Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Betreft parkeren met mijn C5 2.0 Exc met HA3+.
Op het parkeerdak van mijn werk staat aan het einde van een parkeerplaats een opstaande betonrand. Waarschijnlijk om te voorkomen dat je auto van het dak af rolt
Gezien de beperkte plaats is het de bedoeling dat je met je voorwielen tot aan die betonrand rijdt, de neus hangt daar dus overeen.
Inrijden (op gewone hoogte) is geen probleem. Na motor af, uitstappen en afsluiten zakt onze geliefde mobile naturliijk met z´n neus op die betonrand.
Wegrijden is een stuk lastiger! Bij het ontgrendelen van de deuren, hoor je de electrische oppomppomp al, ga je zitten dan wordt er nog wat extra gepompt, maar dit is niet genoeg om de neus los te maken. Nou weet ik dat, starten, de auto even in de midden-hoge stand en los ben ik, geen zin om te wachten.
Maar vanmiddag zat ik al in de auto, had al gestart toen de telefoon ging. Toch een paar minuten zitten bellen, met draaiende motor. Wilde ik wegrijden, zat de neus nog steeds vast op die richel.
Vind ik vreemd.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Bij afzetten is de wagen kennelijk iets verhoogd. Dat doet de C5 bij “slecht wegdek” automatisch. Kan komen door de steile opgang van het parkeerdek oid. Als je dan opnieuw start is ie dat vergeten en gaat ie naar de standaard hoogte . Andersom parkeren klinkt inderdaad als de oplossing, bodemvrijheid achter is iets groter dacht ik.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
ander werk zoeken, kwestie van prioriteiten stellen
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Je kan gewoon parkeren in de hoge(re) stand, die blijft hoog. Als je hem een week laat staan zou je misschien een Eco-modus waarschuwing kunnen krijgen, maar verder niks.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Waarom zijn trouwens je auto’s niet meer zichtbaar in het register? Je zou de enige Vert Petit-pre zijn.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
eviltwin schreef:Waarom zijn trouwens je auto’s niet meer zichtbaar in het register? Je zou de enige Vert Petit-pre zijn.
Heb de auto´s toegevoegd.
@ieder: bedankt voor de (on)zinnige tips
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Ronald_Xantia schreef:eviltwin schreef:Waarom zijn trouwens je auto’s niet meer zichtbaar in het register? Je zou de enige Vert Petit-pre zijn.
Heb de auto´s toegevoegd.
kewl, nu nog foto’s van dat groen, bleu mauritius ken ik nu wel
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije