2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
BX 14 type 1 van Martin Kroon
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 858
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 29 januari 2006 05:00 PM
  [ # 16 ]

In de citroexpert zag hij er indd nog redelijk uit en werd er voorgeschreven dat er een paar reparaties moesten worden uitgevoerd maar deze foto’s zeggen meer.

Alhoewel voor degene die van een uitdagingingen houden in het leven is dit uniek project met historie.

maja je moet wel positief ingesteld zijn.

dan toch maar opzoek naar goede BX 1e type in frankrijk

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 januari 2006 05:14 PM
  [ # 17 ]
Bull Frog Bleu schreef:

In de citroexpert zag hij er indd nog redelijk uit en werd er voorgeschreven dat er een paar reparaties moesten worden uitgevoerd maar deze foto’s zeggen meer.

Alhoewel voor degene die van een uitdagingingen houden in het leven is dit uniek project met historie.

maja je moet wel positief ingesteld zijn.

dan toch maar opzoek naar goede BX 1e type in frankrijk

Haha, heb ik recent geleden met de grijze 14 RE toch een betere deal gedaan .  Het verhaal in Autoweek en Citroexpert heb ik gelezen. Het zegt me al genoeg dat die eigenaar er zelf afstand van heeft gedaan. Als het nog haalbaar was geweest om er mee door te rijden had de vorige eigenaar dat zelf wel gedaan.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 29 januari 2006 08:12 PM
  [ # 18 ]

Hier zie ik geen heil in.

wat ik wel zie zitten:
carb
benzinepomp
rubber slangen
koplampen, als ze goed zijn
subwoofer
tweeters
remservo
veerpoten achter
veerpoten voor
hoogteregelaar achter

Maar ben niet bereid er veel voor neer te tellen. 199 euro voor dat ding is veel te veel geld, type 1 of niet. Hij kan beter een klein bedrag voor elk onderdeel berekenen. Er is een groot overschot aan parts op de BX markt en de dingen die ik zou willen zijn niet type 1 specifiek, op de koplampen, de remservo en de speakers na.

In Frankrijk zijn er nog massa’s goede type 1 biksen, haal dan een keer een goede op want de aanschaf, invoer en keuring zijn dan goedkoper dan het opknappen van dit wrak. Het is jammer omdat dit zo’n bekende BX is maar wij mensen gaan ook dood.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 januari 2006 11:49 AM
  [ # 19 ]

Zoals ik al eerder zei, hoeft er geen 199 euro te betaald worden, maar een symbolisch bedrag.  Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 januari 2006 06:30 PM
  [ # 20 ]

Bericht van de verkopers:

Komende zaterdag 4 februari zal de auto afgevoerd worden.

Iemand?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 31 januari 2006 08:49 PM
  [ # 21 ]
XBXG schreef:

Bericht van de verkopers:

Komende zaterdag 4 februari zal de auto afgevoerd worden.

Iemand?

Misschien dat wij voor die tijd iets moeten regelen…

Probleem alleen is dat ik de rest van de week werk tot 16:15.

Eigenlijk heb ik ook interesse in de bumpers (om die ooit in Bleu Romantique te spuiten Very Happy )

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 januari 2006 10:07 PM
  [ # 22 ]
Alcyone schreef:
XBXG schreef:

Bericht van de verkopers:

Komende zaterdag 4 februari zal de auto afgevoerd worden.

Iemand?

Misschien dat wij voor die tijd iets moeten regelen…

Probleem alleen is dat ik de rest van de week werk tot 16:15.

Eigenlijk heb ik ook interesse in de bumpers (om die ooit in Bleu Romantique te spuiten Very Happy )

Ik heb nog 2 bumpers liggen die van een BX afkomen in de kleur Bleu Romantique.  Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 31 januari 2006 11:59 PM
  [ # 23 ]
XBXG schreef:
Alcyone schreef:
XBXG schreef:

Bericht van de verkopers:

Komende zaterdag 4 februari zal de auto afgevoerd worden.

Iemand?

Misschien dat wij voor die tijd iets moeten regelen…

Probleem alleen is dat ik de rest van de week werk tot 16:15.

Eigenlijk heb ik ook interesse in de bumpers (om die ooit in Bleu Romantique te spuiten Very Happy )

Ik heb nog 2 bumpers liggen die van een BX afkomen in de kleur Bleu Romantique.  Wink

No Shit! Type 1?

Laat dan maar met die BX 14, alleen voor koplampen en speakers ga ik niet helemaal naar Gert toe. Die andere parts die ik eerder noemde, zitten natuurlijk ook gewoon in mijn TRS.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 februari 2006 02:22 AM
  [ # 24 ]

Hallo allemaal,

Bij deze info die direct van de eerste eigenaar af komt:

Dag Wouter, hoi Fred,

Via dit mailtje kwam ik op de website terecht en heb alle commentaren gelezen. Bedankt voor de moeite en info, Wouter. Ik ben al levenslang Citroenrijder [Ami 6 break, 2CV6, Dyane 6, BX14] maar als digibeet kom ik niet makkelijk op die Citroen-site, dus hierbij verzoek ik jou om deze info door te spelen naar de site [of aan belangstellenden].

Ik heb nog de volgende info: Het Autoweek-nummer is 2003, nr. 35 blz.48/49. Het NRC-artikel in de reeks over autokosten was op 6 maart 2004 en 10 april 2004. In die artikelen kwam mijn auto als goedkoopste [met 17ct.per km] uit de bus, beter dan alle diesels [een klassieke zelfsleutelende Volvo 244 op gas zat er nog onder; is geen vergelijk, want ik laat alles doen]. Ook Autoweek was onder de indruk van de km-stand en mot. conditie [compressie OK]. Andere publiciteit in RAI- en VROM-bladen ging ook steeds over rijstijl en goed onderhoud [bij Ton de Groot in Voorschoten] als condities voor dubbele levensduur/kilometrage en laag verbruik; ik ken de autowereld beroepshalve [ben deskundige verkeer en milieu bij VROM geweest en ben nu instructeur HNR].
Bij 300.000 km is ze door TNO op de rollenbak getest en toen waren de emissies nog steeds binnen de oude [kat-loze] normen.

Een paar details in het Citroexpert-verhaal kloppen niet: de motor/4-bak is OK en volgens mijn garage nog goed voor een ton [weinig olieverbruik], de koppakking is nooit vervangen [nooi oververhit geweest], de koppeling is nog wel goed [ooit vervangen tijdens reparatie oliekeerring]; de motor moet er alleen uit voor dat lekkende uitlaatspruitstuk [bout afgebroken, reden dat ik niet verder ga met APK]; dempers zijn bijna nieuw; achterklep is vervangen en metallic blauw. De prijs is inderdaad niet belangrijk: als iemand er echt verder mee wil is ze gratis.

Wat betreft de commentaren en jouw foto’s [nog bedankt!]: deze BX is door deze historie en kilometerstand [die is feitelijk 10.000 meer wegens kapotte kabel indertijd] bijzonder. Ik had als eerste eigenaar de filosofie van door blijven rijden en goed onderhouden zolang het economisch verantwoord is, dus niet wegdoen als ze kosteneffectief repareerbaar door de APK komt [nu dus niet meer]. Verder was ik natuurlijk zo gehecht geraakt aan deze wagen [leuke vakantietochten, met de kinderen, terreinrijden in Polen, altijd veel troep verhuisd en op dak meegesjouwd, altijd gestart etc.] dat die emotionele kant ook ging meespelen. Intussen was dit rijdende monument [voor Citroen] een bewijs dat onderhoud loont [ik sleutel zelf niet] en dat antiroest een must is. Deze BX is namelijk [dat gegeven ontbreekt, maar zie Autoweek] van meet af aan door van Egmond in Alphen a.d.Rijn met Dinol Tuffcoat behandeld geweest [kosten 700 gulden in 1985] en bij hem regelmatig bijgewerkt. Dat verhinderde niet na 15 jaar dat de deuren gingen roesten [door verstopte afwatering; ik heb ze door (onbehandelde) blauwe sloopdeuren links voor/rechts achter vervangen, ook wegens de raammechanismen] evenals de A-stijl bovenin, die immers onbehandeld was maar wel roestte door condens van binnen uit. Verder is er aan het subframe voor en aan het schutboord gelast ooit, doordat daar ongezien bladertroep was blijven zitten, wat toch roest veroorzaakte. Maar de dragende delen zijn echt roestvrij. Ik heb de BX nooit gepoetst, want mooi zijn kan mij niet schelen, als het ondershuids maar goed zit.

Zij is nu dus oud en versleten [niet motorisch!] en niet mooi meer, maar dus wel heel zuinig en betrouwbaar geweest [ík haal gem. 1 op 16 en ooit in Polen 1 op 19!] . Als je mijn reparaties ziet [details ga ik nog eens op een rijtje zetten, want die nieuwe witte BX heeft in 143.000 km meer reparaties gehad dan de blauwe in 333.000 km] dan is dat een bewijs van Citroen-kwaliteit, mits in HNR-stijl bereden, want deze BX heeft in die 20 jaar gemiddeld 30% minder RPM gemaakt dan al die BX-en die ik met de helft zoveel km op de sloop aantref [daar kom ik dus wel eens]. Verder is ze nooit voor korte koude start-ritten gebruikt [ik heb 4 fietsen…] dus ik durf te garanderen dat de motor en bak het nog jaren uithouden [die je dus juist niet moet vervangen!]. Het oude (niet-roken) interieur was overigens door de hond aangevreten, vandaar die luxe type 2-stoelen van de sloop.
Al die details waar zoveel commentaar op was storen mij dus niet zo: die zwarte motor-ruimte was van de antiroest en het geluiddempende schuim: lekker laten zitten, zou ik zeggen. Dat zonnedak kit ik na de zomer gewoon weer af…...

Ik ga haar “sans rancune” uiterlijk maandag naar de Citroen-sloper in Delft rijden [ze rijdt nog zo lekker, maar de APK-boete komt er anders aan] waar de onderdelen dan kunnen worden aangeschaft, tenzij iemand anders haar voor die tijd in Aalsmeer of Leiden ophaalt en de registratie zolang opschort.

Ik ben hierover te bereiken op 071-5311307, en in het weekend op 020-6937645 of anders 06-2534 6378.

hart. groet

Martin Kroon
Leiden

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 februari 2006 02:38 AM
  [ # 25 ]

Oei…

Gelijk minder zin deze machine te slopen.

Maar overnemen lukt me ook niet.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 februari 2006 02:44 AM
  [ # 26 ]

Inderdaad, als ik zelf een stallingsruimte naast m’n huis had, stond ie vorige week al bij mij. Maar helaas blijft dit nog even een utopie…

Dus: wie redt deze BX  ConfusedConfusedConfused(voor onderdelen of in z’n geheel)

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 03 februari 2006 01:22 PM
  [ # 27 ]
deur63 schreef:

Nou, zie je wel.. meerdere mensen zijn het met me eens. ik blijf het een uitdaging vinden. waarschijnlijk DE grootste uitdaging Wink

Wouter schreef:

Mark, ik had eerst hetzelfde. Dat elke type 1 moet blijven rijden, maar dat is bij dit geval toch echt lastig…. Tenzij je wil om met heel veel geld deze BX over de 500.000 km heen wil hebben…

Ik zou ook heel graag willen dat dit BXje redbaar is, maar ik zie de onderdelen inderdaad liever in andere types 1 (lees: mijn BX’en) belanden.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 februari 2006 05:43 PM
  [ # 28 ]

Laatste info van de vorige eigenaar:

Dag Wouter,

Bedankt voor je reactie. Indrukwekkende scores hebben jouw BX-en, zoveelste bewijs voor de BX-kwaliteit.
Ik ga straks bij de Jong de achterwielen wisselen en trekhaak demonteren.

Als er niemand komt maandag haal ik haar op en rijd de BX dan naar Citroen-sloper van Bemmelen in Delft [tel.015-2623862] waar andere onderdelen eraf gehaald kunnen worden. De dempers ga ik ook eraf halen voor de nieuwe BX.
Misschien heb jij of iemand anders nog iets aan deze informatie.

hart. groet

Martin

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 mei 2006 03:39 AM
  [ # 29 ]

Het verhaal gaat door! Blijkbaar heeft deze BX toch zijn een liefhebber gevonden die haar de zorg en aandacht heeft geschonken om haar door de APK te slepen!

Hij wordt momenteel hier aangeboden >>> Klik
(Graag het tekoop-topic schoon houden)

Opvallend is dat deze wagen de afgelopen 3 maanden een 34000 Km heeft gereden. Terwijl hij slechts 2 weekjes weer een APK-tje heeft.
Maar goed, ik ben erg beneiuwd wat er met deze BX verder gaat gebeuren. Het blijft immers een BX met een verhaal.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 05 mei 2006 03:42 AM
  [ # 30 ]

Bedankt voor het zoeken, Patrick.  Wink

Ik had niet eens zin om dit topic weer te gaan zoeken, dacht dat het teveel zoekwerk zou worden.  Surprisedops:  Zo is het wel handig.  Cool

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook