1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Doorslaan voorvering bij uitveren
Fred B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 05 februari 2006 04:38 PM

Bij het met matige snelheid rijden over drempel etc, hoor ik een bonk bij het uitveren van de voorvering van mijn C5. Na montage van comfortbollen door Chyparse, bleef de klacht. Iemand enig idee.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 februari 2006 07:23 PM
  [ # 1 ]

waarvandaan?
links rechts voor achter?
kan al zoiets vreemds wezen als een losliggende wielsleutel oid.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 05 februari 2006 07:37 PM
  [ # 2 ]
kreazyV8wuppo schreef:

waarvandaan?
links rechts voor achter?
kan al zoiets vreemds wezen als een losliggende wielsleutel oid.
mvgr wupke Wink

Sorry hoor, maar Fred B spreek duidelijk over “een bonk bij het
uitveren van de voorvering van mijn C5”

Fred dit is mij geheel bekent, dit doe mijn C5 ook.
Ik maak me er al niet druk over dit is slechts 1 van de vele ergernissen
van deze auto.

GRH

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 05 februari 2006 10:15 PM
  [ # 3 ]

Mijn C5 heeft dat ook, bovendien heb ik het gevoel alsof de wielen dan eventjes van de grond af gaan, en ik rijd nochtans niet hard over de verkeersdrempels.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 februari 2006 10:28 PM
  [ # 4 ]

lijkt op niet snel genoeg volgen van de veerpoten.
dwz het wiel gaat niet snelgenoeg uitveren,en verliest vervolgens contact met de weg, als het contact weer herstelt klapt het enigzins ...

kunnen jullie dit bovenstaande bevestigen?
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 05 februari 2006 11:07 PM
  [ # 5 ]

hier heeft de C5 vandaag dat ook gehad voor het eerst, ook bij een drempel, het leek wel of hij bij het afrijden van de drempel aan de voorankt naar beneden donderde…
daarna niet meer voorgekomen..

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 februari 2006 11:12 PM
  [ # 6 ]

waar de storing dan exact inzit weet ik niet, echter het vertaald zich technisch dat het wiel niet snel genoeg naar beneden word gedrukt.
dus of drukverlies of iets anders waardoor de veercilinder niet volgt.
mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
saxoxsara
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005

- C5 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 05 februari 2006 11:41 PM
  [ # 7 ]

Ik heb het al eerder aan de hand gehad met diverse andere hp-citroenen.
Mijn C5 doet het ook,maarja omdat het zo bekend voorkwam dacht ik dat het normaal was.

ik rij wel altijd ff iets te hard over drempels heen omdat ik een ander zo mooi kwijt kan rijden.

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 05 februari 2006 11:59 PM
  [ # 8 ]

De mijne doet het ook bij elke te snel genomen drempel. Ik hoor het alleen aan de voorkant. Het uitveren gaat blijkbaar niet snel genoeg.

Ik vroeg me af of het te maken heeft met het H3+ systeem dat misschien erg snel reageert op het snel inveren? Of de demping voor het uitveren is gewoon te zwaar.

Met mijn DS en zelfs met mijn BX heb ik er met dezelfde snelheid geen last van.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 februari 2006 12:12 AM
  [ # 9 ]

aangezien er meerdere C5s er last van hebben vrees ik dat de C5 niet de soeplesse heeft meegekregen welke standaard wel de drempels in holland kan tackelen.
of er wat aan te doen valt waag ik dus te betwijfelen.
enigste oplossing,verlaag je drempelsnelheid.
of koop een ECHTE Citroën,ipv dit psa product.

technisch is er mischien wat aan te doen, maar ik vrees dat het een bergop lastige reparatie/modificatie word.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
JohanC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 18-07-2005

Gepost: 06 februari 2006 12:15 AM
  [ # 10 ]

Dat klinkt bekend. Zelf lette ik daar niet zo op totdat er laatst iemand meereed die zich afvroeg of soms de hele voortrein er onderuit kwam…. Mwoach, gewoon beetje langzamer over de drempels…..

Johan.

Profiel  
 
Fred B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 06 februari 2006 06:31 PM
  [ # 11 ]

Ik heb veel opmerkingen gehoord, maar niemand heeft de oplossing. Wat er eigenlijk aan de hand is dat naar mijn idee de voorvering bij het UITVEREN onvoldoende hard is. Wellicht veert de achtervering te gemakkelijk in, zodat de voorzijde te snel omhoog komt. Een soort wip effect. De klap komt doordat de vering volledig uigeveerd is. Als het ware zit ie aan zijn eindje”

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12515
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 februari 2006 07:09 PM
  [ # 12 ]

@Wupke, laatst vertelde je me iets over “begrenzers” in de veerpoten, tenminste dat ding waar je de bol opschroeft (Xantia). Als dat ding te snel dichtslaat, heb je geen oliestroom meer, dus geen vering meer.

Ik heb geen idee hoe de veerpoten/bollen van een C5 inelkaar zitten, maar kan hier ook iets dergelijks aan de hand zijn.

Dit is zomaar een suggestie hoor, misschien wel een domme, in dat geval heb begrip Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 06 februari 2006 09:04 PM
  [ # 13 ]

Mij komt dit in ieder geval niet bekend voor, en ik pak drempels toch erg hard…ik denk niet dat dit een H3 vs H3+ verhaal is aangezien mensen van beide varianten dit melden. (zou wel handig zijn als mensen in het register hun exacte type/uitvoering vermelden Idea )

Ik denk eerder dat de verbindingsstangen van je stabilisator speling vertonen.

Mocht je contact verliezen met het wegdek dan is dit simpel te checken. Houd het gas erop: slaan je wielen door (of grijpt je ASR in) dan verlies je contact.

@ZX1.4i , & wupke d’r zitten geen begrenzers in je veerpoten. Die “kleppen” zorgen ervoor dat er asymmetrische demping is (niet gelijke demping bij inveren en uitveren)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 07 februari 2006 01:27 AM
  [ # 14 ]

Ik krijg eerder het idee dat als de auto de verkeers drempel op rij,
hij eerder de neus omhoog werk dan dat de wielen kunnen inveren ( te stug zo gezegd )
en dan bij het verlaten het uiterste van zijn slag van de veerpoot haalt

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 07 februari 2006 12:17 PM
  [ # 15 ]

heuh? verkeersheuvels?? het is niet de bedoeling dat je daar overheen rijdt.

http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_repo.html?http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=1371

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook