Bij het starten van mijn GTI turbo loopt de motor onregelmatig en heeft die de neiging tot ploffen ( backfire?)
Wat te doen? Ik heb de benzine al vervangen en bedrading nagelopen. De auto heeft een paar jaar stilgestaan.
Staat de ontsteking nog wel goed?
Wat is de staat van de bekabeling van de ontsteking /rotor/verdelerkap etc.?
Het lijkt erop dat de onsteking volledig verkeerd staat daar wil een benzinemotor zelf op backfireren!
Emiel
BX19trs schreef:Staat de ontsteking nog wel goed?
Wat is de staat van de bekabeling van de ontsteking /rotor/verdelerkap etc.?Het lijkt erop dat de onsteking volledig verkeerd staat daar wil een benzinemotor zelf op backfireren!
Emiel
Turbo, heeft 2 bobines en geen verdeler. gewoon alles 1 voor 1 vervangen. eerst de boegiekabels en boegies, is ie heel gevoelig voor. Aansluitingen controleren en de bdp sensor(en) nakijken,
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
bedankt, ik heb inderdaad de 1 en 4 omgewisseld.
Hallo Dimmar,
zou jij iets meer kunnen vertellen over je gtiturbo break-ambulance? Lijkt me we wel een heel leuke auto. Had hij standaard de gtiturbo motor of is hij er later ingehangen?
groet
Jawel,
Ik heb een ambu in frankrijk staan trd1 met 152.000 km, motor en carrosserie als nieuw.
Een breaks2 met getunede GTi turbo1 motor- intercooler - bijna klaar - nog twee/ drie keer flink steutelen en rijden maar
Een GTi turbo 1 overgangsmodel - moet overgespoten worden - motor loopt als een naaimachien
Laatste twee zijn natuurlijk (nog )wel geschorst en gestald. First things first. Anders zou het teveel gaan kosten
Jawel,
Ik heb een ambu in frankrijk staan trd1 met 152.000 km, motor en carrosserie als nieuw.
Een breaks2 met getunede GTi turbo1 motor- intercooler - bijna klaar - nog twee/ drie keer flink steutelen en rijden maar
Een GTi turbo 1 overgangsmodel - moet overgespoten worden - motor loopt als een naaimachien
Laatste twee zijn natuurlijk (nog )wel geschorst en gestald. First things first. Anders zou het teveel gaan kosten
dimmar schreef:Jawel,
Een breaks2 met getunede GTi turbo1 motor- intercooler - bijna klaar - nog twee/ drie keer flink steutelen en rijden maar
First things first. Anders zou het teveel gaan kosten
Met het gevaar off-topic te gaan,: kijk dat lijkt me nu ook een leuk project, een mooie break of familiale (als ik het ga doen zou ik voor een S1 kiezen) met een GtiTurbo motor. Ben wel benieuwd wat mij betreft mag je post openen met veeeeel foto’s
En het tunen zelf gedaan en zoja wat?
injectoren - openluchtfilter - intercoolerXM - wastegate-
een late reactie, maar na enig zoeken bleek de luchtinlaat voor de turbo gescheurd te zijn. Verder was de luchtmassameter niet in orde en zat een connector niet lekker in de ontsteking.
Alles vervangen, starten en lopen…