Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 05-12-2005
- HY 1900
- HY currus verlengde camper
- CX 2400 GTi
- SM 2.7inj airco
Heeft er iemand ervaring met het monteren van rol-gordels in een SM, zowel voor als achter???
Vincent
edit by rocco: titel wat minder schreeuwerig gemaakt
hoi,
ben 42 jaar en al jaren gek op klassieke auto,s/motoren en boten…..
o.a.sm 2.7 inj.1973….e-type v12 dhc 1974… alfa junior zagato 1972.. 360spider2003…honda cbx 1982.. ducati900ss..en recentelijk een cx prestige turbo 2 in topstaat!!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Daar wil ik ook het fijne van weten !!!! lol
Zijn te koop bij Cypharse , maar heb ze nog niet gezien .
Kan je gordels recupereren ??
Uit welke auto ??
Is er een bevestigingspunt op de B stijl ??
De amerikaanse uitvoeringen hebben een bevestiging in de dakstijl met dan een lelijk verlengstukje naar beneden . x
Walter D
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Rolgordels in een SM?
vdevos schreef:Heeft er iemand ervaring met het monteren van rol-gordels in een SM, zowel voor als achter???
Vincent
edit by rocco: titel wat minder schreeuwerig gemaakt
Ik heb in mijn SM rolgordels van het duitse merk “Autoflug” deze zijn origineel gemonteerd in mijn Zwitserse auto.
Andere gordels monteren kan ook, maar ik weet uit ervaring dat het soms wel lastig kan zijn om ze zo te plaatsen dat ze ook mooi afrollen en blokeren bij hard remmen.
Achter is het niet mogelijk rolgordels te plaatsen, er zijn te weinig bevestigingen en er is geen ruimte voor de rol automaat!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wbogaerts schreef:
De amerikaanse uitvoeringen hebben een bevestiging in de dakstijl met dan een lelijk verlengstukje naar beneden .
Walter
Dit?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PjotrBlom schreef:wbogaerts schreef:
De amerikaanse uitvoeringen hebben een bevestiging in de dakstijl met dan een lelijk verlengstukje naar beneden .
Walter
Dit?
juist dat. in de achterbank kan je wel een heup-rol-gordel kwijt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dit valt nog best mee .
Degene die ik zelf gezien heb lijken wel ingepakt met isolatietape , daarom mijn uitdrukking LELIJK .
Ik vermoed wel dat de oproller onder de bekleding weggewerkt is , kan ik mij niet meer herinneren .
Dit zou inderdaad wel mooi zijn .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
waar is bij de achterbank het onderste gordelpunt ergens te vinden?
Het bovenste zit op de C stijl heb ik gemerkt.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onder de bank. Kortom, eventjes de voorstoelen er uit, de achterbank er uit en je kunt er bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oud draadje, nieuwe vraag:
Ik ben op zoek naar rolgordels voor mijn SM (voorzijde).
Weet iemand wat de lengte moet zijn van het vaste deel dat je aan de middenconsole moet vastmaken?
Twijfel tussen 300 of 400 mm.
En, iemand goede ervaringen?
see you,
Maarten
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zal ik even meten? Dat ding van mij staat voor de deur…
edit: 400 mm, gemeten vanaf het montagepunt in de middenconsole tot de bovenzijde van de sluiting.
Als ik kijk waar de sluiting komt bij een 300 mm uitvoering vind ik dat ie te laag komt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dirk sassen heeft ze op z’n site staan: Automatik-Gurt 3-Punkt mit 30cm Peitsche SM.
Heb zo’n 3 jaar geleden een set gekocht bij chyparse. Of ze die nu nog hebben ...???
Fff bellen lijkt me; was niet eens zo’n duur setje.
Citrosars heeft ze blijkbaar ook: http://www.citrosars.nl/product/gordels-voor/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Die Cypharse set is vrij kort als je klein en dik bent ......
Verder slijt die wel in de oog op de achterstijl .
Heb er nu Engelse makelij in zitten ” American specs ” die je voor hetzelfde geld in alle mogelijke kleuren kan laten maken MET CE label .
Dat is echt een droom : snijd niet in je nek , hangt nooit in de weg en rollen perfect op en af .
Moet de oproller deze winter nog wel achter de bekleding wegwerken .
Ik moet wel opmerken dat de vroege SM’S , denk 70 en 71 , geen moer in de dakstijl hebben .
Foto zal voor later zijn want de SM is momenteel niet thuis
Walter
Meten is weten , gissen is missen
De CX rolgordels passen prima. Niet te kort, niet te lang. Met de stoel helemaal naar achteren, tikt die tegen het rolblok. Die komt dan net te scheef te staan om soepel af te rollen bij het om doen van de gordel. Je moet wel echt groot zijn om er last van te hebben. Met mijn 1.88m was het geen issue tenzij er iemand tegenaan tikte bij het achterin stappen. Geen punt, even het blok weer rechtzetten na het gaan zitten en de gordel rolt weer prima af. Er zijn er zat van voor een appel en een ei en ze zien er nog netjes uit ook. Wat mij betreft de toe te passen gordels in de SM. Ik heb ze al liggen voor mijn restauratieproject.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mooi, dan heb ik dus verschillende opties lijkt het.
Thanks!!
Ik heb geen moer in de dakstijl, gordels zullen dus wel lang genoeg zijn verwacht ik.
Bij mijn “moderne” auto zit de middenconsole sluiting op stoelhoogte. Volgens mij is 300mm dan mogelijk iets te kort, 400mm lijkt lang.
Morgen eens rondbellen.
Begin bij D’Oro zou ik zeggen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Maart schreef:Mooi, dan heb ik dus verschillende opties lijkt het.
Thanks!!Ik heb geen moer in de dakstijl, gordels zullen dus wel lang genoeg zijn verwacht ik.
Bij mijn “moderne” auto zit de middenconsole sluiting op stoelhoogte. Volgens mij is 300mm dan mogelijk iets te kort, 400mm lijkt lang.
Morgen eens rondbellen.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik moet namelijk ook iets aan mijn gordels gaan doen.