Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
citroenc2 schreef:als je het zo bekijkt wel maar dan heb je het over alle bedrijven en kantoren denk ik want die autos en vrachtwagens moeten ook worden gemaakt door fabrieken en daar moet ook staal heen enz dus dan krijg je een cirkel maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het gaat werken want bedrijven berekenen alles gewoon door aan de klant en die wordt de dupe ervan
Dat is weer een andere sector (industrie). Je weet van de middelbare school nog wel dat onze economie is opgedeeld in sectoren: dienstverlenende sector, industrie, bouwnijverheid, landbouw, handel, etc.
Handjes schreef:citroenc2 schreef:als je het zo bekijkt wel maar dan heb je het over alle bedrijven en kantoren denk ik want die autos en vrachtwagens moeten ook worden gemaakt door fabrieken en daar moet ook staal heen enz dus dan krijg je een cirkel maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het gaat werken want bedrijven berekenen alles gewoon door aan de klant en die wordt de dupe ervan
Dat is weer een andere sector (industrie). Je weet van de middelbare school nog wel dat onze economie is opgedeeld in sectoren: dienstverlenende sector, industrie, bouwnijverheid, landbouw, handel, etc.
dat klopt maar voor de ene sector heb je de andere nodig maar ik denk dat als dit er door komt dat men dan alle vervuilers moeten pakken in plaats van een klein gedeelte
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
citroenc2 schreef:dat klopt maar voor de ene sector heb je de andere nodig maar ik denk dat als dit er door komt dat men dan alle vervuilers moeten pakken in plaats van een klein gedeelte
Wat ik bedoel: de bouwsector is de meest vervuilende sector. Er valt daar nog veel te winnen op milieugebied. De bouwsector is t.o.v. andere sectoren relatief heel vervuilend. Dat staat los van andere sectoren. En 40% is niet een klein gedeelte…
Handjes schreef:citroenc2 schreef:dat klopt maar voor de ene sector heb je de andere nodig maar ik denk dat als dit er door komt dat men dan alle vervuilers moeten pakken in plaats van een klein gedeelte
Wat ik bedoel: de bouwsector is de meest vervuilende sector. Er valt daar nog veel te winnen op milieugebied. De bouwsector is t.o.v. andere sectoren relatief heel vervuilend. Dat staat los van andere sectoren. En 40% is niet een klein gedeelte…
ok ik kan alleen dat stukje op de bouw zelf en niet de produktie maar het kan altijd beter maar ik denk dat we dan ook vooral als eu moeten ingrijpen
Handjes schreef:citroenc2 schreef:dat klopt maar voor de ene sector heb je de andere nodig maar ik denk dat als dit er door komt dat men dan alle vervuilers moeten pakken in plaats van een klein gedeelte
Wat ik bedoel: de bouwsector is de meest vervuilende sector. Er valt daar nog veel te winnen op milieugebied. De bouwsector is t.o.v. andere sectoren relatief heel vervuilend. Dat staat los van andere sectoren. En 40% is niet een klein gedeelte…
dan gaan we toch met zijn alle in een tipie wonen.
dan hebben we dat milieuprobleem ook niet meer.
lijkt me geen verkeerd plan.
dan maak ik een lianen geveerde flintstone auto voor iedereen….
kost je wel 100 kokosnoten en 300 bananen, met 2 mandjes kersen als toetje, voor de service..
mvgr wupke:die wel van survival houd…
XBXG schreef:- Kijk eens wat een stadsbus uitstoot
Dat valt erg mee. Toen begin jaren 90 de Euro-1 norm is ingevoerd zijn ze steeds schoner geworden. Vandaag de dag geldt Euro-4, en over een paar jaar Euro-5. Een (stads)bus is bijna schoner dan een luxe-wagen diesel. Vroeger liepen ze 1 op 2 a 3, tegenwoordig 1 op 5 a 6.
En bij dat, in een luxe-wagen passen 5 mensen, in een bus al gauw 40, en met staanplaatsen ongeveer 90. Dat zijn dus 18 personenauto’s tegen 1 bus!!
Het is jammer dat bussen nog steeds dit imago hebben. De Euro norm geldt trouwens ook voor vrachtauto’s.
Test
Thijsvandebles schreef:XBXG schreef:- Kijk eens wat een stadsbus uitstoot
Dat valt erg mee. Toen begin jaren 90 de Euro-1 norm is ingevoerd zijn ze steeds schoner geworden. Vandaag de dag geldt Euro-4, en over een paar jaar Euro-5. Een (stads)bus is bijna schoner dan een luxe-wagen diesel. Vroeger liepen ze 1 op 2 a 3, tegenwoordig 1 op 5 a 6.
En bij dat, in een luxe-wagen passen 5 mensen, in een bus al gauw 40, en met staanplaatsen ongeveer 90. Dat zijn dus 18 personenauto’s tegen 1 bus!!Het is jammer dat bussen nog steeds dit imago hebben. De Euro norm geldt trouwens ook voor vrachtauto’s.
Daar heb je wel gelijk in, maar 0 bussen die zouden rondrijden is een stuk beter voor het milieu, al gun ik jou je baan natuurlijk. (Lijkt me ook een erg gaaf beroep)
Kijk ook eens wat er gebeurt als er vlak voor je zo’n PC Hoofttractor op de snelweg eens flink optrekt. Je zit dan meteen in een zwart rookwolk. Dat mogen dan nieuwere diesels zijn, maar mij maak je niet wijs dat ze schoon voor het milieu zijn…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Thijsvandebles schreef:XBXG schreef:- Kijk eens wat een stadsbus uitstoot
Dat valt erg mee. Toen begin jaren 90 de Euro-1 norm is ingevoerd zijn ze steeds schoner geworden. Vandaag de dag geldt Euro-4, en over een paar jaar Euro-5. Een (stads)bus is bijna schoner dan een luxe-wagen diesel. Vroeger liepen ze 1 op 2 a 3, tegenwoordig 1 op 5 a 6.
En bij dat, in een luxe-wagen passen 5 mensen, in een bus al gauw 40, en met staanplaatsen ongeveer 90. Dat zijn dus 18 personenauto’s tegen 1 bus!!Het is jammer dat bussen nog steeds dit imago hebben. De Euro norm geldt trouwens ook voor vrachtauto’s.
Daar heb je wel gelijk in, maar 0 bussen die zouden rondrijden is een stuk beter voor het milieu, al gun ik jou je baan natuurlijk. (Lijkt me ook een erg gaaf beroep)
Kijk ook eens wat er gebeurt als er vlak voor je zo’n PC Hoofttractor op de snelweg eens flink optrekt. Je zit dan meteen in een zwart rookwolk. Dat mogen dan nieuwere diesels zijn, maar mij maak je niet wijs dat ze schoon voor het milieu zijn…
Als we alle energie centrales nou sluiten, alle fabrieken dichtgooien, alle auto’s bussen en vrachtwagen in de schredder proppen en alle andere vervuilende dingen stoppen, dan wordt de wereld er inderdaat een stuk mooier op.
Maar de mens heeft nou eenmaal de sterke drang om zich (snel) te verplaatsen, in lekker verwarmde huizen te wonen met alle gemakken van dien. Lekker op Fora’s rond te hangen( ) enz. enz. Wordt het leven niet leuker van. Er werdt eerder al geopperd om maar weer in tenten te gaan wonen. Is leuk voor een paar weken als het zomer is, maar het hele jaar door? We zouden trouwens ook niet meer mogen roken en lekker vuur stoken waar we dan bier bij drinken.
Forummeetings met auto’s en gebakken pannenkoeken kan dan ook niet meer .
Nee, lijkt me niet wat. Ik denk als auto’s verboden worden, en iedereen dus aangewezen is op het OV, het milieu er een stuk beter bij af is. En mensen die een eind van hun werk wonen: Zoek werk dichter bij huis. Ik maak me er zelf ook schuldig aan: Ik woon in Noordwolde, en werk in Zwolle (50KM naar het zuiden), een vriend van mij woond in Zwolle, en werkt vlakbij Noordwolde (50KM naar het noorden). We komen mekaar 2 keer per dag tegen, op de heen en terugweg, alleen dan wel op de andere rijbaan. (Alleen is hij bank-employee en ik buschauffeur: klein verschil ). Maar zonder gekheid, vroeger ging het toch ook goed? Waarom moeten mensen uit Groningen nu opeens in Amsterdam werken? Dat was vroeger een wereldreis.
Maar goed, het komt erop neer dat onze regering weer eens een plan heeft wat te idioot voor woorden is. Ze willen wel een blik soldaten naar een één of ander oorlogsgebied sturen waar ze toch geen vinger uitsteken, maar niet die paar oude dieseltjes het levenslicht gunnen.
XBXG schreef:
Kijk ook eens wat er gebeurt als er vlak voor je zo’n PC Hoofttractor op de snelweg eens flink optrekt. Je zit dan meteen in een zwart rookwolk. Dat mogen dan nieuwere diesels zijn, maar mij maak je niet wijs dat ze schoon voor het milieu zijn…
Ja daar snap ik nu helemaal niks van. Een terreinwagen die vast komt te zitten als de berm nat is. (Heb ik echt gezien)
Test
Thijsvandebles schreef:Nee, lijkt me niet wat. Ik denk als auto’s verboden worden, en iedereen dus aangewezen is op het OV, het milieu er een stuk beter bij af is. En mensen die een eind van hun werk wonen: Zoek werk dichter bij huis. Ik maak me er zelf ook schuldig aan: Ik woon in Noordwolde, en werk in Zwolle (50KM naar het zuiden), een vriend van mij woond in Zwolle, en werkt vlakbij Noordwolde (50KM naar het noorden). We komen mekaar 2 keer per dag tegen, op de heen en terugweg, alleen dan wel op de andere rijbaan. (Alleen is hij bank-employee en ik buschauffeur: klein verschil ). Maar zonder gekheid, vroeger ging het toch ook goed? Waarom moeten mensen uit Groningen nu opeens in Amsterdam werken? Dat was vroeger een wereldreis.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Maar auto’s zijn niet meer weg te denken uit onze wereld en het zullen er alleen nog maar meer worden. Vandaar dat ik het zo volslagen idioot vind om die paar oude diesels naar de sloop te dirigeren.
Oftewel, de regering moet het ergens anders zoeken. In massale zonne-energie voor huizen. Bijvoorbeeld dat elk nieuw huis standaard een dak vol met zonnepanelen heeft. Dat kost wel geld, maar zal bij massaal gebruik een goede verbetering zijn voor het milieu. Maar dat moet dan wel Europees geregeld worden, want met 16 miljoen mensen maken we het verschil niet in de wereld.
En de trend dat mensen steeds verder weg van huis gaan werken is ook niet meer te stoppen. Het is makkelijk te zeggen dat iedereen gewoon werk moet vinden in een straal van 15 km van je huis. Maar dat gaat tegenwoordig gewoon niet meer.
Thijsvandebles schreef:XBXG schreef:Kijk ook eens wat er gebeurt als er vlak voor je zo’n PC Hoofttractor op de snelweg eens flink optrekt. Je zit dan meteen in een zwart rookwolk. Dat mogen dan nieuwere diesels zijn, maar mij maak je niet wijs dat ze schoon voor het milieu zijn…
Ja daar snap ik nu helemaal niks van. Een terreinwagen die vast komt te zitten als de berm nat is. (Heb ik echt gezien)
Haha, geweldig!!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Thijsvandebles schreef:Nee, lijkt me niet wat. Ik denk als auto’s verboden worden, en iedereen dus aangewezen is op het OV, het milieu er een stuk beter bij af is. En mensen die een eind van hun werk wonen: Zoek werk dichter bij huis. Ik maak me er zelf ook schuldig aan: Ik woon in Noordwolde, en werk in Zwolle (50KM naar het zuiden), een vriend van mij woond in Zwolle, en werkt vlakbij Noordwolde (50KM naar het noorden). We komen mekaar 2 keer per dag tegen, op de heen en terugweg, alleen dan wel op de andere rijbaan. (Alleen is hij bank-employee en ik buschauffeur: klein verschil ). Maar zonder gekheid, vroeger ging het toch ook goed? Waarom moeten mensen uit Groningen nu opeens in Amsterdam werken? Dat was vroeger een wereldreis.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Maar auto’s zijn niet meer weg te denken uit onze wereld en het zullen er alleen nog maar meer worden. Vandaar dat ik het zo volslagen idioot vind om die paar oude diesels naar de sloop te dirigeren.
Oftewel, de regering moet het ergens anders zoeken. In massale zonne-energie voor huizen. Bijvoorbeeld dat elk nieuw huis standaard een dak vol met zonnepanelen heeft. Dat kost wel geld, maar zal bij massaal gebruik een goede verbetering zijn voor het milieu. Maar dat moet dan wel Europees geregeld worden, want met 16 miljoen mensen maken we het verschil niet in de wereld.En de trend dat mensen steeds verder weg van huis gaan werken is ook niet meer te stoppen. Het is makkelijk te zeggen dat iedereen gewoon werk moet vinden in een straal van 15 km van je huis. Maar dat gaat tegenwoordig gewoon niet meer.
Thijsvandebles schreef:XBXG schreef:Kijk ook eens wat er gebeurt als er vlak voor je zo’n PC Hoofttractor op de snelweg eens flink optrekt. Je zit dan meteen in een zwart rookwolk. Dat mogen dan nieuwere diesels zijn, maar mij maak je niet wijs dat ze schoon voor het milieu zijn…
Ja daar snap ik nu helemaal niks van. Een terreinwagen die vast komt te zitten als de berm nat is. (Heb ik echt gezien)
Haha, geweldig!!
Eigenlijk zitten we dus gewoon op 1 lijn. Tuurlijk moet iedereen zelf weten waar hij/zij werkt, en ik zou het leven een stuk minder dragelijk vinden zonder mijn Citroens. (Eigenlijk een héél erg groot stuk).
Als ze overal zonne-panelen verplicht maken, moeten er meer gemaakt worden, en worden ze dus goedkoper!! Maar dat snapt onze regering niet. Vast een één of ander geflipt kamerlid die graag wat wou zeggen in de 2de-kamer, en vlak voor dat hij naar binnen ging een één of andere roetende Golf type 1 voorbij zag komen ofzo.
Test
Thijsvandebles schreef:Eigenlijk zitten we dus gewoon op 1 lijn. Tuurlijk moet iedereen zelf weten waar hij/zij werkt, en ik zou het leven een stuk minder dragelijk vinden zonder mijn Citroens. (Eigenlijk een héél erg groot stuk).
Klopt. Ik zou veel meer geld te besteden hebben als ik geen auto’s had. Maar dan zou ik alsnog bakken met geld aan het OV kwijt zijn met de vreemde werktijden en plaatsen waar ik werk, waar vaak geen OV bestaat.
En autorijden is mijn hobby nummer 1….
Thijsvandebles schreef:Als ze overal zonne-panelen verplicht maken, moeten er meer gemaakt worden, en worden ze dus goedkoper!! Maar dat snapt onze regering niet.
En dat levert ook weer een stukje werkgelegenheid op.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Thijsvandebles schreef:Eigenlijk zitten we dus gewoon op 1 lijn. Tuurlijk moet iedereen zelf weten waar hij/zij werkt, en ik zou het leven een stuk minder dragelijk vinden zonder mijn Citroens. (Eigenlijk een héél erg groot stuk).
Klopt. Ik zou veel meer geld te besteden hebben als ik geen auto’s had. Maar dan zou ik alsnog bakken met geld aan het OV kwijt zijn met de vreemde werktijden en plaatsen waar ik werk, waar vaak geen OV bestaat.
En autorijden is mijn hobby nummer 1….
Thijsvandebles schreef:Als ze overal zonne-panelen verplicht maken, moeten er meer gemaakt worden, en worden ze dus goedkoper!! Maar dat snapt onze regering niet.
En dat levert ook weer een stukje werkgelegenheid op.
Dus omdat wij in oude diesel-hokken tuffen is er meer werkgelegenheid? (Als de overheid dat ooit gaat snappen)
Test
Thijsvandebles schreef:Dus omdat wij in oude diesel-hokken tuffen is er meer werkgelegenheid? (Als de overheid dat ooit gaat snappen)
Yesss, we hebben een oplossing.
Iedereen een oude diesel kopen a.u.b.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Thijsvandebles schreef:Dus omdat wij in oude diesel-hokken tuffen is er meer werkgelegenheid? (Als de overheid dat ooit gaat snappen)
Yesss, we hebben een oplossing.
Iedereen een oude diesel kopen a.u.b.
Nee niet doen, dan stijgen de prijzen van oude hokken weer. Gaat net zo lekker, BX diesels voor €50 enzo.
Test