2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Citroen-forum slip/rijvaardigheidsdag
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 januari 2006 11:42 PM
  [ # 16 ]

Nee, is niet standaard. Alle echte Wink citroens hebben hem op de voorwielen. In dat geval is het officieel ook geen handrem, maar een noodrem. De gedachtengang is dat je er ook nog enigszins echt mee kan remmen als de hydraulische druk echt wegvalt. Of tenminste, dat lijkt mij zo aangezien het op de HP geveerde zit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 29 januari 2006 01:19 AM
  [ # 17 ]

Het is idd wel even anders met een handrem op de voorwielen. Je kan niet meer spelen. Maar je moet ook wel gecontroleerd kunnen rijden om de handrem achter goed te kunnen gebruiken. Ik akn een grip-en sliptraining iedereen aanraden. Leer je ook nog eens hoe je nou echt een bocht moet nemen en dat gaat toch echt anders dan dat nonchalante dat ik zoveel om heen zie gebeuren.
Ok ik stop weer, ik krijg een Lebbis aanval en eens flink je hart luchten heeft geen zin nu….
Wink
Patrick

maar goed, ik kies voor elk bedrag onder de 170 euro.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 29 januari 2006 01:39 AM
  [ # 18 ]
sans-pareil schreef:

Nee, is niet standaard. Alle echte Wink citroens hebben hem op de voorwielen. In dat geval is het officieel ook geen handrem, maar een noodrem. De gedachtengang is dat je er ook nog enigszins echt mee kan remmen als de hydraulische druk echt wegvalt. Of tenminste, dat lijkt mij zo aangezien het op de HP geveerde zit.

Nee hoor, ook alle a types hebben ook de handrem op de voorwielen. Wink

Overigens werkt dat alleen bij 2cv’s met trommelremmen…als noodrem. Bij schijven kun je dat wel vergeten….

ik ben eens met de eend wezen slippen….

http://members.lycos.nl/besteleenden/links1.html

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 29 januari 2006 01:55 AM
  [ # 19 ]

ben, met een slag om de arm, wel geïnteresseerd

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 29 januari 2006 12:47 PM
  [ # 20 ]
CitroenAZU schreef:

ik ben eens met de eend wezen slippen….

http://members.lycos.nl/besteleenden/links1.html

Ah, dat is dat mooie verhaal waarbij de 2CV de “moderne"broeders danig in de hemd heeft gezet met remmen en bochten draaien!!  Laughing
Ik kan het niet vaak genoeg lezen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 januari 2006 12:56 PM
  [ # 21 ]

Sommige slipbanen (oa. ANWB in Lelystad) hebben iets waarmee een achterwielspin opgewekt kan worden. Er wordt dan een plaat opzij geschoven net wanneer je er met je achterwielen overheen rijdt. Leuk om hydrotroens toch in een achterwielslip te brengen.

Ik ben verder best geinteresseerd in zoiets alleen heb ik al eens zo’n cursus gedaan, dus een vervolgcursus lijkt me dan zinvoller.

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 29 januari 2006 01:30 PM
  [ # 22 ]
mpostma schreef:

Sommige slipbanen (oa. ANWB in Lelystad) hebben iets waarmee een achterwielspin opgewekt kan worden. Er wordt dan een plaat opzij geschoven net wanneer je er met je achterwielen overheen rijdt. Leuk om hydrotroens toch in een achterwielslip te brengen.

Ik ben verder best geinteresseerd in zoiets alleen heb ik al eens zo’n cursus gedaan, dus een vervolgcursus lijkt me dan zinvoller.

Ik heb met XM break al eens een achterwielslip meegemaakt, raar gevoel dat de achterkant je wil inhalen! Ik reed slechts 10km/u, maar een lekkere laag natte klei was de oorzaak. Gelijk van het gas af en het ging goed.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27927

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 januari 2006 02:22 PM
  [ # 23 ]

offtopic:
waar zit de handrem bij een C5 dan?

welke dag had je eigenlijk in gedachten?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 januari 2006 02:33 PM
  [ # 24 ]

Ik heb nog geen datum geprikt, maar eerst staan 8 april en de citromobile nog op het programma, dus zeker niet voor juni, en als het aan mij ligt nog wat later eigenlijk…. nog geen enorme haast dus (kunnen de mensen ook nog even sparen Smile).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27927

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 januari 2006 02:36 PM
  [ # 25 ]
sans-pareil schreef:

Ik heb nog geen datum geprikt, maar eerst staan 8 april en de citromobile nog op het programma, dus zeker niet voor juni, en als het aan mij ligt nog wat later eigenlijk…. nog geen enorme haast dus (kunnen de mensen ook nog even sparen Smile).

ik bedoelde welke dag in de week Wink

in de zomervakantie heeft vaak ook niet veel zin aangezien er dan vaak meer mensen niet kunnen Smile

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 29 januari 2006 02:40 PM
  [ # 26 ]

Ah, zal wel een weekenddag worden denk ik zo, gezien beschikbaarheden. We willen toch een aardige groep bij elkaar krijgen. Ik denk momenteel aan een groep van 20 mensen (of misschien moet ik zeggen auto’s afhankelijk van de indeling) +/-, en er moet dus ook wel voldoende animo zijn.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 29 januari 2006 02:50 PM
  [ # 27 ]

Ik vindt dit een heel leuk initiatief! Enig nadeel is dat ik in december al een topgear abonnement heb genomen waarbij ik een slipcursus krijg voor 25 euro! Dit is een hele dag in eigen auto, dus ik zou het leuker vinden als er dan voor de belangstellenden ook de mogelijkheid tot een vervolgcursus is! Deze cursussen zijn er wel…

Xsara_Coupe

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 29 januari 2006 03:27 PM
  [ # 28 ]

Ik ben er zeker voor om ook een vervolgcursus te organiseren, maar omdat we zo te zien nog geen groep hebben voor een basiscursus, moeten we daar maar eerst eens mee beginnen, dan is er vanzelf ook meer animo voor een vervolgcursus daarna.

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 30 januari 2006 12:30 AM
  [ # 29 ]

wellicht moeten we een inkoop actie doen voor top gear abbo’s Smile
kunnen we daarna lekker goedkoop slippen met z’n allen

Profiel  

Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286

Gepost: 30 januari 2006 12:52 AM
  [ # 30 ]

Ik zie dat een proefabonnement Top Gear voor 3 maanden €9,95 kost, en een normaal abonnement kost €17,95.
Ik weet niet wat de voorwaarden zijn dat je een slipcursus voor €25 krijgt, maar op het eerste gezicht kan het best wel eens goedkoper zijn dan de € 75 tot €225 die in de poll staan!

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook