stugge voorvering door geplette retour leidigen?
ericbx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 07-07-2005

Gepost: 08 februari 2006 01:17 AM

Hoi ,de voor vering van mijn bx begint steeds stugger te worden
ik heb de voor poten al gesmeerd (ook al kraken ze niet)
er zit nu hydracage in het systeem maar het word nog niet beter
wel merk ik dat de hoogte regelaar niet erg snel reageerd
(dat zou met de hydracage beter moeten worden)

Ook heb ik gister gezien dat mijn stabilisator stang de metalen retour leidingen van de veerpoot aan de bijrijders kant behoorlijk geplet heeft
zou dit het stuge veren kunnen veroorzaken ,want bij inveren moet die olie toch immers weg of is dit alleen voor lekkage ?

ik kan me voorstellen dat als die olie niet weg kan en omdat de stabi stang beide draagarmen verbind dit een stuge invering als gevolg heeft.

iemand hier ervaring mee ? Stabi stang zit inmiddels weer in positie.
Ga morgen een rondje spoelen via de remklauwen .
Iemand nog ideeen ? o ja veerbollen afgelopen sept nog bij renard getest , 55 bar

MVG; Eric

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 februari 2006 01:33 AM
  [ # 1 ]

Re: stugge voorvering door geplette retour leidigen?

ericbx schreef:

Hoi ,de voor vering van mijn bx begint steeds stugger te worden
ik heb de voor poten al gesmeerd (ook al kraken ze niet)
er zit nu hydracage in het systeem maar het word nog niet beter
wel merk ik dat de hoogte regelaar niet erg snel reageerd
(dat zou met de hydracage beter moeten worden)

Ook heb ik gister gezien dat mijn stabilisator stang de metalen retour leidingen van de veerpoot aan de bijrijders kant behoorlijk geplet heeft
zou dit het stuge veren kunnen veroorzaken ,want bij inveren moet die olie toch immers weg of is dit alleen voor lekkage ?

ik kan me voorstellen dat als die olie niet weg kan en omdat de stabi stang beide draagarmen verbind dit een stuge invering als gevolg heeft.

iemand hier ervaring mee ? Stabi stang zit inmiddels weer in positie.
Ga morgen een rondje spoelen via de remklauwen .
Iemand nog ideeen ? o ja veerbollen afgelopen sept nog bij renard getest , 55 bar

MVG; Eric

Bij het veren stroomt de LHM alleen tussen de bol en veerpoot op en neer, dus zolang de olie maar bij de veerpoot komt is het wel ok met die geplette leiding.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 08 februari 2006 10:57 AM
  [ # 2 ]

Bij mij zat de leiding zelfs los op een gegeven moment, er kwam geen druppel uit als ik hem niet van hoogte veranderde. Dus dat stugge veren zou ik eerder zoeken in platte veerbollen of een gare hoogteregelaar.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
ericbx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 07-07-2005

Gepost: 09 februari 2006 12:48 AM
  [ # 3 ]

zo vandaag weer een feestje gehad ,na demontage voorwielen zag ik dat de remklauw aan de stuurkant voor redelijk aan het zweten was. Revisie setje gehaald ,de boel schoongemaakt en nieuwe ring en seal gezet .Daarna kon het ontluchten en spoelen beginnen. ik was lekker met deze klauw aan het spoelen , komt “jan de wind” met 80 per uur en blaast mijn spoelslang uit het lhm resevoir (had ik natuurlijk niet vast gezet) fijn de multiriem en de v-snaar + alles wat in de buurt zit onder de LHM/Hydracage.
Na alles “even"gedemonteerd en ontvet te hebben weer de boel teruggebouwd en de rest gespoeld .Kleine oneffenheden worden nu goed weggefilterd ,grote bulten ,drempels zijn nog niet top maar de hoogte regelaar is ook al vlotter geworden .Hydracage zit er nu pas 1000 km in dus waarschijnlijk nog een paar duizend km geduld en dan nog eens spoelen (met een slang die vast zit).

MVG; Eric

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook