3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Autobranche wil oude diesels van de weg
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 21 januari 2006 03:24 AM
  [ # 31 ]
paso schreef:

heb je al eens gezien wat een scheepsdiesel er durft uit braken?
alles ouder dan 10 jaar de shredder in?

ach nog 20 jaar en dan is de olie voorraad zowat op.tegen die tijd is er wel weer wat anders.
plantaardige olie of methaan gas, zonneenergie waterstof enz enz…
wie weet is het dan henry ford zijn tijdperk…
alle kleuren kan je kopen, zolang het maar zonnecelkleur is…

greets van wupke Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 21 januari 2006 06:12 AM
  [ # 32 ]

Oude diesels afschaffen? Slooppremie? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt??? Stelletje idioten….

Zoals SZ al aangaf, zijn er van de 6 miljoen auto’s in Nederland maar een gedeelte dat én een dieselblok in het vooronder heeft én oud is. Dat is dus wat mij betreft verwaarloosbaar.

- Kijk eens wat een stadsbus uitstoot—> laat alle bussen op LPG of een moderne vorm van watergas oid lopen.
- Kijk eens wat fabrieken allemaal uitstoten—> zonne-energie, windenergie, kernenergie, etc
- Kijk eens wat vliegtuigen, treinen etc uitstoten—> wederom valt hier veel te verbeteren dmv schonere motoren / energiebronnen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zolang het OV nog zo gruwelijk duur is krijgen ze mij nooit en te nimmer in het OV. Ik moet vaak 200 km op een dag afleggen. Zie je het al voor je dat ik in de trein stap? Dat resulteert alleen maar in tijdverlies en een duur kaartje. Terwijl ik ruim 2 keer zo goedkoop met de BX rijd, en daar neem ik files voor lief mee. Ik reken gewoon uit dat ik wat eerder van huis weg moet.

Laat ze daar in Den Haag/Brussel/Strasbourg/etc nou eens echt iets nuttigs doen zeg.  Evil or Very Mad
Altijd het zelfde, dat automobilstje pesten…  Evil or Very Mad
Zolang er niet op grote schaal voor wordt gezorgd dat mensen daadwerkelijk het OV verkiezen boven de auto, blijf ik lekker in m’n oude diesel met 440.000 km rijden.  Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 januari 2006 07:32 PM
  [ # 33 ]
Handjes schreef:

De bouwsector is in Nederland nog altijd verantwoordelijk voor 50% van ons afval en voor 40% van de CO2-uitstoot. Ik zou zeggen: regering, waar is de grote winst te halen?

kan je dit laten zien via een verhaal enz want dit klopt echt niet Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 januari 2006 07:42 PM
  [ # 34 ]
XBXG schreef:

Oude diesels afschaffen? Slooppremie? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt??? Stelletje idioten….

Zoals SZ al aangaf, zijn er van de 6 miljoen auto’s in Nederland maar een gedeelte dat én een dieselblok in het vooronder heeft én oud is. Dat is dus wat mij betreft verwaarloosbaar.

- Kijk eens wat een stadsbus uitstoot—> laat alle bussen op LPG of een moderne vorm van watergas oid lopen.
Wink

zijn ze al mee bezig maar dit gaat niet van de ene op de andere dag

Profiel  

donderkont
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113

Gepost: 21 januari 2006 08:21 PM
  [ # 35 ]
citroenc2 schreef:
Handjes schreef:

De bouwsector is in Nederland nog altijd verantwoordelijk voor 50% van ons afval en voor 40% van de CO2-uitstoot. Ik zou zeggen: regering, waar is de grote winst te halen?

mmm 40% co2-uitstoot in de bouw ??
die bouwvakkers drinken geen diesel hoor.

en 50% afval ? (lijkt me erg sterk)
en julie willen graag verbouwen.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 januari 2006 08:23 PM
  [ # 36 ]
donderkont schreef:
citroenc2 schreef:
Handjes schreef:

mmm 40% co2-uitstoot in de bouw ??
die bouwvakkers drinken geen diesel hoor.

en 50% afval ? (lijkt me erg sterk)
en julie willen graag verbouwen.

wil ik net zeggen bijna alles op de bouw wordt gescheiden ingezameld en hergebruikt Wink

Profiel  

donderkont
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113

Gepost: 21 januari 2006 08:26 PM
  [ # 37 ]

dat klopt het wordt op de bouw beter gescheiden,
dan bij de meeste mensen thuis.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 januari 2006 08:28 PM
  [ # 38 ]
donderkont schreef:

dat klopt het wordt op de bouw beter gescheiden,
dan bij de meeste mensen thuis.

klopt komt vooral door de kosten een bak met alles erop is 2 keer zoduur dus daarom probeert men zoveel mogelijk te scheiden Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 januari 2006 09:02 PM
  [ # 39 ]

zowel in het verbruik alsook in het afval gebeuren praten we dus over::

RENDEMENT PER TON..

waar dus de auto een hoger rendement heeft dan de trein.
en de trein weer een hoger rendement dan een vliegtuig..

of zoiets..

ik vind gewoon vind dat ze elke euro winst op fossile brandstoffen moeten gebruiken voor ontwikkeling van alternative energie.

mvgr wupke:die voorspelt dat we over 20 jaar niet meer tanken, maar de stekker in zn uitlaat steken. Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 januari 2006 09:05 PM
  [ # 40 ]
kreazyV8wuppo schreef:

RENDEMENT PER TON..

of zoiets..

ik vind gewoon vind dat ze elke euro winst op fossile brandstoffen moeten gebruiken voor ontwikkeling van alternative energie.

mvgr wupke:die voorspelt dat we over 20 jaar niet meer tanken, maar de stekker in zn uitlaat steken. Wink

slechte voorspelling dat betekend dat alle auto die er nu zijn niet meer rijden Sad

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 januari 2006 09:15 PM
  [ # 41 ]
citroenc2 schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

RENDEMENT PER TON..

of zoiets..

slechte voorspelling dat betekend dat alle auto die er nu zijn niet meer rijden Sad

zoals gewoonlijk.
de waarheid is hard.
maar ik tuf tege die tijd welmet een alternatief.
greets wupke Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 21 januari 2006 09:21 PM
  [ # 42 ]
kreazyV8wuppo schreef:

Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar laat die paar oude diesels nou eens met rust.  Evil or Very Mad
Er zijn veel andere terreinen waar veel meer winst is te behalen.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 januari 2006 09:22 PM
  [ # 43 ]
XBXG schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar laat die paar oude diesels nou eens met rust.  Evil or Very Mad
Er zijn veel andere terreinen waar veel meer winst is te behalen.

het is als met een vreselijke puinhoop.
je moet ergens beginnen om hem op te ruimen.
dus begin je voor de voet, jammer alleen dat daar de vieze diesels liggen.

mvgr wupke Wink

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 21 januari 2006 09:35 PM
  [ # 44 ]
citroenc2 schreef:
Handjes schreef:

Bouwsector, hè? Dat is niet alleen de bouwplaats, ook al die fabrieken waar ze bakstenen, beton, wapening, kunststof, isolatie, schroeven, bouten, vrachtwagens, zand, etc. maken, gebruiken en vervoeren (!). En de winning van al die grondstoffen kost ook wat energie…
De bouwsector is de grootste sector in Nederland en er valt daar nog veel milieuwinst te behalen. Voor precieze getallen (deze stonden in de afgelopen Delta) kun je het beste even de faculteit Bouwkunde in Delft bellen.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 januari 2006 09:48 PM
  [ # 45 ]
Handjes schreef:
citroenc2 schreef:
Handjes schreef:

Bouwsector, hè? Dat is niet alleen de bouwplaats, ook al die fabrieken waar ze bakstenen, beton, wapening, kunststof, isolatie, schroeven, bouten, vrachtwagens, zand, etc. maken, gebruiken en vervoeren (!). En de winning van al die grondstoffen kost ook wat energie…
De bouwsector is de grootste sector in Nederland en er valt daar nog veel milieuwinst te behalen. Voor precieze getallen (deze stonden in de afgelopen Delta) kun je het beste even de faculteit Bouwkunde in Delft bellen.

als je het zo bekijkt wel maar dan heb je het over alle bedrijven en kantoren denk ik want die autos en vrachtwagens moeten ook worden gemaakt door fabrieken en daar moet ook staal heen enz dus dan krijg je een cirkel maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het gaat werken want bedrijven berekenen alles gewoon door aan de klant en die wordt de dupe ervan

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook