1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Xm type 1
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 29 januari 2006 10:02 PM

Ik weet een XM 2.0 ambiance te koop staan. Weinig kilometers, schuifdak en een zacht prijsje. Hij heeft een nadeel het is een type 1. Maar nu vraag ik me af is dit echt wel een nadeel? Is het echt een type om te laten staan of zijn er gewoon kleine elektrische irritantigheden waar je mee moet leren leven? Of laat de auto je wel eens in de steek. Ik heb ook wel eens gehoord dat de type 1 hydractief problemen kent. Weet iemand hier mij er iets meer over te vertellen?

Alvast bedankt.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 januari 2006 10:26 PM
  [ # 1 ]

als hij van 91 of later is dan valt de electrische problemen erg mee verder is een 20 een betrouwbare motor maar maak gewoon eerst een proefrit en kijk of alles het doet Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 29 januari 2006 11:12 PM
  [ # 2 ]

Zijn er dan nog dingen waar je extra op moet letten. Hij is van 1992 trouwens

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3212
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 29 januari 2006 11:38 PM
  [ # 3 ]

Als ze nu nog rijden, dan is het leeuwendeel van de electrische ellende waarschijnlijk allang verholpen. Gewoon testen en rijden en alles langslopen. Probeer anders voor een vergelijk voordien nog een paar andere uit.

Peteryed schreef:

Zijn er dan nog dingen waar je extra op moet letten. Hij is van 1992 trouwens

-Check de veerschotels voor, die willen flink roesten, metname rechts.
-Vermijd het simpelste Comfortinterieur. Dat zit als een kerkbank en is niet in hoogte verstelbaar, waarmee je vanaf 1,80m met je kop tegen het plafond zit.
-Is de kofferbak droog en bekijk ook de bekleding onder de achterbank voor vocht.
-is de aanjager ok.
-adals
-spiegelbediening (indien handmatig)
-lekt het verdeelblok van de hydrauliek (tussen motor en radiateur)

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 29 januari 2006 11:41 PM
  [ # 4 ]

Kopuh en rije maar

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
xm_V6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 03 februari 2006 06:56 PM
  [ # 5 ]

Het voornaamste wat je moet testen is de hydrauliek. Kan wel eens zijn dat je daar problemen mee krijgt, en dan ben je aant zoeken. Je moet eens kijken of zij nie te veel lekt (een beetje LHM lekkage is normaal bij citroen), de standen eens uitproberen, de sport aan en uitzetten en van die zaken. Als er airco aanwezig is is het ook nuttig om die even te testen (als je min temperatuur zet en de airco aanschakelt hoor je een klik geluid). De 2.0 is een gevoelige motor, dus opletten dat ie nog fijntjes loopt, niet dat zij zonder olie gereden is geweest.

Profiel  
 
Bing17
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 04 februari 2006 01:13 AM
  [ # 6 ]

ik heb nooit echte problemen gehad met mijn type1.je kan met iedere auto een hoop gezeur hebben, zelfs als ie nieuw is.voor iets meer geld heb je een v6 met leer.das nog mooier als een 2 liter, en rijd als een speer.

beter langharig als kortzichtig

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 04 februari 2006 02:33 PM
  [ # 7 ]
Bing17 schreef:

voor iets meer geld heb je een v6 met leer.das nog mooier als een 2 liter, en rijd als een speer.

Die van mij is ingeruild bij Kees Caspers in Uden (ik kreeg er € 500,= voor terug)....en dat is een V6 met full options !!! Misschien een idee ?
De mij bekende problemen:
-Dynamo laadt niet 100% bij (ondanks dat ie gereviseerd is; mogelijk een los contact ergens)
-Sta je stil geeft ie de melding dat de ABS het niet doet, die melding verdwijnt met rijden (mogelijk ook een los contactje)
-Airco dient opnieuw gevuld te worden.
-Radiatorslang voor in de motorruimte dient vervangen te worden.
-Soms brandt het waarschuwingslampje van het motormanagementsysteem (dit is het laatste waar die dame me op trakteerde; de motor en het gedrag van de wagen werden echter totaal niet beinvloed hij reed nog steeds goed en de motor en transmissie reageerden perfect op het gaspedaal; dus wat dat nu weer is ????).
-De gasbollen achter zijn aan vervanging toe.
-De metaliclak op de motorkap is “gebarsten” (foutief gespoten, dit zie je ook op andere plaatsen aan de wagen maar daar is het maar marginaal, de motorkap springt helaas in het oog).
Voor de rest een heerlijke reisauto en is er weinig mis mee.
Nog geen 5.000 km geleden olie ververst, nieuwe bougies gezet, koelsysteem doorgespoeld en ververst, olie- en luchtfilter vervangen.
Hydrauliek werkt vlekkeloos en vertoont geen sporen van lekkage.
Automaat, zwart lederen interieur in zeer goede conditie, Pioneer radio/CD-speler met afstandsbediening, lichtmetalen sportvelgen en nog prima banden.
Ohw ja; en een 13e ruit !!!!!

Hij staat op Marktplaats voor € 750,=

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 februari 2006 11:52 PM
  [ # 8 ]

Type I is mooier dan type II: de spoiler!  Razz

Latere type I heeft betere electra-aansluitingen/verbindingen zegt men.

Lage km-stand is mooi natuurlijk. En wat is een zacht prijsje?
Een XM kost grofweg 1000 euro aan reparaties/vervanging v onderdelen per jaar…

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 05 februari 2006 02:35 PM
  [ # 9 ]
ieksEmmu schreef:

Een XM kost grofweg 1000 euro aan reparaties/vervanging v onderdelen per jaar…

:burninhell Wat zeg je nou ??!!! Ik heb anderhalf jaar met de bak rondgetufd en pas nu zou ik me genoodzaakt gaan zien geld in de wagen te gaan pompen om hem weer tip-top te krijgen; de enige reparatie die ik gehad heb is de revisie van de dynamo (€ 100,=); voor het overige waren het altijd storingen die opgelost konden worden met wat denk-, vraag- en zoekwerk, een nieuw stekkertje of een stukje schuurpapier.
Als ik € 1000,= aan de wagen had gespendeerd was die weer zo goed als nieuw geweest. De enige reden dat ik de XM weg gedaan heb is dat ik nooit echt aan de auto heb kunnen wennen, zo mooi, comfortabel en snel ie ook is; het was gewoonweg niet “mijn” auto.

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
Bing17
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 05 februari 2006 03:12 PM
  [ # 10 ]

die abs storing heeft die van mij ook.tot ie op hoogte is.dan gaat ie uit om vervolgens 2 minuten later weer aangaat, en zo afentoe onder het rijden springt ie aan.en de acter klep gaat niet altijd mee op slot Confused

beter langharig als kortzichtig

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 februari 2006 03:23 PM
  [ # 11 ]

achterklep sluit idd niet altijd, of gaat niet mee open (vooral bij koud weer)
ABS probleem hebben wij ook, computer resetten (contact af-aan) helpt meestak wel… het lollige is: de ABS stoort vooral bij nat weer Smile

gelukkig rijden we volgende week cx-zonder-foefjes Smile

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 05 februari 2006 05:23 PM
  [ # 12 ]
JustShootMe schreef:
ieksEmmu schreef:

Een XM kost grofweg 1000 euro aan reparaties/vervanging v onderdelen per jaar…

:burninhell Wat zeg je nou ??!!! Ik heb anderhalf jaar met de bak rondgetufd en pas nu zou ik me genoodzaakt gaan zien geld in de wagen te gaan pompen om hem weer tip-top te krijgen; de enige reparatie die ik gehad heb is de revisie van de dynamo (€ 100,=); voor het overige waren het altijd storingen die opgelost konden worden met wat denk-, vraag- en zoekwerk, een nieuw stekkertje of een stukje schuurpapier.
Als ik € 1000,= aan de wagen had gespendeerd was die weer zo goed als nieuw geweest. De enige reden dat ik de XM weg gedaan heb is dat ik nooit echt aan de auto heb kunnen wennen, zo mooi, comfortabel en snel ie ook is; het was gewoonweg niet “mijn” auto.

Ik ben lui en geef dat uit aan diverse garagisten…
Grofweg…. zo tussen de 500 en 1000 dan… het hoeft niet natuurlijk, maar kan…
Ik heb ieksEmmu nu ±1.5 jaar, veersysteem moest opgefrist worden, radiator slanggebeuren, koppakking lekte > andere kop erop, APK + beurt, nieuw setje banden, stukkie uitlaat….. is denk bij mekaar (grofweg ) 1000 euro

Voor dit lopend half jaar APK + beurt, ik denk weer setje nieuwe bandjes, misschien iets met die “plok-plok” stangetjes bij de voorophanging… kleppen van de kop maken meer herrie dan de vorige kop… ik denk dat dit jaar mn rechter raammechanisme het gaat begeven… verwacht ook een nieuwe set koppelingsplaten… das dan toch bij mekaar weer minstens 500 euro…

Maar goed met mn nieuwe baan kan iek fietsend naar t werk, dat spaart ieksEmmu een beetje…  Gisteravond trouwens heerlijk gereden, daar niet van… Wink

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 februari 2006 05:32 PM
  [ # 13 ]

€1000/jaar, verschrik ik toch ook van…
we hebben de auto nu een jaar of 7,
en hebben er (ondanks de fortuinen benzine) enkel remblokjes, een accu en een lekke hydraulische leiding aan vervangen…
samen goed voor €400?
da’s 5.71% van de voorspelde 7*€1000.
toegegeven, er mogen wel eens andere bollen op.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 februari 2006 05:41 PM
  [ # 14 ]

watjes Cool

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Bing17
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 06 februari 2006 08:03 PM
  [ # 15 ]

het kost wel wat, maar daar krijg je wat voor ook.maar goed dat het niet spotgoedkoop is anders zou iedereen er een willen.

beter langharig als kortzichtig

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook