Ik had wat ruimte gebrek in mijn berging. er stond bijvoorbeeld een 2 liter xantiamotor in een hoekje weg te kwijnen. En aangezien mijn 16tzi een opgeblazen motor had, heb ik die 2 liter maar even in de motorruimte van de tzi gehangen. Kijk, dat past dus heel netjes. Ik denk dat ik het maar zo laat
een grote stap in de richting van een 20 tzi dus
:photo volgen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: 2 liter hangt op z’n plek
stoterstangen90 schreef:Ik had wat ruimte gebrek in mijn berging. er stond bijvoorbeeld een 2 liter xantiamotor in een hoekje weg te kwijnen. En aangezien mijn 16tzi een opgeblazen motor had, heb ik die 2 liter maar even in de motorruimte van de tzi gehangen. Kijk, dat past dus heel netjes. Ik denk dat ik het maar zo laat
![]()
een grote stap in de richting van een 20 tzi dus
![]()
![]()
:photo volgen
Mooi zeg !
Ben inderdaad benieuwd naar de foto’s.
(incl 2.0 versn. bak neem ik aan ?)
Re: 2 liter hangt op z’n plek
Bram schreef:stoterstangen90 schreef:Ik had wat ruimte gebrek in mijn berging. er stond bijvoorbeeld een 2 liter xantiamotor in een hoekje weg te kwijnen. En aangezien mijn 16tzi een opgeblazen motor had, heb ik die 2 liter maar even in de motorruimte van de tzi gehangen. Kijk, dat past dus heel netjes. Ik denk dat ik het maar zo laat
![]()
een grote stap in de richting van een 20 tzi dus
![]()
![]()
:photo volgen
Mooi zeg !
![]()
Ben inderdaad benieuwd naar de foto’s.
(incl 2.0 versn. bak neem ik aan ?)
ja hoor. gewoon laten hangen. Xantia is echt kinderspel vergeleken bij die xm motor van anderhalf jaar geleden. Alles past in een keer.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: 2 liter hangt op z’n plek
stoterstangen90 schreef:..ja hoor. gewoon laten hangen. Xantia is echt kinderspel vergeleken bij die xm motor van anderhalf jaar geleden. Alles past in een keer.
Hoe kan dat? Wat is het verschil tussen Xm en Xant dat doorslagevend is?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_610.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Is dat zo’n 122pk 8 klepper motor?
Is wel weer een erg leuk projekt moet ik zeggen… ben benieuwd naar de fotos.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Re: 2 liter hangt op z’n plek
rb schreef:stoterstangen90 schreef:..ja hoor. gewoon laten hangen. Xantia is echt kinderspel vergeleken bij die xm motor van anderhalf jaar geleden. Alles past in een keer.
Hoe kan dat? Wat is het verschil tussen Xm en Xant dat doorslagevend is?
Aan die xm motor moesten allerlei modificaties worden gedaan aan wateruitlaten, hydrauliekpompen, motorsteunen, baksteunen, etc.
Bij een xantiamotor zit alles gelijk op de goede plek
alleen de baksteun moets worden overgeschroefd van de bx bak. de rest is gewoon blijven zitten van de xant.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
sans-pareil schreef:Is dat zo’n 122pk 8 klepper motor?
Is wel weer een erg leuk projekt moet ik zeggen… ben benieuwd naar de fotos.
yep. met meer koppel dan een dkz. Overigens gaan we binnenkort nog zo’n projectje met een 16v uit een xant uithalen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:sans-pareil schreef:Is dat zo’n 122pk 8 klepper motor?
Is wel weer een erg leuk projekt moet ik zeggen… ben benieuwd naar de fotos.
yep. met meer koppel dan een dkz. Overigens gaan we binnenkort nog zo’n projectje met een 16v uit een xant uithalen
Pfff…...nog meer pk’s dan de 109 die ik al in mijn 1.9 TZI’tje heb….en die trekt de straatstenen er al uit.
(zei de man die ruim 14 jaar met *trage* BX diesels heeft gereden)
ik ben benieuwd naar foto’s, en ook naar zo’n 2 liter 16V projekt. gaat dat ook zo makkelijk?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
leuk project joh, en veel realistischer dan een BX V6.. Ik weet zeker dat veel BXrijders met een semi versleten motor (of een geval dat alleen maar problemen heeft zoals ik) best wel interesse hebben in een leuke 2.0 in het vooronder.
Pytrik, ik schrijf me vast in voor een proefrit
René van Maren schreef:Pytrik, ik schrijf me vast in voor een proefrit
ik ook, en daarna voor een transplantatie als het bevalt. maar een 2.0 16v is dan misschien toch meer de moeite waard, of niet?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ha, gaan we samen, verdelen we meteen het halfje ff
René van Maren schreef:Ha, gaan we samen, verdelen we meteen het halfje ff
deal :thumbsup
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Pytrik, aansluiten die hap :brug
René van Maren schreef:Pytrik, aansluiten die hap :brug
maar neem je tijd, ik wil de testrit wel heel na kunnen vertellen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar