Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Tijdens een bezoekje aan een vliegtuigmuseum in de Duitse Eiffel ondekte ik iets vreemd: In een ‘volkomen origineel’ vliegtuigje uit de beginjaren van de vliegerij zit een motortje dat als twee druppels water lijkt op onze tweepitter. Heeft ontwerper Becchia dan toch plagiaat gepleegd????
Edit Patje74; foto geplaatst
plagiaat?
misschien is het een samenwerking…
ik heb via google wel eens foto’s gevonden van vliegertjes met VISA-blokjes,
lijkt me niets onrustwekkends
oeps ... had het jaren 20 aspect over het hoofd gezien ops:
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De overeenkomsten zijn inderdaad frappant. Maar we moeten niet vergeten dat de vorm van het 2CV blok natuurlijk vrij voor de hand liggen is voor een 2 cilinder boxer…
jaren 20, en dan al zo’n dikke carb….?
Bloke ziet er behoorlijk 602cc uit…Volgens mij later erop gezet als je het mij vraagt…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Das gewoon een moderne 602 cc…. niets jaren 20… toen hadden ze echt nog nooit van een extern oliefilter van Purflux gehoord.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik denk dat het Duitse museum plagiaat maakt met een orgineel 2cv motorblokje.
Maar deze motor blokjes en de luchtgekoelde Visa motoren Worden wel toegepast in de MLA vliegtuigen. Micro Light Aiercraft. Er is in Duitsland een bouwtekening te verkrijgen van een vliegtuig die vliegt met een Visa motor. Google maar eens op ULF 2
enigste wat ik me afvraag is dit::wat doen ze met de lagering van de krukas.
kan me niet voorstellen dat de axiaal lager er op is berekend om een +/- 800 kg zwaar vliegtuig voort te trekken.
waar de normale krachten hoofdzakelijk radiaal zijn.
verder zie je ook wel de GS/A 1300 in diverse vliegmachine’s en trike’s.
mvgr wupke:
De lagers van de krukas is inderdaad een probleem. Daarom zit er vaak een vertraging voor. Gemaakt van V-snaren en poelies. En daarop zit dan de propellor. Waardoor er ook weer een groter koppel op de prop komt te staan