Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
De zoektocht gaat gewoon door. En nu zag ik op speurders een TCT automaat. Ik vraag me dan ook af hoe zit het met TCT en automaat. Ik weet dat een V6 en automaat niet echt lekker gaat. Is dit ook zo met een TCT. Kent iemand deze auto ook. Ik moet er helemaal vanuit friesland komen, maar ik moet zeggen hij spreekt me erg aan. Ik hoop dat iemand me helpen kan.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik heb onlangs velgen gekocht van die John. Was er niet helemaal weg van hoe hij het regelde maar hij heeft vaak advertenties op marktplaats. Maar hoe het met zijn auto’s zit .....
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Peteryed schreef:De zoektocht gaat gewoon door. En nu zag ik op speurders een TCT automaat. Ik vraag me dan ook af hoe zit het met TCT en automaat. Ik weet dat een V6 en automaat niet echt lekker gaat. Is dit ook zo met een TCT. Kent iemand deze auto ook. Ik moet er helemaal vanuit friesland komen, maar ik moet zeggen hij spreekt me erg aan. Ik hoop dat iemand me helpen kan.
Persoonlijk zou ik een automaat altijd laten staan, mits je ècht zeker weet dat de bak in goede staat is. De ATF (olie) moet om de 10000 km. vervangen worden en sommige mensen vergeten dat wel eens. Gezien de prijs zou ik maar eens achter mijn oren krabben. Misschien heeft-ie kuren.
Nee, voor mij liever een handbak Die zijn een stuk betrouwbaarder.
Let bij een TCT vooral op de turbo…mag absoluut niet lek klinken, anders een dure grap.
See, buy, fly C5 V6
Peteryed schreef:De zoektocht gaat gewoon door. En nu zag ik op speurders een TCT automaat. Ik vraag me dan ook af hoe zit het met TCT en automaat. Ik weet dat een V6 en automaat niet echt lekker gaat. Is dit ook zo met een TCT. Kent iemand deze auto ook. Ik moet er helemaal vanuit friesland komen, maar ik moet zeggen hij spreekt me erg aan. Ik hoop dat iemand me helpen kan.
Gevoelsmatig zeg ik; lekker in Friesland blijven. Gezien de km-stand, uitrusting en het bouwjaar is ie eigenlijk iets te goedkoop. Als eXaMple dan ook nog schrijft dat die gast regelmatig verkoopt, dan voel ik een vuiltje in de lucht. Misschien is het idd de automaat.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Volgens mij is dit een veel eerlijker apparaat:
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die is idd gaaf. Als de 206 het ooit begeeft (en ooit komt die dag) dan ga ik mijn vrouw ertoe proberen over te halen een XM TCT te kopen. Al vrees ik dat we daar dan vreselijk op leeglopen, hoewel de verhalen in dit topic ook laten zien dat dat niet perse zo hoeft te zijn…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Bij de 2Broers auto’s in Groningen staat een hele puike XM 3.0 I V6 Ambiance in zilver met 224dkm op de teller, voor €1399. http://www.de2broers.nl Ik heb ‘r vandaag toevallig gezien en zo op het eerste oog lijkt het me een prima xmplaartje. Ik heb zelf ook prima ervaringen met die garage, dus daaraan mag het niet liggen.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Afgelopen zaterdag zijn we in Borne geweest om de XM die ze daar hebben te gaan bekijken. Toen we er aankwamen stond de auto al klaar om te rijden en ze zag er opzich niet verkeerd uit.
Na wat kijken bleek er een hd leiding te lekken en ik zag dat het rechterspatscherm onder de motorkap al aan het roesten was. Gelijk al twee minpunten. Aan de binnenkant viel op dat bekleding van de stoelen anders was dan die van de deurpanelen. Ook was het dashbordkastje kapot. Deze wilde niet meer sluiten en de knop van de recirculatie was afgebroken. Ook de veerbollen voor en achter waren duidelijk aan vervanging toe(is nog niet eens zo erg)
Ik twijvelde nog of we moesten rijden. Toch maar gedaan. HEt eerste wat opviel was dat het stoplamje brande met de uitroepteken. LHM niveau was laag i.v.m. lek. Tijdens het rijden de elektrische ramen geprobeert maar deze gingen erg moeizaam naar beneden en naar boven. Het schuifdak(was niet orgineel wel mooi ingebouwd) deed helemaal niks meer. Al met al reden genoeg om weer terug te keren naar de garage en de auto weer terug te brengen.
Omdat we toch helemaal uit Friesland kwamen zijn we door gereden naar goor want daar zou nog een 2.0 16v staan. Maar helaas deze was niet aan de zaak. Toen maar door gereden naar Citroville in Borculo maar die was dicht. We mochten overigens wel even over het terrein lopen. Er was namelijk wel iemand maar niet de eigenaar. Dus de zoek tocht gaat gewoon weer verder.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Serge schreef:Bij de 2Broers auto’s in Groningen staat een hele puike XM 3.0 I V6 Ambiance in zilver met 224dkm op de teller, voor €1399. http://www.de2broers.nl Ik heb ‘r vandaag toevallig gezien en zo op het eerste oog lijkt het me een prima xmplaartje. Ik heb zelf ook prima ervaringen met die garage, dus daaraan mag het niet liggen.
Is 224.000 kilometer veel voor een v6? Ik moet zeggen op de foto ziet de v6 er behoorlijk stoer uit. Ik heb er nooit echt op gelet om naar een V6 te kijken. Hoe zit het met onderhoud van een V6 tegenover een 2.0(turbo)? Heeft iemand ook ervaring met verzekering e.d.?
Ik zag ook een type 2 met automaat staan. Is het zo dat een type2 automaat ook af te raden is?
Wat me op valt is dat er maar weinig leuke auto’s worden aan geboden de laatste tijd. Allemaal met veel kilometers
Peteryed schreef:Serge schreef:Bij de 2Broers auto’s in Groningen staat een hele puike XM 3.0 I V6 Ambiance in zilver met 224dkm op de teller, voor €1399. http://www.de2broers.nl Ik heb ‘r vandaag toevallig gezien en zo op het eerste oog lijkt het me een prima xmplaartje. Ik heb zelf ook prima ervaringen met die garage, dus daaraan mag het niet liggen.
Is 224.000 kilometer veel voor een v6? Ik moet zeggen op de foto ziet de v6 er behoorlijk stoer uit. Ik heb er nooit echt op gelet om naar een V6 te kijken. Hoe zit het met onderhoud van een V6 tegenover een 2.0(turbo)? Heeft iemand ook ervaring met verzekering e.d.?
Ik zag ook een type 2 met automaat staan. Is het zo dat een type2 automaat ook af te raden is?
Wat me op valt is dat er maar weinig leuke auto’s worden aan geboden de laatste tijd. Allemaal met veel kilometers
Wat ik zo her en der heb gezien, is die V6 bijna zo duurzaam als een diesel. 4,5 en zelfs 6 ton is geen uitzondering voor die motor.
Animal triste post coitum
ook het feit dat de V6 een db-ketting heeft inplaats van een riem pleit voor ‘m
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.