4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Citroen-forum slip/rijvaardigheidsdag
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 26 februari 2006 12:06 PM
  [ # 46 ]

iek wil mét ieksEmmu de bocht door…

lukt me maar niet de achterkant uit te laten breken of is daar zo’n cursus niet voor  Razz

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 februari 2006 02:03 PM
  [ # 47 ]

Achterkant uit laten breken is nogal moeilijk bij de Grande Routieres…. de wielgeometrie zit zo in elkaar dat dat echt nogal tegengewerkt wordt. Op zo’n cursus kan het met handrem op voorwiel auto’s alleen met zo’n plaat in de weg. Maar ja… kennen we eigenlijk iemand die een XM, CX of DS ofzo in een achterwielslip heeft gehad anders dan op een slipcursus?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 februari 2006 02:15 PM
  [ # 48 ]
sans-pareil schreef:

Achterkant uit laten breken is nogal moeilijk bij de Grande Routieres…. de wielgeometrie zit zo in elkaar dat dat echt nogal tegengewerkt wordt. Op zo’n cursus kan het met handrem op voorwiel auto’s alleen met zo’n plaat in de weg. Maar ja… kennen we eigenlijk iemand die een XM, CX of DS ofzo in een achterwielslip heeft gehad anders dan op een slipcursus?

Jawel. Vooral breaks kunnen best staartlastig reageren als het erop aan komt. En ik reken de BX ook ff mee trouwens.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 februari 2006 02:45 PM
  [ # 49 ]

Ja, vooral een beladen break kan ik me dat eigenlijk wel voorstellen. Een beladen berline misschien ook wel…

Maar goed. Ik zal na de 8 April meeting wat knopen doorhakken over de dag. Als ik het zo zie hebben we rond de 150,- eur niveau een aardige groep.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 februari 2006 04:20 PM
  [ # 50 ]

Ik heb het voorelkaar gekregen om m’n Eend aan de achterkant uit te laten breken, dus waarom zou het bij een XM niet kunnen ? Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 februari 2006 04:52 PM
  [ # 51 ]

Het is mij nog nooit gelukt, en ik heb de grenzen toch vaak genoeg opgezocht, CX, Xm (zelfs niet op ijzel,  en ook niet met een PhII met meesturende achteras) Rolling Eyes
Wel is het met een AX gelukt, maar dat was op een heel glad wegdek.

Ik heb wel eens gelezen dat een CX een sliphoek heeft van meer dan 80graden, dwz. dat wannneer je de achterkant een zo harde zwieper geeft dat de achterkant uitbreekt, dat de CX zelfs van bijna dwars gaan stabiel terugkomt (zonder bestuurdersingreep) Cool

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 februari 2006 02:50 PM
  [ # 52 ]
eviltwin schreef:

Ik heb wel eens gelezen dat een CX een sliphoek heeft van meer dan 80graden, dwz. dat wannneer je de achterkant een zo harde zwieper geeft dat de achterkant uitbreekt, dat de CX zelfs van bijna dwars gaan stabiel terugkomt (zonder bestuurdersingreep) Cool


Shocked

dit moet getest worden Twisted Evil
(uiteraard wel onder veilige omstandigheden!)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 februari 2006 03:34 PM
  [ # 53 ]

Na één Xsara tegen een boom geprakt te hebben kan ik uit ervaring zeggen dat die passief meesturende achteras nog wel eens voor verassingen kan zorgen, zeker in combinatie met oude en versleten banden…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 februari 2006 08:54 PM
  [ # 54 ]
eviltwin schreef:

Het is mij nog nooit gelukt, en ik heb de grenzen toch vaak genoeg opgezocht, CX, Xm (zelfs niet op ijzel,  en ook niet met een PhII met meesturende achteras) Rolling Eyes
Wel is het met een AX gelukt, maar dat was op een heel glad wegdek.

Ik heb wel eens gelezen dat een CX een sliphoek heeft van meer dan 80graden, dwz. dat wannneer je de achterkant een zo harde zwieper geeft dat de achterkant uitbreekt, dat de CX zelfs van bijna dwars gaan stabiel terugkomt (zonder bestuurdersingreep) Cool

Mij ook niet… achter gebeurt er nooit wat… zou me niet verbazen als dit gegeven idd ongeveer klopt… en hoe je hem ooit op 80 graden van de rijrichting moet krijgen, ik heb echt geen idee.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 februari 2006 09:14 PM
  [ # 55 ]

Mij is het wel eens gelukt met de GtiT. Vereist een hoge naderingssnelheid en een vrijwel haakse bocht met bijbehorende stuurbeweging. Het geeft wel een beetje een ja/nee effect. Oftewel of haaks of niet. Het is goed corrigeerbaar, maar moeilijk controleerbaar.

Met een XM heb ik het met de handgeschakelde V6 wel eens geprobeerd op een parkeerplaats waar een flink pak ijs lag, maar dat wilde niet.

Groet,

L

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 maart 2006 12:53 PM
  [ # 56 ]
Lucas Unger schreef:

Met een XM heb ik het met de handgeschakelde V6 wel eens geprobeerd op een parkeerplaats waar een flink pak ijs lag, maar dat wilde niet.

Groet,

L

Die wil alleen maar rechtdoor, ben benieuwd of de TCT dat minder heeft omdat er minder gewicht op de vooras rust

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 maart 2006 06:52 PM
  [ # 57 ]

motor heeft zeker niet voldoende pk’s om flink gas te geven en met links de rem aan te tippen zodat ie voor door de remmen heen gaat en achter wel blokkeert?

(hoe sloop ik mn XM…) Twisted Evil

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 10 maart 2006 07:05 PM
  [ # 58 ]

Het blijft moeilijk om met HP citroens de achterwielen te laten blokkeren (als de remkrachtbegrenzer/verdeler goed functioneert.

ieksEmmu schreef:

motor heeft zeker niet voldoende pk’s om flink gas te geven en met links de rem aan te tippen zodat ie voor door de remmen heen gaat en achter wel blokkeert?

(hoe sloop ik mn XM…) Twisted Evil

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Stefan_Xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 05-04-2006

Gepost: 07 april 2006 02:45 PM
  [ # 59 ]

Rijvaardigheidstraining lijkt mij ook super!

Maatje van me in zijn DS heeft al meerdere malen een uitbrekende achterkant gehad!!

Over het algemeen willen die groter citroens graag rechtdoor in de bocht, maar bij gas-los (lastwisseling) wil de achterkant wel eens uitbreken.

Dit heb ik nog niet geprobeert met de Xsara…(daar ben ik te zuinig voor Surprisedops: )

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 08 augustus 2006 12:22 AM
  [ # 60 ]

Is er al iets meer bekend over dit initiatief?
Ben wel benieuwd of dit nog wat ga worden. Ga zelf zeer binnenkort deel 1 doen en zou het leuk vinden om een keer met korting een vervolg te kunnen doen…

Xsara_Coupe

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook