Heeft iemand ervaring met gegalvaniseerde chassis?
Ik heb weer een eend gekocht met totallos chassis, maar verder erg netjes. Dus ga ik het chassis vervangen, heb ik al een paar keer eerder gedaan. Alleen toen kocht ik van die imitatie chassis. Dat ging prima, maar die roetsen wel weer heel snel, is bijna niet goed te houden. Nu hebben ze deze dus gegalvaniseerd. Maar ik ben benieuwd hoe dat zich houd. Want die fels naden blijft natuurlijk lastig.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Mijn broer heeft een wheels chassis onder zijn eend, al een aantal jaar. Het bevalt super goed en blijft heel mooi, terwijl hij er absoluut niet zuinig mee is Altijd buiten staan, twente raid en al dat soort geintjes.
ik bedacht me geen moment en zette er inderdaad een wheels of gelijkwaardig chassis onder.
Alles rot weg behalve dit chassis echt super betrouwbaar en nooit mee wisselen van chassis.
paar dagen sluitelen en je hebt weer top eend
VEEL succes en rijplezier in uw eend voorzien van gegalvanisserd chassis!!
Citroen rolls better then a Rolls!!
Oke, zal er eens over denken. In hnet verleden ook heel wat jaren 70 chassis er onder gezet, blijft ook goed.
Ik ken iemand met een wheel chassis, en die eend rijdt voelbaar anders.\
Kan toeval zijn. Maar is zon wheel chassis zwaarder? Volgens mij wel.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
wheels chassis is opzich niet zwaarder maar is mede door zijn constructie wat stijver dan de gebruikeleijke imitatie en andere gebruikelijke chassis.
Jah 70er jaren chassis is een optie maar wat haal je je op je hals als later blijkt dat het er weer onderweg moet.
veel succes en de keuze zal hier vast wel op komen te staan.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Hallo Verkuilm.
Bij het wisselen van een chassis is de plaatsing van de veerpotten erg belangrijk ivm. de wieldrukken.Hier worden nogal eens fouten mee gemaakt met als gevolg dat het effect waar de eend nu juist om bekend staat weg is,
oke, ik weet dat er een voor en achtrkant aan zit. Ik kijk altijd naar het AV teken.
Maar verder is maar bepekrt wat te stellen. alleen de ruimte tussen de bussen is instelbaar. Of kun je er nog meer aan afstellen?
Want het klopt wel dat de ene eend met nieuw chassis flink beter rijdt dan de ander. In het verleden heb er heel wat omgebouwd maar dat verschil hebben we altijd gehad.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bull Frog Bleu schreef:wheels chassis is opzich niet zwaarder maar is mede door zijn constructie wat stijver dan de gebruikeleijke imitatie en andere gebruikelijke chassis.
Ik heb hier een ongemonteerd Wheels chassis staan, en geloof mij, hij is absoluut zwaarder dan een origineel.
De kokers aan bijde zijden zijn bij een Wheels chassis U-balken. Het staal is (Patje is even de schuifmaat kwijt, dan maar even met een blokhaak…) ongeveer 3mm.
Oke, zal eens uitzoeken wat het verschil is.
Want ik vind die eend met wheels chassis echt heel anders rijden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Ja,dat je de veerpot met AV naar voor plaats is logisch,maar dat het draadeind ervoor aan de veerpotzijde nog 5mm schroefdraad moet uitsteken om de pot op de juiste plaats te krijgen en achter 0-2mm schijnt
iedereen maar gemakshalve te vergeten en dit is nu juist zo belangrijk
Hou je er ff rekening mee dat zoals het nu staat je bij de RDW niet hoeft aan te kloppen voor een her-inslag van het oude chassisnummer in een gegalvaniseerd chassis ? Dus of wachten tot het legaal is, of zelf er in meppen.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Hou je er ff rekening mee dat zoals het nu staat je bij de RDW niet hoeft aan te kloppen voor een her-inslag van het oude chassisnummer in een gegalvaniseerd chassis ? Dus of wachten tot het legaal is, of zelf er in meppen.
of eentje kopen met kenteken
... dat er -strikt gezien- illegaal is ingeramd
Het zal mij een rotzorg wezen wat voor chassis iedereen onder z’n auto schuift, maar ik wil gewoon ewven waarschuwen dat de RDW (nog) geen chassisnummers in gegalvaniseerde chassis’ slaat.
Schijt aan originaliteit.
nou mep het er zelf zoiezo in.
Ben er zeker van dat van de 10 eenden er 9 met zelf geslagen nummers rond rijden. Het is het eerste wat roest.
Heb er zoieoz nog nooit problemen mee gehad
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
En als je dan wilt besparten op het er in meppen vna een nummer dan koop je je chassis bij Carolien
Schijt aan originaliteit.
carolien??
is me niet bekend. gelukkig zijn er RDW keurmeesters die alleang weten dat het gegalvaniseerde chassis beter is dan het orgineel en mocht het er van komen zo een chassisnummer voor je ingraveren.
Bij de keuring doen ze er niet moeilijk over. Ook al zit er een ladder onder zolang ermaar een chassisnummer instaat
veel suc6 and keeps on roling…met wat voor chassis dan ook
Citroen rolls better then a Rolls!!