schopje?
ik wil wel graag meedoen maar ga het niet organiseren
(wil wel citroencake bakken voor x aantal deelnemers)
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ga er weer mee aan de slag zodra ik er tijd voor heb. Als iemand de organisatie over wil nemen vind ik dat geen probleem.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ieksEmmu schreef:motor heeft zeker niet voldoende pk’s om flink gas te geven en met links de rem aan te tippen zodat ie voor door de remmen heen gaat en achter wel blokkeert?
(hoe sloop ik mn XM…)
Lijkt me lastig worden, aangezien je voor slechts 20% met de achterwielen remt
Overigens was de BX makkelijk in een drift te krijgen, de AX een tikkie lastiger, maar als ie gaat dan ga je….of het nou nat of kurkdroog is…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Met de ZX kon ik (mbv wat hulp vd handrem) heerlijk slippen. Maar met droog weer keihard over een rotonde knallen was ook een feest, alleen was het dan meer de voorwielslip opvangen door even van het gas af te gaan. Met berdere banden was dat ws wel beter gegaan. Nu heb je in Frankrijk vaak bredere rotondes tot je beschikking, als je dan een fout maakt word je niet zo snel afgestraft.
Maar nu even on-topic: het schiet nog niet heel erg op met dit onderwerp. Helaas zie ik me dit ook niet organiseren.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Met de ZX kon ik (mbv wat hulp vd handrem) heerlijk slippen. Maar met droog weer keihard over een rotonde knallen was ook een feest, alleen was het dan meer de voorwielslip opvangen door even van het gas af te gaan. Met berdere banden was dat ws wel beter gegaan.
Hahaha precies wat ik nu met mijn ZX doe ops: magoeed met een2 liter wil dat ook wel :p
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Wie hier in België een cursus “automobielbeheersing” (een mooier woord voor slipschool) wil volgen kan dat met zustermerk Peugeot doen in Nijvel (ten zuiden van Brussel) of in Francorchamps : .
Iets meer bekend bij het grote publiek, maar dan moet je het met een Opel doen, is Jesco in Puurs (www.jesco.be) van Mike Van Hooydonk, vader van autopiloot en televisietestrijder Jeffrey Van Hooydonk (www.jeffreyvanhooydonk.com).
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Die prodrive rijvaardigheids en anti sliptraining lijkt me ook best aanbevelenswaardig. In Lelystad met eigen auto (incl. aanvullende cascoverzekering voor tijdens de cursus). Een hele dag in je eigen auto voor 175 EUR lijkt me best schappelijk. Misschien dat je nog wel wat korting kan afspreken als je met 10 man (m/v) een hele dag ineens voldouwt.
http://www.prodrive-training.nl/index.php?content=rijvaardigantislip
Lijkt mij erg leuk ... en tot de 150 euro hou ik me aanbevolen!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Ik doe ook mee voor die € 150 !!!
Heb hem al eens gevolgd maar dat met de Lingo
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Heb al een keer meegedaan met de Xant.
Dit was met de Alfa 146 club bij prodrive in Lelystad. Was zeg maar een beetje een vreemde eend in de bijt. Moest echt hard over de gladde rotonde om de achterkant te laten wegglijden. (zo zonder handrem op de achterwielen)
Dit koste vorig jaar “maar” honderd euro en we waren met 10 auto’s.
Moet dus nog iets van de prijs af kunnen….
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
sans-pareil schreef:Achterkant uit laten breken is nogal moeilijk bij de Grande Routieres…. de wielgeometrie zit zo in elkaar dat dat echt nogal tegengewerkt wordt. Op zo’n cursus kan het met handrem op voorwiel auto’s alleen met zo’n plaat in de weg. Maar ja… kennen we eigenlijk iemand die een XM, CX of DS ofzo in een achterwielslip heeft gehad anders dan op een slipcursus?
bijna, jaar of 4 geleden met veel te hoge snelheid [ja die hoogmoed voor de val] een rotonde genomen. in een xantia -ok geen xm of ds maar wel hp en 1300 kilo- vreemde gewaarwording, tot op het randje vrijwel niks te merken en ineens, heel erg ineens breekt de achterkant uit. toen stond ik dus ineens midden op dat grascirkeltje. leek wel een beetje een speciaal display voor de autorai.
du pain… du vin… du Citroën
Ik kan uit ervaring melden dat het in sommige situaties best lukt om een XM uit te laten breken. Helaas was dit nodig om een medeweggebruiker te ontwijken, die, terwijl ik met zo’n 100km/u over een doorgaande polderweg reed, met zijn Twingotje optrok en recht voor m’n dame uitkwam. Ik had de keus om of de Twingo te pletten, of uit te wijken naar rechts, helaas lag daar zo’n verhoogde middenberm, en werdt m’n dame daar half overheen gelanceerd, ze was trouwens nog best redelijk onder controle te houden, maar al het tegensturen resulteerde in een soort van powerslide van zo’n 50/75 meter.
De geschrokken ietwat demente en al half gefosielliceerde bestuurder van de Twingo keek me verbaasd aan en vroeg zich verbaasd af waar ik vandaan was gekomen. Na inspectie bleken we beide geen schade te hebben, behalve een heel klein op m’n spiegelkap en heb het er maar bij gelaten.
Zweven of sideways…..... that’s the question
Ik kan uit ervaring melden dat het in sommige situaties best lukt om een XM uit te laten breken. Helaas was dit nodig om een medeweggebruiker te ontwijken, die, terwijl ik met zo’n 100km/u over een doorgaande polderweg reed, met zijn Twingotje optrok en recht voor m’n dame uitkwam. Ik had de keus om of de Twingo te pletten, of uit te wijken naar rechts, helaas lag daar zo’n verhoogde middenberm, en werdt m’n dame daar half overheen gelanceerd, ze was trouwens nog best redelijk onder controle te houden, maar al het tegensturen resulteerde in een soort van powerslide van zo’n 50/75 meter.
De geschrokken ietwat demente en al half gefosielliceerde bestuurder van de Twingo keek me verbaasd aan en vroeg zich verbaasd af waar ik vandaan was gekomen. Na inspectie bleken we beide geen schade te hebben, behalve een heel klein op m’n spiegelkap en heb het er maar bij gelaten.
Zweven of sideways…..... that’s the question
Een Visa is prima in een slip te krijgen en te controleren:
http://www.youtube.com/watch?v=_sxIGl3JSss
Ik rij regelmatig even een bouwweg op om een beetje handrembochtjes te draaien en als het geregend heeft (of het regent nog steeds) is straatje keren een stuk leuker (niet bij droog weer, dat kost te veel rubber).
Ik zit sterk te dubben om er van de zomer mijn oude bandjes (met nog 4 mm profiel) weer onder te zetten, dan vormt geen enkel stuk weg meer een belemmering voor een gedoseerde blokkering van de achterwielen
En ontopic: een cursus lijkt me leuk, alleen wordt hier inmiddels al bijna een jaar over gesproken lijkt het er op neer te komen dat we het alsnog zelf uit moeten zoeken ... tot 150 euro (hoewel dat wel een rib uit mijn studentenlijf is) ben ik wel geinteresseerd!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Heeft een Visa de handrem op de achterwielen?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.