonnekap/windkap maakt heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel goed
heb nergens last van en dan vooral als het dak open is
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Vandaag na ongeveer 6 uur werk is de bak van het schuifdak gemonteerd en is tevens de voorruit eruit gesneden.
waar zit dat dak nu op die foto?? ik merk er weinig van moet ik zeggen!
ruit is er knap uit gesneden!! zo te zien blijft vooraan het chroom zitten?
Op de foto uit mijn vorig bericht is de “waterbak” gemonteerd. Nog niet het schuivend gedeelte.
Hier zie je een foto van binnen in.
Op dze volgende foto ligt het schuivend gedeelte er al los in, maar moet nog geregeld worden.
Sierlijsten rond de voorruit zijn verwijdert voor het uitsnijden van de ruit. Uitsnijden is zonder veel problemen gelukt. Ruit is nog heel.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Een hele klus zo te zien! en die waterbak?moeten daar nog afvoerleidingen aangezet worden?? knap gedaan verder! om welke rede heb je de voorruit verwijdert? zat er roest ergens onder?
blooper1963 schreef:Een hele klus zo te zien! en die waterbak?moeten daar nog afvoerleidingen aangezet worden?? knap gedaan verder! om welke rede heb je de voorruit verwijdert? zat er roest ergens onder?
Ja, vooraan en achteraan zitten afvoerleidingen. Die moeten nog ergens buiten gebracht worden.
Onderaan de voorruit zit een tweedelige sierlijst. De opening tussen de ruit en de sierlijst was niet afgekit (origineel zo???) waardoor er dus allerlei vuiligheid bleef zitten. Resultaat dat de rand onderaan de ruit op verschillende plaatsen was doorgeroest.
Maar of deze nu doorgeroest was of niet, ze moest er zowiezo uit omdat er een groene set ruiten in komt.
Vandaag (ondertussen eigenlijk al gisteren) heb ik de SM even uit de garage gehaald en daardoor 2 duidelijkere foto’s kunnen nemen.