6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

Autobranche wil oude diesels van de weg
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 24 januari 2006 05:10 PM
  [ # 76 ]
Handjes schreef:

Niemand zit inderdaad ook op een BX met 5 ton te wachten

Ik wel Laughing  Dan zijn ze net lekker ingereden…

Test

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 24 januari 2006 05:30 PM
  [ # 77 ]
rb schreef:

Een afweging die dus stopt bij de eigen portemonnaie en gewenst gedrag niet in de hand werkt. Dus wordt er nu of straks sturend opgetreden.
Heerlijk hé, die eenvoud.

Het is diezelfde overheid die juist minder zelf wil bepalen en meer aan de verantwoording van het individu wil overlaten. Het verplaatsen van kortingsregelingen naar papieren aangiftes hoort daar juist niet bij.

rb schreef:

Die ambtenaren moeten zichzelf toch op één of andere manier ‘nuttig’ maken. Ik bedenk het niet, constateer het alleen. Dat er veel administratieve lasten bij het MKB worden neergelegd heb ik zelf ook kunnen vaststellen en dat is geen gewenste richting.

Klopt. Misschien zou er dan een soort algemenere regel moeten komen, of zelfs wet, die bepaalt dat alle nieuwe aan te schaffen goederen aan strenge milieunormen moet voldoen. Waarom stellen we ons bijvoorbeeld niet tot doel om in 2020 massaal op ethanol te rijden? Nu worden de mensen aan de onderkant van de economische ladder gestraft met dit idee om oude diesels te verbieden.

rb schreef:

- Bijkomende vraag is of het gewenst is dat er juist in de binnensteden met die oude diesels rondgereden wordt.

Klopt, diesels zijn een drama voor het directe leefmilieu. Maar ja, op het platteland valt weinig te studeren en te ‘MKB’en…

rb schreef:

Je kan ook stellen dat het een Randstedelijk probleem is, straks krijg je nog een houderschapsbelasting o.b.v. postcode, brandstof & emissie…

Zoiets is er al in de vorm van provinciale opcenten (welke @#$* ambtenaar heeft dat woord ooit verzonnen?). Maar door daarmee te differentieren kun je wel achterstallige gebieden als Groningen en Zuid-Limburg aantrekkelijk maken voor ondernemers om zich te plaatsen misschien. 

Sowieso moet er snel, heel snel, wat gebeuren aan de binnenstedelijke luchtverontreiniging. Het CO2-probleem is een regionaal probleem.

rb schreef:

Het belang wat jij hecht aan de door jou steeds verder verengde groep (oude diesels / oude diesels bij MKB / oude diesels bij startend MKB) en de economische gevolgen van een dieselophokpremie deel ik niet en kun jij ook verder niet onderbouwen anders dan “ik ken” of “ik zie”. Daarmee geen diskwalificatie van het argument, maar zelfs die groep is uit te zonderen als je dat zou willen.

Ik heb het nergens willen verengen eigenlijk, de discussie heeft alleen een ander subject gekregen. Er zijn verschillende groepen die de dupe zouden kunnen zijn van deze maatregel. Eerder in het topic werden al andere groepen besproken.
Ik hecht trouwens niet perse waarde aan die diesels. Ik geef hierboven alleen aan wat het voor bepaalde groepen zou kunnen betekenen. Dat is verder geen mening. Mijn mening: van mij mogen er ook maatregelen komen als blijkt dat bepaalde groepen onevenredig veel vervuilen.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 januari 2006 06:55 PM
  [ # 78 ]

als het nou zo probleem is dan doe je dit toch anders dan belast je de oudere diesel meer en de schone diesels met filter geef je een extra premie verlichting zoals bij lpg Wink

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 januari 2006 08:18 PM
  [ # 79 ]

DS diesel is nu ook een unicum.

Dat lijkt me ook. Ik moet de eerste nog tegenkomen….....

Jeroen

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 januari 2006 08:21 PM
  [ # 80 ]
M&M schreef:
citroenc2 schreef:

als het nou zo probleem is dan doe je dit toch anders dan belast je de oudere diesel meer en de schone diesels met filter geef je een extra premie verlichting zoals bij lpg Wink

http://citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=168014&postdays=0&postorder=asc&start=14

Cool  Wink

had ik al gezien maar ik bedoel dan doe je de diesels van 10 jaar en ouder meer laten betalen en dit aan de schone diesels geven

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 24 januari 2006 08:36 PM
  [ # 81 ]
toniclight schreef:

DS diesel is nu ook een unicum.

Dat lijkt me ook. Ik moet de eerste nog tegenkomen….....

Pardon, dat moet natuurlijk de TA zijn. Ik dacht dat er een kleine serie diesel-DS’en waren geproduceerd.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 januari 2006 09:17 PM
  [ # 82 ]

Ik dacht dat er een kleine serie diesel-DS’en waren geproduceerd.

Dat zou best kunnen hoor. Ik wist dat alleen niet.

Jeroen

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 24 januari 2006 09:44 PM
  [ # 83 ]
toniclight schreef:

Ik dacht dat er een kleine serie diesel-DS’en waren geproduceerd.

Dat zou best kunnen hoor. Ik wist dat alleen niet.

Jeroen

volgens mij is de ds nooit met diesel verkocht de zijn er wel een paar omgebouwd naar diesel doormidel peugeot en cx diesel motoren

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 februari 2007 11:06 PM
  [ # 84 ]
macoda schreef:

Verder wordt voor het gemak vergeten dat om benzine te maken meer energie nodig is dan om diesel te maken uit aardolie.

of we gaan allemaal op LPG rijden.
dat is een afval product Wink
en ook heel erg schoon

en als iedereen er op rijdt dan is de techniek ook binnen no time zo betrouwbaar als het maar kan Smile

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 februari 2007 11:15 PM
  [ # 85 ]
arjan_verkade schreef:
macoda schreef:

Verder wordt voor het gemak vergeten dat om benzine te maken meer energie nodig is dan om diesel te maken uit aardolie.

of we gaan allemaal op LPG rijden.
dat is een afval product Wink
en ook heel erg schoon

en als iedereen er op rijdt dan is de techniek ook binnen no time zo betrouwbaar als het maar kan Smile

Eh… ik vrees dat die stelling een beetje mank gaat. LPG is (deels) een afvalproduct, maar als je weet waarvan, dan wil je echt niet dat iedereen op LPG gaat rijden!  Wink

Profiel  

6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook