Net m’n 2e hands C5V6 met leer en navigatie (uit 2002) proberen te verzekeren.
Op zich geen probleem maar eis van verzekering Groep 3 SCM alarm vereist vanwege originele nieuwwaarde . Auto heeft echter fabrieksalarm wat klasse 2 is.
Heb al regelmatig horen vertellen dat de hellingdetectie en hydractive niet samengaat, mijn dealer (Emerpark Breda) bevestigt dit ook (schriftelijk zelfs), hellingdetectie zou leiden tot vals alarm.
Ohra is echter onvermurwbaar. Heeft iemand gelijke ervaring (Emerpark beweert dit nog nooit meegemaakt te hebben), of is het toch mogelijk via bv een ombouwset. Of heeft iemand ook dispensatie gekregen van zijn verzekeraar.
De dagwaarde ligt overigens onder die van een Golf die veel diefstalgevoeliger is. En al die fabrieksopties zou ik helemaal niet mee willen verzekeren. Ohra is echter zo flexibel als die kerel van die paarse krokodil!
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wordt deze regel door elke maatschappij gehanteerd? Ik zou zeker even rond gaan kijken, er zijn meer verzekeringsmaatschappijen dan kerken!
bij unive geen probleem
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
bij Centraal Beheer ook niet…doen ook gewoon een C6 zonder hellingdetectie.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164200
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
en bij ons in België word het standaard alarmsysteem door vrijwel iedere verzekeringsmaatschapij aanvaard,ook bij deze waar ik verzekerd ben!ik ben full omnium verzekerd dus ook voor diefstal!
andere maatschapij graag!
Full Onmium is neem ik aan hetzelfde als wat wij ‘All Risk” noemen (in goed nederlands )
Je hebt hier ook WA+, dwz wettelijke aansprakelijkheid (+ diefstal +brand + glas) da’s een stuk goedkoper, maar niet echt handig voor een nieuwe auto.
WA is het wettelijke minimum.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
sommige maatschappijen hebben 35000 euro (oorspronkelijke nieuwprijs) als grens voor klasse 3 en andere maatschappijen 40.000. Ik zou bij die tweede groep van maatschappijen zoeken, want met 38000 blijf je hieronder.
Groet,
Gert
bij sommige is die grens er dus helemaal niet…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:bij sommige is die grens er dus helemaal niet…
Als je genoegen neemt met een WA sec polis mag ie drie ton nieuwprijs kosten, daar heb je gelijk in.
Groet,
Gert
als je mijn eerdere post gelezen had, dan had je kunen zien dat het hier om all-risk ging voor een C6 van 74.000EUR. Mijn C5 zit trouwens ook al aan 38.000EUR nieuwwaarde.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Verzekering C5 -SCM klasse 3
exroosje schreef:Net m’n 2e hands C5V6 met leer en navigatie (uit 2002) proberen te verzekeren.
Op zich geen probleem maar eis van verzekering Groep 3 SCM alarm vereist vanwege originele nieuwwaarde . Auto heeft echter fabrieksalarm wat klasse 2 is.
Heb al regelmatig horen vertellen dat de hellingdetectie en hydractive niet samengaat, mijn dealer (Emerpark Breda) bevestigt dit ook (schriftelijk zelfs), hellingdetectie zou leiden tot vals alarm.
Frank
Geen probleem met een allrisk verzekering van de V6, ook leer + nav en nog een schuifdak. Andere verzekering proberen lijkt me nuttig.
Eens nagedacht over hellingsdetectie van klasse 3 en HP.
Technisch kan ik me er niet veel bij voorstellen, zelfs een C5 zakt natuurlijk wat in na het parkeren en de voorkant gaat eerst volgens mij, zou die hellingsdetectie zo gevoelig zijn ?
Andersom lijkt me al helemaal geen probleem. De C5 pompt zichzelf electrisch op als je de deuren ontgrendeld met de AB, maar dan is ook gelijk het alarm uit.
Schrijft die dealer in zijn verklaring ook nog waarom ?
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Bedankt voor alle reacties.
het probleem voor de Ohra verzekering is dat de nieuwwaarde destijds boven de 40000 uitkwam. Aangezien het fabrieksopties zijn wil de Ohra ook geen lager verzekeringsbedrag accepteren (hetgeen niet onlogisch is vanwege de dagwaarde van deze opties (vrijwel nul)).
Weet inmiddels dat Polis Direct helemaal geen alarm verplicht stelt, bij IAK kan het verzekerd bedrag lager zodat het ook niet hoeft. ben dus weg bij de Ohra (helaas voor de pakketkorting )
Qua techniek, de dealer meldde mij dat hellingdetectie zo gevoelig is dat het langzaam zakken zou leiden tot vals alarm. Dat kan wel even duren natuurlijk.
Wat mij ergert aan de Ohra is dat ze adverteren met de paarse krokodil, maar in de praktijk zich achter regeltjes verschuilen. Ik heb op inhoud probere te discussieren(zelfs een brief geschreven) maar geen enkele soepelheid.
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
exroosje schreef:Bedankt voor alle reacties.
het probleem voor de Ohra verzekering is dat de nieuwwaarde destijds boven de 40000 uitkwam. Aangezien het fabrieksopties zijn wil de Ohra ook geen lager verzekeringsbedrag accepteren (hetgeen niet onlogisch is vanwege de dagwaarde van deze opties (vrijwel nul)).
Weet inmiddels dat Polis Direct helemaal geen alarm verplicht stelt, bij IAK kan het verzekerd bedrag lager zodat het ook niet hoeft. ben dus weg bij de Ohra (helaas voor de pakketkorting )Qua techniek, de dealer meldde mij dat hellingdetectie zo gevoelig is dat het langzaam zakken zou leiden tot vals alarm. Dat kan wel even duren natuurlijk.
Wat mij ergert aan de Ohra is dat ze adverteren met de paarse krokodil, maar in de praktijk zich achter regeltjes verschuilen. Ik heb op inhoud probere te discussieren(zelfs een brief geschreven) maar geen enkele soepelheid.
Frank
Is misschien wel leuk voor Radar ofzo
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik heb hier nog zo’n paarse krokodil staan, of zal ik hem maar op marktplaats gooien?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Re: Verzekering C5 -SCM klasse 3
exroosje schreef:Net m’n 2e hands C5V6 met leer en navigatie (uit 2002) proberen te verzekeren.
Op zich geen probleem maar eis van verzekering Groep 3 SCM alarm vereist vanwege originele nieuwwaarde . Auto heeft echter fabrieksalarm wat klasse 2 is.
Heb al regelmatig horen vertellen dat de hellingdetectie en hydractive niet samengaat, mijn dealer (Emerpark Breda) bevestigt dit ook (schriftelijk zelfs), hellingdetectie zou leiden tot vals alarm.
Ohra is echter onvermurwbaar. Heeft iemand gelijke ervaring (Emerpark beweert dit nog nooit meegemaakt te hebben), of is het toch mogelijk via bv een ombouwset. Of heeft iemand ook dispensatie gekregen van zijn verzekeraar.
De dagwaarde ligt overigens onder die van een Golf die veel diefstalgevoeliger is. En al die fabrieksopties zou ik helemaal niet mee willen verzekeren. Ohra is echter zo flexibel als die kerel van die paarse krokodil!
Frank
Raar antwoord van die dealer, want er is gewoon een setje leverbaar met een hellingshoekdetectie en extra startonderbreking (geloof ik) die van je klasse 2 een klasse 3 systeem maakt.
Kan iedere dealer bestellen….....
Re: Verzekering C5 -SCM klasse 3
Raar antwoord van die dealer, want er is gewoon een setje leverbaar met een hellingshoekdetectie en extra startonderbreking (geloof ik) die van je klasse 2 een klasse 3 systeem maakt.
Kan iedere dealer bestellen….....
Is dat niet alleen voor phase 2?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100