Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Peteryed schreef:Serge schreef:Bij de 2Broers auto’s in Groningen staat een hele puike XM 3.0 I V6 Ambiance in zilver met 224dkm op de teller, voor €1399. http://www.de2broers.nl Ik heb ‘r vandaag toevallig gezien en zo op het eerste oog lijkt het me een prima xmplaartje. Ik heb zelf ook prima ervaringen met die garage, dus daaraan mag het niet liggen.
Is 224.000 kilometer veel voor een v6? Ik moet zeggen op de foto ziet de v6 er behoorlijk stoer uit. Ik heb er nooit echt op gelet om naar een V6 te kijken. Hoe zit het met onderhoud van een V6 tegenover een 2.0(turbo)? Heeft iemand ook ervaring met verzekering e.d.?
Ik zag ook een type 2 met automaat staan. Is het zo dat een type2 automaat ook af te raden is?
Wat me op valt is dat er maar weinig leuke auto’s worden aan geboden de laatste tijd. Allemaal met veel kilometers
Het is niet ècht een hoge stand. Waar je altijd goed naar moet kijken is de onderhoudshistorie. Een XM is altijd een wat apparte bak, zeg maar.
Een V6 heeft ook wat nukkigheden met de koppakking. En onthoud ook dat een automaat V6 altijd meer gebruikt dan een handbak.
Bij de automaat wordt ook min of meer geadviseerd de bak-olie (ATF) om de 10000 km. ververst moet worden.
De 2 liter blokken zijn het meest betrouwbaar.
En idd, een goede XM is altijd even zoeken Maar ze zijn er wel.
Als je ècht geïnteresseerd bent in een V6, check dan eerst even de plus en min-punten en vooral wáár je op moet letten.
Suc6!
Groet Ruben
See, buy, fly C5 V6
xm_turbo schreef:En idd, een goede XM is altijd even zoeken Maar ze zijn er wel.
Idd, om m’n huidige XM te vinden heb ik zo’n 20 andere dames geprobeert. En dan wist ik al precies welk motorblok en type ik wilde, anders waren het er waarschijnlijk nog meer geweest.
Animal triste post coitum
ronama schreef:
deze mischien
Vet…die heeft dezelfde kleur als de mijne!
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169069&highlight;=
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vandaag wezen rijden in 2.0 16v. Op zich een erg mooie auto. Hier en daar wel een paar krassen, dealer onderhouden, 168.000 km 40 kilometer eerder is de distributieriem vervangen. De prijs is erg goed een jaar APK goed op de banden.
Dan nu de nadelen. De enorme rooklucht en ik was wezen rijden toen op eens de symptomen waren van een lege tank. inhouden bij gas geven daarna weer iets op trekken en dan gewoon stil vallen. Het motormanagement lampje begon bij het sputeren te branden. Ik heb de auto toen in de berm geparkeerd en daarbij stond hij scheef. Degene van de garage die mee was ging snel benzine halen. Er is toen anderhalve liter benzine in gegaan. Maar helaas de auto sloeg niet meer aan. We hebben de auto weggeduwd naar een stuk waar de weg recht was maar dat hielp ook niet echt. De auto stond echt tegen aanslaan aan en daarna sputeren en uitslaan waarbij weer het motormanagement ging branden. De auto is weggesleept door de garage.
Ik wil de auto wel hebben maar dan wil ik er weer ff mee rijden. Is dit bovenstaande een probleem met nare gevolgen of is het typisch iets voor een auto met lege tank dat er teveel lucht in de leiding zit. We hebben wel erg lang gestart. Voor ik met de proefrit begon sloeg hij gelijk aan. Opvallend was dat de startblokkering omzeilt was. Ik hoefde geen code in te toetsen. Ik heb ook al begrepen dat de blokkering alleen elektronika blokkeerd. Wat denken jullie staan laten of kopen?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Peteryed schreef:Vandaag wezen rijden in 2.0 16v. Op zich een erg mooie auto. Hier en daar wel een paar krassen, dealer onderhouden, 168.000 km 40 kilometer eerder is de distributieriem vervangen. De prijs is erg goed een jaar APK goed op de banden.
Dan nu de nadelen. De enorme rooklucht en ik was wezen rijden toen op eens de symptomen waren van een lege tank. inhouden bij gas geven daarna weer iets op trekken en dan gewoon stil vallen. Het motormanagement lampje begon bij het sputeren te branden. Ik heb de auto toen in de berm geparkeerd en daarbij stond hij scheef. Degene van de garage die mee was ging snel benzine halen. Er is toen anderhalve liter benzine in gegaan. Maar helaas de auto sloeg niet meer aan. We hebben de auto weggeduwd naar een stuk waar de weg recht was maar dat hielp ook niet echt. De auto stond echt tegen aanslaan aan en daarna sputeren en uitslaan waarbij weer het motormanagement ging branden. De auto is weggesleept door de garage.
Ik wil de auto wel hebben maar dan wil ik er weer ff mee rijden. Is dit bovenstaande een probleem met nare gevolgen of is het typisch iets voor een auto met lege tank dat er teveel lucht in de leiding zit. We hebben wel erg lang gestart. Voor ik met de proefrit begon sloeg hij gelijk aan. Opvallend was dat de startblokkering omzeilt was. Ik hoefde geen code in te toetsen. Ik heb ook al begrepen dat de blokkering alleen elektronika blokkeerd. Wat denken jullie staan laten of kopen?
dus de verkoper laat je een proefrit maken, met een lege tank? Wat een sukkel… Is het soms om de aandacht van andere mankementen te verdoezelen? Als je die auto echt wilt zou je gewoon nóg een proefrit kunnen maken, met koude motor.
Als je zelf niet rookt dan is die rooklucht echt ranzig en krijg je er nooit echt uit je wagen…
100 hits voor een XM op marktplaats, en dan heb je nog veel meer sites… lekker verder kijken naar een frisse voiture…
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
ieksEmmu schreef:Peteryed schreef:Vandaag wezen rijden in 2.0 16v. Op zich een erg mooie auto. Hier en daar wel een paar krassen, dealer onderhouden, 168.000 km 40 kilometer eerder is de distributieriem vervangen. De prijs is erg goed een jaar APK goed op de banden.
Dan nu de nadelen. De enorme rooklucht en ik was wezen rijden toen op eens de symptomen waren van een lege tank. inhouden bij gas geven daarna weer iets op trekken en dan gewoon stil vallen. Het motormanagement lampje begon bij het sputeren te branden. Ik heb de auto toen in de berm geparkeerd en daarbij stond hij scheef. Degene van de garage die mee was ging snel benzine halen. Er is toen anderhalve liter benzine in gegaan. Maar helaas de auto sloeg niet meer aan. We hebben de auto weggeduwd naar een stuk waar de weg recht was maar dat hielp ook niet echt. De auto stond echt tegen aanslaan aan en daarna sputeren en uitslaan waarbij weer het motormanagement ging branden. De auto is weggesleept door de garage.
Ik wil de auto wel hebben maar dan wil ik er weer ff mee rijden. Is dit bovenstaande een probleem met nare gevolgen of is het typisch iets voor een auto met lege tank dat er teveel lucht in de leiding zit. We hebben wel erg lang gestart. Voor ik met de proefrit begon sloeg hij gelijk aan. Opvallend was dat de startblokkering omzeilt was. Ik hoefde geen code in te toetsen. Ik heb ook al begrepen dat de blokkering alleen elektronika blokkeerd. Wat denken jullie staan laten of kopen?
dus de verkoper laat je een proefrit maken, met een lege tank? Wat een sukkel… Is het soms om de aandacht van andere mankementen te verdoezelen? Als je die auto echt wilt zou je gewoon nóg een proefrit kunnen maken, met koude motor.
Als je zelf niet rookt dan is die rooklucht echt ranzig en krijg je er nooit echt uit je wagen…
100 hits voor een XM op marktplaats, en dan heb je nog veel meer sites… lekker verder kijken naar een frisse voiture…
Nog een tip, kijk ook eens op http://www.xmclub.nl
Daar staan ook regelmatig mooie bakken.
En ja, sputteren is idd normaal als je tank leeg is, het lampje mag dan wel knipperen.
Bij de ambiance krijg je zelfs de melding “oil pressure” in je display.
Wat al eerder verteld werd, met koude start proefrit maken. Dus voor de gein eerst even de kap open gooien en hand boven het blok houden.
Pak ook even de snelweg mee en vooral een fijne klinkerweg, even de reactiestangen horen (mag niet). Is een zwak puntje van elke XM.
Suc8!!!
‘k Ga ff eten
Groet Ruben
See, buy, fly C5 V6
‘Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.’
Ik heb geen vertrouwen in garages waarvan een werknemer mee moet bij de proefrit.
Na dat gesukkel met de brandstof en je kennelijke aversie tegen rooklucht (hoe goed je ook schoonmaakt, op een vochtige ochtend komt die stank toch altijd weer terug), zou ik gewoon ff verder zoeken.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik heb in de planning om donderdag weer ff te rijden en dan is het niet de bedoeling dat er iemand mee gaat is dat wel nodig volgens hun is dit idd een teken aan de wand. Zoals Serge al zei:“Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.”
Die rooklucht is wel een nadeel, maar niet zo erg dat ik de auto zou laten staan de prijs is erg laag(€1.400 met een jaar APK) en toch is de auto op tijd in onderhoud geweest bij de dealer.
Waar ik tegen aanloop is dat het erg lang duurde voordat en zelfs helemaal niet meer om de auto aan de praat te krijgen. Is dit wel normaal?
Na een nacht slapen zegt mijn gevoel nog steeds ja als er maar geen gezeik komt van dit benzine probleem. Is er misschien gewoon troep in de afvoer terecht gekomen of veel lucht in de leiding of is er een injectie probleem? Ik hoop dat iemand hier, daar ervaring mee heeft.
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik neem niet aan dat je bij een auto van 1.400 euro nog over garantie o.i.d. hoeft te beginnen? Anders is dat misschien een idee. Als ze er geen garantie op willen geven weet je ook alweer wat meer (tenzij dat bij dergelijke bedragen volstrekt ongebruikelijk is ofzo)...
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Straks kloppen ze nog bij jou aan omdat je em gemold hebt
Succes!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Dat zal wel mee vallen, of hadden ze van je verwacht dat je ook nog had getankt !?. Heb ooit een keer bx proef gereden waar ineens de retourleidingen sprongen..oops ops:
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Mulder schreef:Straks kloppen ze nog bij jou aan omdat je em gemold hebt
Succes!
Ik zou vast mn rechtsbijstand op de hoogte stellen!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Na lang nadenken veel wikken wegen is de kogel door de kerk Dit is hem geworden. Ik heb eerst gezegt dat ik deze niet wilde hebben. We waren vanmiddag eerst bij een andere wezen kijken in Noordscharwoude. Dit was een 96-er maar hij reed niet zo fijn als die er nu komt. Hij was minder stil en er moest nog wel wat aan gebeuren.
Vorige week toen ik met deze reed was de benzine op en alles was zo leeg dat de pomp droog stond. Nu was het start/lopen. De startblokkering werkte nu overingens wel weer. Mijn vriendin was ook veel enthousiaster dan bij die andere. Daarom de knoop maar doorgehakt. Dan maar geen schuifdak, maar een donker blauwe dealer onderhouden XM met 168.00 kilometer en een jaar APK. Eindelijk na 3 jaar weer een Citroen. Donderdag komt ze. Kan nu al niet meer wachten.