Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Eigenlijk zit ik al een tijdje te denken aan een sportdemper onder m’n C2 VTS. Vorig jaar zag en hoorde ik een Devil onder een C2 VTR 1.6. Dat viel me tegen. Bovendien vond ik de uitlaatmond van 102 mm doorsnee wat te veel van het goede. Nu heeft Devil iets nieuws op de markt gebracht, de Devil Furious Sound. D’r zit een pijp in die je er uit kunt halen voor een krachtiger geluid. Bovendien kun je kiezen uit diverse eindstukken, waaronder eentje van 85 mm doorsnee. Dat lijkt me wel wat. Iemand al ervaring met die nieuwe Furious Sound? Ze zjn in elk geval via Cituning te bestellen.
http//www.devil-racing.ch/Furios/Furios.htm
Krachtiger geluid?
Gaarne niet door mijn straat!
hier gaat al een stom hondaatje en een pissan sunny met gigantische herrie door mijn straat….tja, petjes
op zicht is dat een goede oplossing voor een sportuitlaat met zo min mogelijk herrie
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik heb ‘m besteld, de Devil Woedend Geluid . Met een Estoril eindpijp met een diameter van 85 mm. Mooi groot, maar niet te groot. Qua herrie zal het best meevallen. Als er maar een mooie brom inzet. Dat gezoef vind ik maar niks. Onder onze Mini zit een dubbele roestvrijstalen pijp met een uitgang links en uitgang rechts a la Jaquar (uitlaat van PlayMini). Zit ook een mooie brom in, geen geschreeuw, mooi laag, zoals een MG B .
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Nou, hij zit er onder. Mooi en een fraaie diameter van de eindpijp. Niks mis mee. Geluid is ook best aardig, hoewel hij wel een wat donkerbruiner geluid had mogen maken. Nou dacht ik dat makkelijk te kunnen regelen omdat ik voor een Furious Soud had gekozen met een weg te halen demperpijpje. Kijk, zo wordt er door Devil reclame gemaakt voor haar Furious Sound:
Leuk op papier, maar in de praktijk…. Het is al een gemier om die pietepeuterige inbusjes los te schroeven waarmee de eindpijp vastzit. Is die eenmaal weg, dat kun je die blauwe pijp (in het echt natuurlijk in roestvrijstaal…) zo weghalen. Volgens de beschrijving… Nou nee dus. Dat ding zit gepuntlast!!!!!!. Ben er mee bij de daeler geweest, die de uitlaat heeft gemonteerd. Via mijn garage had ik ook de demper besteld bij Cituning in Belgie. Ook mijn garagehouder was stomverbaasd. De monteur, ook nieuwsgierig geworden, vroeg of hij de puntlas moest doorboren om zo die demontabele pijp weg te kunnen halen. Ik gaf toestemming, maar ook na het doorboren zat die pijp muurvast. Geen beweging in te krijgen, ook niet met een mega-tang en ander professioneel gereedschap. ‘Die is er in geperst’, dacht de monteur. Daar ziet het inderdaad naar uit…
Ik heb de leverancier, Cituning in Belgie, een berichtje gestuurd. Ik vind het eigenlijk een vorm van volksverlakkerij. Maak geen reclame voor Dual Technologie, of weet ik wat, dat in de praktijk niet waar blijkt te zijn. Ik ben benieuwd naar hun reactie…
Meer op dit Forum die een Furious Sound hebben? Of zou dat Furious ergens anders op slaan…
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik heb nog steeds niets vernomen van de leverancier. Wacht nog paar dagen voor ik een hernieuwde poging onderneem
De Devil begint trouwens wat meer geluid te produceren. En, hij zit er strak onder, kijk maar:
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ziet er mooi uit.
Ik denk dat ik dat rammel / kraak / pief geval van de kwikfit eronder uit laat halen (nog geen jaar oud) mijn geld terug eis en ook een RVS-geval laat monteren…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
M&M schreef:Willibrord schreef:
De Devil begint trouwens wat meer geluid te produceren. En, hij zit er strak onder, kijk maar:
Dat ziet er nog best beschaafd uit
Vind ik ook, daarom heb ik ook voor dit systeem gekozen. Ik wil geen mega-pijp of aan elke kant twee, vier of vijf. Het is een C2 VTS, geen Lambo of Ferrari…
Dit vind ik bijvoorbeeld wat overdreven
(is trouwens een Saxo)
en dit is ook te veel van het goede…
en dit is maf
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Bedoel je deze?
Die is inderdaad mooi!
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Welk type C2 heb jij dan?
Willibrord schreef:Ik heb nog steeds niets vernomen van de leverancier. Wacht nog paar dagen voor ik een hernieuwde poging onderneem
De Devil begint trouwens wat meer geluid te produceren. En, hij zit er strak onder, kijk maar:
gaaf kleurtje
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Dank je wel. Meningen over de tint (jauna ra) zijn zeer verdeeld. Je vindt het niks of leuk. Ik vind het laatste, natuurlijk… Past bij een klein bommetje als een c2 vts, vind ik. Op de foto is ie trouwens wat vlaflipgeler dan in het echt. Hij is eigenlijk limoengeel.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Mooi…
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zo’n 1.4 is met optrekken en inhaalsprints zeker zo snel als een 1.6 VTR. Ik heb destijds proefgereden met een zwarte 1.4 vtr en vond ‘m lekker vlot. Die sensodrive in een 1.6 vtr vreet veel vermogen. Schroef er een sportluchtfilter op en hij pakt alweer wat beter op.
hellow, sorry maar hier wil ik ook even iets zeggen
Ik ben in het bezit geweest van zo een VTR 1.6 16V (rij nu met een astra GTC 1.9cdti 150pk)
En ik ben er zeker van dat die 16V VTR een heel stukje sneller is als de 1.4
Ik heb met beide gereden, heb trouwens ook een gtech meeting gedaan met mijn VTR en deze kwam rond op 9sec uit tot 100.
Daarmee hield ik zonder problemen ook een 1.6 8V vts saxo bij, en dit meerdere malen ook getest.
Een 1.6 16V saxo / C2 kon ik niet na, dat scheelde nog een dikke seconde tussen hun en mij.
Nuja, nu heb ik nog iets snellers onder mij
<=Proud Black C2 16V owner =>
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Had jij een C2 1.6 VTR Sensodrive of niet? In Belgie was volgens mij ook een 1.6 VTR zonder Sensodrive leverbaar en dat scheelt qua sprinttijden een hele slok op een borrel…