Om de verkoop van mijn vaders auto te stimuleren zijn we toch een beetje opzoek naar de reden dat de verwarming slecht werkt.
Het is trouwens wel zo dat wanneer mijn vader langzaam door de stad rijd zoekende naar een straat oid dat het lekker warm wordt. Maar zodra je dan weer een beetje snelheid maakt dan stopt ie met verwarmen. (nou ja, hij verwarmt nog een beetje dan)
Thermostaat? Of wat?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: Probleem verwarming
Rob GT schreef:Om de verkoop van mijn vaders auto te stimuleren zijn we toch een beetje opzoek naar de reden dat de verwarming slecht werkt.
Het is trouwens wel zo dat wanneer mijn vader langzaam door de stad rijd zoekende naar een straat oid dat het lekker warm wordt. Maar zodra je dan weer een beetje snelheid maakt dan stopt ie met verwarmen. (nou ja, hij verwarmt nog een beetje dan)
Thermostaat? Of wat?
Alvast bedankt!
Is het KVS niveau nog in orde? Of eens proberen geen buitenlucht naar binnen te laten komen, dus systeem om recirculeren zetten. Misschien dat dát helpt.
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
thermostaat kaduuk denk ik zo.
die ene die bij de ontsteking zit.
kost een paar euro (10 ofsoiets) en is redelijk simpel te vervangen,(mits het heel loskomt).
mvgr wupke
Re: Probleem verwarming
xm_turbo schreef:Rob GT schreef:Om de verkoop van mijn vaders auto te stimuleren zijn we toch een beetje opzoek naar de reden dat de verwarming slecht werkt.
Het is trouwens wel zo dat wanneer mijn vader langzaam door de stad rijd zoekende naar een straat oid dat het lekker warm wordt. Maar zodra je dan weer een beetje snelheid maakt dan stopt ie met verwarmen. (nou ja, hij verwarmt nog een beetje dan)
Thermostaat? Of wat?
Alvast bedankt!
Is het KVS niveau nog in orde? Of eens proberen geen buitenlucht naar binnen te laten komen, dus systeem om recirculeren zetten. Misschien dat dát helpt.
Groets Ruben
Lijkt me niet, is namelijk al 2,5 jaar zo ops:
Wupke, ik heb geen kaas gegeten van BX techniek… zou je iets specifieker kunnen zijn? Misschien met foto’s oid?
Wat zou het nog meer kunnen zijn?
volg de dikke slang van de bovenkant van je radiator.
deze begint Li Boven van je radiator, en loopt naar een aluminium of zwart plastik ietwat rond huisje naast je ontsteking.
het zit vast met 2 of 3 x 13 MM boutjes.
die draai je los en haalt het deksel los.
achter het dekseltje vind je de thermostaat.
let wel op met het losdraaien want dan stroomt er natuurlijk koelvloeistof uit..
na de montage moet je die IMBUS bout in die omgeving, of het plastic ventieldopje (igv een zwart plastic huisje) even los maken respectivelijk eraf schroeven.
tevens die imbus ACHTER je kleppendeksel in de stalen pijp.
vervolgens rustig het koelvloeistof erin gieten tot de geopende punten gaan lekken met je koelvloeistof.
en die dan weer dichtdraaien.
klaar is u met het wisselen van een thermostaat.. mvgr wupke:succ6
In het geval, dat jij een metalenhuis heb, zal je ipv het ontluchtingsschroefjeschroefje een inbusboutje zien wat de zelfde functie heeft.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
waarschijnlijk zit er recht boven het thermostaat “deksel” nog een ontluchtingboutje(hoogstepunt van de cilinderkop) op een pijpje met een slangetje. Als dit een plastic ontluchtingsschroefje heeft zou ik hem ontluchten door even het slangetje los te halen. omdat dit vaak afbreekt.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN