1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX25 3 weken geleden gekocht en nu de versnellingsbak kapot
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 11 februari 2006 02:30 PM

Gisteravond reed ik terug vanuit Genk (belgië) naar Eindhoven. Toen opeens de auto een beetje inhield. Toen ik de vluchtstrook opreed naar de afrit bij Weert hoorde ik een luide knal. Eenmaal uitgerold op het viaduct rook ik een vreemde olielucht.
Ik kreeg de auto niet meer in z’n vrij en het schakelen ging ook niet meer lekker.
Tijdje later de wegenwacht erbij en de constatering was dat de bak naar z’n grootje was! Omdat mijn pa lid is en ik nog niet werd slepen een duur geintje, dus ben ik op eigen verandwoording in z’n 1ste versnelling van Weert binnendoor naar Eindhoven gereden. Tering wat was ik blij toen ik de oprit opreed na 2,5uur. Bijkomend detail was dat mijn water thermometer ook niet werkt (had ik al wel besteld bij IDD techniek). Ik kon dus niet zien of mijn blok niet oververhit raakte. Maar met de kachel vol open en om het half uur stoppen ben ik toch redelijk veilig thuis gekomen.

Maar wat nu!
Op internet vind ik een bak voor €30,- van een cx25 trd turbo1, maar ik heb een admosferische diesel uit 1989 met 75 pk en volgens mij is die bak dan anders?

Wie heeft er nog een goede bak liggen! Of waar kan ik een goeie kopen.

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2006 02:42 PM
  [ # 1 ]

De bak van een Turbo diesel kan je NIET gebruiken voor je 75pk diesel, omdat de turbo bak een veel langere eindoverbrenging heeft.
Jouw diesel heeft niet genoeg vermogen voor zo’n lange overbrenging, waardoor deze zijn topsnelheid niet meer zal halen, en het optrekken ook langer zou kunnen duren.
Je kan dus beter even verder zoeken naar een bak voor een gewonen ongeblazen diesel.

Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 februari 2006 02:55 PM
  [ # 2 ]

Dit is een beetje gokwerk van mij, maar als echt alleen de eindoverbrenging anders is zou je, met de kabotte originele bak en een werkende turbo bak, misschien wel een revisie kunnen doen Idea

Edit, inmiddels gezien dat zowel de 5e versnelling als de eindreductie anders is…

Verder schat ik dat de demontage/revisie/montage van de bak (uurloon) een stukkie meer gaat kosten dan die 30EUR voor een vervangingsbak. Als je de boel er toch uit hebt wil je waarschijnlijk toch ook de koppeling vervangen ...etc. Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 11 februari 2006 02:56 PM
  [ # 3 ]

Omdat het blok toch eruit moet voor het wisselen van de bak, waarom niet gelijk een turbo 1 blok met bak in de cx plaatsen. Meer vermogen, zuiniger
sneller…...

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 11 februari 2006 03:32 PM
  [ # 4 ]
Omdat het blok toch eruit moet voor het wisselen van de bakwaarom niet gelijk een turbo 1 blok met bak in de cx plaatsenMeer vermogenzuiniger 
sneller
...... 

Hier heb ik ook al over nagedacht, maar waar vind je een goed trd turbo blok met bak?

En wat zou dat gaan kosten en ik moet ook m’n uitlaatbocht aanpassen.
Maar gelukkig kan ik met de caddy een motorblok ophalen. Smile

Op marktplaats stond een turboblok met bak te koop, maar die was gisteren al verkocht toen ik belde! Sad  Shit, dat was perfect geweest

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 februari 2006 03:33 PM
  [ # 5 ]

Het lijkt erop dat de 25GTi/RI exact hetzelfde is als de 25D. Net als de bak van de 20RE en de 22TRS.

De Gti heeft alleen een andere eindoverbrening door een ander differentieel (14/59) ipv (14/61)

De breaks en prestiges hebben een ander kroonwiel. (15 ipv 14)
De GTi Turbo tenslotte heeft de Turbo D bak, met het GTi differntieel (59).

Ruime keus aan vervanging dus!

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 11 februari 2006 03:45 PM
  [ # 6 ]

Marino heeft een cx 25d en een 22trs te koop,

zie
 
en
 

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 11 februari 2006 05:54 PM
  [ # 7 ]

Marino heeft een cx 25d en een 22trs te koop

Ik denk dat m’n vriendin gek wordt als ik nog een auto bijkoop voor onderdelen! Een motorblokje merkt ze niet Very Happy

Als iemand een versnellingsbak heeft!
Let me know

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 februari 2006 05:57 PM
  [ # 8 ]
Jules Unlimited schreef:
Omdat het blok toch eruit moet voor het wisselen van de bakwaarom niet gelijk een turbo 1 blok met bak in de cx plaatsenMeer vermogenzuiniger 
sneller
...... 

Hier heb ik ook al over nagedacht, maar waar vind je een goed trd turbo blok met bak?

En wat zou dat gaan kosten en ik moet ook m’n uitlaatbocht aanpassen.
Maar gelukkig kan ik met de caddy een motorblok ophalen. Smile

Op marktplaats stond een turboblok met bak te koop, maar die was gisteren al verkocht toen ik belde! Sad  Shit, dat was perfect geweest

hou wel in de gaten als je een ander blok erin doe dat je hem ook weer moet keuren enz Wink

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 11 februari 2006 06:39 PM
  [ # 9 ]

Ik zie wel waar ik tegenaan loop. Een blok met bak of alleen een bak.
Dat keuren is niet het meeste werk Mad Eerst maar alles eruit halen.
Gelukkig kan ik van een vriend een motortakel lenen en een medeforummer uit Sint-Oederode biedt al hulp aan. Zeer tof!

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 februari 2006 06:48 PM
  [ # 10 ]
Jules Unlimited schreef:

een medeforummer uit Sint-Oederode biedt al hulp aan. Zeer tof!

Dat kan er maar 1 zijn Cool

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2006 08:13 PM
  [ # 11 ]
eviltwin schreef:

Het lijkt erop dat de 25GTi/RI exact hetzelfde is als de 25D. Net als de bak van de 20RE en de 22TRS.

De Gti heeft alleen een andere eindoverbrening door een ander differentieel (14/59) ipv (14/61)

De breaks en prestiges hebben een ander kroonwiel. (15 ipv 14)
De GTi Turbo tenslotte heeft de Turbo D bak, met het GTi differntieel (59).

Ruime keus aan vervanging dus!

20re bak en 22 trs bak passen helemaal niet omdat deze een totaal ander koppelingshuis hebben.
De bak van Tri en GTi kan je wel goed gebruiken.

En als je een turbo diesel blok in je gewone diesel schroeft hoef je niet naar de RDW.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 11 februari 2006 08:20 PM
  [ # 12 ]

bel Jeroen Kelfkens van Cxtreme uit Zeist eens,
0343-554081
wie weet heeft hij wat liggen?

hij is goed en niet duur!!

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 11 februari 2006 08:40 PM
  [ # 13 ]

ik sprak onlangs nog pascal mooyman van de gelijknamige garage bij ons in Den Haag. Hij heeft nog goed spul staan. Onder meer een TRD 2 blok met bak. Alleen daarvan begon de koppakking een beetje te zweten.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 11 februari 2006 08:58 PM
  [ # 14 ]

Mooi kl*ten! Dus je heb het schuifdakrubbertje nog niet nodig??

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 11 februari 2006 09:38 PM
  [ # 15 ]

sorry, maar daar had niet om gevraagd. ik heb geen schuifdak in mijn auto

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook