paso schreef:heb je al eens gezien wat een scheepsdiesel er durft uit braken?
alles ouder dan 10 jaar de shredder in?
ach nog 20 jaar en dan is de olie voorraad zowat op.tegen die tijd is er wel weer wat anders.
plantaardige olie of methaan gas, zonneenergie waterstof enz enz…
wie weet is het dan henry ford zijn tijdperk…
alle kleuren kan je kopen, zolang het maar zonnecelkleur is…
greets van wupke
Oude diesels afschaffen? Slooppremie? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt??? Stelletje idioten….
Zoals SZ al aangaf, zijn er van de 6 miljoen auto’s in Nederland maar een gedeelte dat én een dieselblok in het vooronder heeft én oud is. Dat is dus wat mij betreft verwaarloosbaar.
- Kijk eens wat een stadsbus uitstoot—> laat alle bussen op LPG of een moderne vorm van watergas oid lopen.
- Kijk eens wat fabrieken allemaal uitstoten—> zonne-energie, windenergie, kernenergie, etc
- Kijk eens wat vliegtuigen, treinen etc uitstoten—> wederom valt hier veel te verbeteren dmv schonere motoren / energiebronnen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zolang het OV nog zo gruwelijk duur is krijgen ze mij nooit en te nimmer in het OV. Ik moet vaak 200 km op een dag afleggen. Zie je het al voor je dat ik in de trein stap? Dat resulteert alleen maar in tijdverlies en een duur kaartje. Terwijl ik ruim 2 keer zo goedkoop met de BX rijd, en daar neem ik files voor lief mee. Ik reken gewoon uit dat ik wat eerder van huis weg moet.
Laat ze daar in Den Haag/Brussel/Strasbourg/etc nou eens echt iets nuttigs doen zeg.
Altijd het zelfde, dat automobilstje pesten…
Zolang er niet op grote schaal voor wordt gezorgd dat mensen daadwerkelijk het OV verkiezen boven de auto, blijf ik lekker in m’n oude diesel met 440.000 km rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Handjes schreef:De bouwsector is in Nederland nog altijd verantwoordelijk voor 50% van ons afval en voor 40% van de CO2-uitstoot. Ik zou zeggen: regering, waar is de grote winst te halen?
kan je dit laten zien via een verhaal enz want dit klopt echt niet
XBXG schreef:Oude diesels afschaffen? Slooppremie? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt??? Stelletje idioten….
Zoals SZ al aangaf, zijn er van de 6 miljoen auto’s in Nederland maar een gedeelte dat én een dieselblok in het vooronder heeft én oud is. Dat is dus wat mij betreft verwaarloosbaar.
- Kijk eens wat een stadsbus uitstoot—> laat alle bussen op LPG of een moderne vorm van watergas oid lopen.
zijn ze al mee bezig maar dit gaat niet van de ene op de andere dag
citroenc2 schreef:Handjes schreef:De bouwsector is in Nederland nog altijd verantwoordelijk voor 50% van ons afval en voor 40% van de CO2-uitstoot. Ik zou zeggen: regering, waar is de grote winst te halen?
kan je dit laten zien via een verhaal enz want dit klopt echt niet
mmm 40% co2-uitstoot in de bouw ??
die bouwvakkers drinken geen diesel hoor.
en 50% afval ? (lijkt me erg sterk)
en julie willen graag verbouwen.
donderkont schreef:citroenc2 schreef:Handjes schreef:De bouwsector is in Nederland nog altijd verantwoordelijk voor 50% van ons afval en voor 40% van de CO2-uitstoot. Ik zou zeggen: regering, waar is de grote winst te halen?
kan je dit laten zien via een verhaal enz want dit klopt echt niet
mmm 40% co2-uitstoot in de bouw ??
die bouwvakkers drinken geen diesel hoor.en 50% afval ? (lijkt me erg sterk)
en julie willen graag verbouwen.
wil ik net zeggen bijna alles op de bouw wordt gescheiden ingezameld en hergebruikt
dat klopt het wordt op de bouw beter gescheiden,
dan bij de meeste mensen thuis.
donderkont schreef:dat klopt het wordt op de bouw beter gescheiden,
dan bij de meeste mensen thuis.
klopt komt vooral door de kosten een bak met alles erop is 2 keer zoduur dus daarom probeert men zoveel mogelijk te scheiden
zowel in het verbruik alsook in het afval gebeuren praten we dus over::
RENDEMENT PER TON..
waar dus de auto een hoger rendement heeft dan de trein.
en de trein weer een hoger rendement dan een vliegtuig..
of zoiets..
ik vind gewoon vind dat ze elke euro winst op fossile brandstoffen moeten gebruiken voor ontwikkeling van alternative energie.
mvgr wupke:die voorspelt dat we over 20 jaar niet meer tanken, maar de stekker in zn uitlaat steken.
kreazyV8wuppo schreef:zowel in het verbruik alsook in het afval gebeuren praten we dus over::
RENDEMENT PER TON..
waar dus de auto een hoger rendement heeft dan de trein.
en de trein weer een hoger rendement dan een vliegtuig..of zoiets..
ik vind gewoon vind dat ze elke euro winst op fossile brandstoffen moeten gebruiken voor ontwikkeling van alternative energie.
mvgr wupke:die voorspelt dat we over 20 jaar niet meer tanken, maar de stekker in zn uitlaat steken.
slechte voorspelling dat betekend dat alle auto die er nu zijn niet meer rijden
citroenc2 schreef:kreazyV8wuppo schreef:zowel in het verbruik alsook in het afval gebeuren praten we dus over::
RENDEMENT PER TON..
waar dus de auto een hoger rendement heeft dan de trein.
en de trein weer een hoger rendement dan een vliegtuig..of zoiets..
ik vind gewoon vind dat ze elke euro winst op fossile brandstoffen moeten gebruiken voor ontwikkeling van alternative energie.
mvgr wupke:die voorspelt dat we over 20 jaar niet meer tanken, maar de stekker in zn uitlaat steken.
slechte voorspelling dat betekend dat alle auto die er nu zijn niet meer rijden
zoals gewoonlijk.
de waarheid is hard.
maar ik tuf tege die tijd welmet een alternatief.
greets wupke
kreazyV8wuppo schreef:ik vind gewoon vind dat ze elke euro winst op fossile brandstoffen moeten gebruiken voor ontwikkeling van alternative energie.
Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar laat die paar oude diesels nou eens met rust.
Er zijn veel andere terreinen waar veel meer winst is te behalen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:kreazyV8wuppo schreef:ik vind gewoon vind dat ze elke euro winst op fossile brandstoffen moeten gebruiken voor ontwikkeling van alternative energie.
Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar laat die paar oude diesels nou eens met rust.
Er zijn veel andere terreinen waar veel meer winst is te behalen.
het is als met een vreselijke puinhoop.
je moet ergens beginnen om hem op te ruimen.
dus begin je voor de voet, jammer alleen dat daar de vieze diesels liggen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
citroenc2 schreef:Handjes schreef:De bouwsector is in Nederland nog altijd verantwoordelijk voor 50% van ons afval en voor 40% van de CO2-uitstoot. Ik zou zeggen: regering, waar is de grote winst te halen?
kan je dit laten zien via een verhaal enz want dit klopt echt niet
Bouwsector, hè? Dat is niet alleen de bouwplaats, ook al die fabrieken waar ze bakstenen, beton, wapening, kunststof, isolatie, schroeven, bouten, vrachtwagens, zand, etc. maken, gebruiken en vervoeren (!). En de winning van al die grondstoffen kost ook wat energie…
De bouwsector is de grootste sector in Nederland en er valt daar nog veel milieuwinst te behalen. Voor precieze getallen (deze stonden in de afgelopen Delta) kun je het beste even de faculteit Bouwkunde in Delft bellen.
Handjes schreef:citroenc2 schreef:Handjes schreef:De bouwsector is in Nederland nog altijd verantwoordelijk voor 50% van ons afval en voor 40% van de CO2-uitstoot. Ik zou zeggen: regering, waar is de grote winst te halen?
kan je dit laten zien via een verhaal enz want dit klopt echt niet
Bouwsector, hè? Dat is niet alleen de bouwplaats, ook al die fabrieken waar ze bakstenen, beton, wapening, kunststof, isolatie, schroeven, bouten, vrachtwagens, zand, etc. maken, gebruiken en vervoeren (!). En de winning van al die grondstoffen kost ook wat energie…
De bouwsector is de grootste sector in Nederland en er valt daar nog veel milieuwinst te behalen. Voor precieze getallen (deze stonden in de afgelopen Delta) kun je het beste even de faculteit Bouwkunde in Delft bellen.
als je het zo bekijkt wel maar dan heb je het over alle bedrijven en kantoren denk ik want die autos en vrachtwagens moeten ook worden gemaakt door fabrieken en daar moet ook staal heen enz dus dan krijg je een cirkel maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het gaat werken want bedrijven berekenen alles gewoon door aan de klant en die wordt de dupe ervan