Naar aanleiding van mijn GS-aanrijding wil ik nog even het volgende kwijt over de verzekeringsmaatschappij Emerpark ... het heeft een hele tijd geduurd en ik heb er veel telefoontjes aan moeten besteden, ze zijn erg afwachtend, bemiddeling is traag en de uitbetaling duurt ERG lang!
Ontevreden dus.
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Referentiekader heb ik niet maar als ik ergens voor betaal dan wil ik graag geholpen word met het afwikkelen van mijn schade.
Ze hadden een expert gestuurd die vervolgens niet is komen opdagen, die vervolgens ook niets wist van een schade-melding waardoor ik dus weer mijn verzekering moest bellen die er met de expert wel uitgekomen is waardoor de expert wéér een afspraak moest maken met mijn monteur ... en daarna heb ik ze gevraagd om telefonisch contact met mij op te nemen als het allemaal rond was en na vakantie’s bij Emerpark heb ik uiteindelijk wel een brief gehad maar de betaling nog niet.
Aangezien mijn wagen inmiddels gerepareerd was wilde ik de monteur betalen maar dat kon niet omdat ik het geld nog niet had ... dus ik weer bellen: eind deze, begin volgende week ... en een paar keer die belofte maar geen centen, alsof ze maar wat zeggen zonder dat ze het zelf weten.
Slordig ...
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Tsja, dat maakt me dan ook wel weer vrolijk
Weet iemand of na een schade je auto nog steeds voor het (voor de schade) getaxeerde bedrag verzekerd is?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Als je in het woordenboek zoekt naar ‘verzekeringsmaatschappij’, dan zul je ongeveer een omschrijving krijgen zoals jij hierboven gepost hebt.
Op het moment dat er uitgekeerd moet worden vanwege schade, of zelfs bij restitutie van de premie, kortom; wanneer een verzekeringsmaatschappij in de buidel moet tasten, gedraagt ie zich als pindakaas door een rietje. Emerpark is daarin geen uitzondering. Hun enige voordeel is, dat ze prijsgunstig zijn vanwege de band met CCNL, voor de rest is het allemaal 1 pot nat.
Helaas spreek ik uit ruime ervaring.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Als je in het woordenboek zoekt naar ‘verzekeringsmaatschappij’, dan zul je ongeveer een omschrijving krijgen zoals jij hierboven gepost hebt.
Op het moment dat er uitgekeerd moet worden vanwege schade, of zelfs bij restitutie van de premie, kortom; wanneer een verzekeringsmaatschappij in de buidel moet tasten, gedraagt ie zich als pindakaas door een rietje. Emerpark is daarin geen uitzondering. Hun enige voordeel is, dat ze prijsgunstig zijn vanwege de band met CCNL, voor de rest is het allemaal 1 pot nat.
Helaas spreek ik uit ruime ervaring.
vaak is het wel zo maar het is wel erg raar dat je zelf steeds moet bellen gelukkig heb ik dat niet bij mijn verzekering er bestaat toch nog klantvriendelijkheid
ik ken wel meer verhalen zo, mijn broer had zoiets met zijn leasebak. bleek na een hoop gezeur dat degene die een stempeltje moest/mocht zetten gewoon in de garage liep, na een week heen en weer bellen met de verzekerig. dus blijf maar lekker bij emerpark zou ik zeggen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Topicmove Ander Onderwerp
Ook andere citroens dan GS/A’s zijn verzekerd…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
André schreef:Ik had naar aanleiding van een schade aan de Mehari binnen 3 weken
het geld binnen.
Dit was dan wel van een allrisk.
De schade expert, een klassieker specialist was er binnen een week na melding.
das het voordeel van allrisk, dan moeten ze altijd uitbetalen.
dan is overigens 3 weken nog lang
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Verzekeringen (Emerpark)
Revi schreef:Naar aanleiding van mijn GS-aanrijding wil ik nog even het volgende kwijt over de verzekeringsmaatschappij Emerpark ... het heeft een hele tijd geduurd en ik heb er veel telefoontjes aan moeten besteden, ze zijn erg afwachtend, bemiddeling is traag en de uitbetaling duurt ERG lang!
Ontevreden dus.
Jammer, ik reed mijn SM plat, verzekerde waarde 30.000 euro. Schade bedrag 15.000 euro, schade aan de tegenpartij 2900 euro.
Binnen 3 dagen was de expert in de garage, binnen 1 week was het rapport binnen en binnen 3 weken hadden zowel ik als de tegenpartij geld op de rekening staan.
Helemaal perfect, vooral omdat ik schuld had.
Al eerder had ik een schade gevalletje of 3 met Emerpark, alle buiten mijn schuld, en alle binnen 3 weken volledig geregeld en betaald.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Revi schreef:Tsja, dat maakt me dan ook wel weer vrolijk
Weet iemand of na een schade je auto nog steeds voor het (voor de schade) getaxeerde bedrag verzekerd is?
Na schade altijd opnieuw laten taxeren, daar er na schade sprake kan zijn van waarde vermindering, of in een gunstig geval waarde vermeerdering.
Ik ben zelf 3 jaar schade expert geweest, en kan je vertellen dat een verzekeraar na een schade altijd uitgaat van waarde VERMINDERING!
immers, het voertuig verkeert niet meer originele staat, er is sprake geweest van schade. Net als bij een moderne wagen gaan ze dan van waardevermindering uit.
Tenzij JIJ kan aantonen dat je auto meer waard is. Inderdaad, bij een verzekeraar geld de omgkeerde bewijslast!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb juist weer positieve ervaringen met emerpark. Het is een van de weinige verzekeraars waar ik met mijn leeftijd auto’s voor een redelijke of in geval van de CX bijvoorbeeld meer dan redelijke premie kan verzekeren. Ik ervaar de personen waar ik zowel telefonisch als per mail contact mee heb zeker voor een verzekeraar als opmerkelijk vriendelijk en attent.
Ik heb een keer iets moeten claimen en dat was een geval waarbij mijn vader met de CX bij inparkeren de bumper van een Nissan had beschadigd. Dit is snel en zonder morren afgehandeld.
Groet,
L
Ik ben ook verschrikkelijk te spreken over Emerpark.
Ik noem ze altijd gekscherend het Emerwagenpark, omdat alle auto´s van mij en mijn familie (allen Citroen) daar verzekerd zijn.
Ik ben 22, en zit dus eigenlijk in de dure groep, maar omdat ik aantoonbaar 600.000 schadevrije kilometers (ben buschauffeur) heb mocht ik alvast in de goedkope groep.
Of ik nou een C15 of een BX GTi verzeker, kost me 206 euro per jaar. En de 2de auto is 120 euro per jaar.
Heb welliswaar nog nooit schade gehad, dus geen ervaring mee. En dat wou ik zo houden…..
Test
Lijkt mij een toch wel redelijke verzekeringsmaatschappij; iets anders als de ANWB autoverzekering…...daar heb ik me een geweldig dikke buil gevallen.
Omdat ik al zolang in “klassieke” auto`s rijd heb ik een speciale klassiekersverzekering. Ten tijde van de aanschaf van de XM kon ik deze niet bij die verzekering onderbrengen of ik zou het volle pond moeten betalen. Dus naar de ANWB toe; mijn situatie uitgelegd en (telefonisch) te horen gekregen dat ik de opgebouwde schade vrije jaren van mijn klassiekerverzekering kon meenemen. Echter die verzekering liep nog (dus geen royementsverklaring); krijg ik de 1e rekening binnen bleek die 3 keer zo duur te zijn als berekend…..opnieuw met de ANWB gebeld. Moest ik een schrijven overhandigen van de verzekering in welke stond dat ik idd zoveel schadevrije jaren bij hun verzekerd was geweest….de 2e rekening…..nog steeds 3 keer zo duur. Op het ANWB kantoor kreeg ik doodleuk te horen dat men die verklaring niet accepteerde…..het enige dat me toen nog restte was een royementsverklaring te overleggen van mijn Cabrio (toen net verkocht) met slechts 4 schadevrije jaren (de tijd die ik daar verzekerd ben geweest).
Gevolg ik zat met een verzekering die 2 maal duurder uitviel als berekend. Nu heb ik in oktober de rekening voor 2006 betaald en heb de verzekering 2 weken geleden opgezegd (verkoop XM)....eens zien hoe lang het duurt voordat ik restitutie ga krijgen.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Lees ook eens mijn schadehersteldraadje . Ik heb nu 3 x een schadegeval gehad met Emerpark.
1 x met Sterpolis. Inbraak in de auto in combinatie met beperkt casco. Schade was binnen no-time getaxeerd (enkele dagen) en het geld stond binnen pakweg 1 week op mijn rekening. Supersnel dus.
2 x met Emerpark.
geval 1:
Eerste schade buiten mijn schuld. Schuldvraag was heel makkelijk. VOORDAT ik uberhaupt een schrijven had gehad van Emerpark dat het schadegeval door DAS rechtsbijstand in behandeling was genomen, had de tegenpartij al een expert gestuurd en uitbetaald. Dit was dus vooral te danken aan de meewerkendheid van de tegenpartij.
geval 2:
schuldvraag ligt wat complexer, al maak ikvolgens de export een goede kans het gelijk aan mijn zijde te krijgen. Tot nu toe loopt de tegenpartij flink te zieken en ik vraag me af wat meer moeite kost. De rechtsbijstand achter de vodden zitten of de tegenpartij zelf. Ik ben over deze schadeafhandeling niet tevreden, maar of je Emerpark daar de schuld van kan geven??
Voornaamste nadeel aan Emerpak vind ik dat ze traag zijn. Je wordt niet altijd teruggebeld. Communicatie is vaak traag. Ook de door hun ingehuurde schade expert was niet erg snel (zelfs mijn dealer verbaasde zich daarover). Maar goed, ze zijn wel klein en flexibel. Ze zijn niet moeilijk en zoiets als hierboven beschreven met de ANWB zul je volgens mij bij Emerpark niet snel meemaken.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mpostma schreef:Voornaamste nadeel aan Emerpak vind ik dat ze traag zijn. Je wordt niet altijd teruggebeld. Communicatie is vaak traag.
Die ervaring heb ik nou weer totaal niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thijsvandebles schreef:Ik ben 22, en zit dus eigenlijk in de dure groep, maar omdat ik aantoonbaar 600.000 schadevrije kilometers (ben buschauffeur) heb mocht ik alvast in de goedkope groep.
Ehh….even offtopic tussendoor, maar op welke lijn rijdt je ?
Ik ben 11 jaar Buschauffeur geweest (vrm. NZH.vm) van 1972 t/m 1983, maar toen moest je wel 21 jaar zijn om meer dan 8 passagiers te mogen vervoeren.
Dus als je 1 a 1,5 jaar op een Bus mag rijden, dan moet je wel flink doortrappen om 6 ton te halen.
Zelfs op de aloude Lijn-90 (de langste lijn toendertijd qua km’s) van Haarlem naar Den Haag kwam ik met 2x die rit p/d niet boven de 300 km uit.
Tenzij je natuurlijk Toeringcar-chauffeur bent, maar dan nog is het flink *blazen* geblazen.