Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
ah, het schiet mij opeens weer te binnen.
Ik heb toen eens een draagarmrubber vernieuwd, voor, omdat deze rammelde als je over slecht wegdek reed.
Deze moest met de auto op rijhoogte worden vastgezet…
Tja, benk dat ook maar weer kwijt, dus…
grR
Ries schreef:
ah, het schiet mij opeens weer te binnen.
Ik heb toen eens een draagarmrubber vernieuwd, voor, omdat deze rammelde als je over slecht wegdek reed.
Deze moest met de auto op rijhoogte worden vastgezet…
Tja, benk dat ook maar weer kwijt, dus…grR
Klopt. Maar da’s voor. En dan heb je het over de voorspanning van de draagarmrubber en niet over de stabilisatorstang.
Trouwens, het lijkt me dat de hydro actie van vandaag desondanks wel geslaagd genoemd kan worden.
ik denk dat ik het uitgevlooit heb.
de opmerking van Marten, dat ze op de stootrubbers omhoog komen lijkt me plausibel.
geconstateerd hebbende dat de achterarmen gedemonteerd zijn geweest,en het leidingwerk niet erg netjes was afgewerkt,doet me vermoeden, dat ze (als het hobby bobby was)erg veel moeite hebben gehad met het terug plaatsen van de armen.
dan maar de stootkussens eruit,was waarschijnlijk de gedachtengang.
..nu heb ik dat niet gecontroleerd, maar je kan er gif op innemen dat ik de volgende X daar ff een blik op zal werpen.
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dat was mijn idee ook niet over die stabilisatorstang!!
Ik herinnerde mij alleen dat ik eens iets met voorspanning heb gemonteerd, dus.
Die actie van vandaag heeft zeker weer voor wat gesprekstof gezorgd.
grR
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
kreazyV8wuppo schreef:ik denk dat ik het uitgevlooit heb.
de opmerking van Marten, dat ze op de stootrubbers omhoog komen lijkt me plausibel.
geconstateerd hebbende dat de achterarmen gedemonteerd zijn geweest,en het leidingwerk niet erg netjes was afgewerkt,doet me vermoeden, dat ze (als het hobby bobby was)erg veel moeite hebben gehad met het terug plaatsen van de armen.
dan maar de stootkussens eruit,was waarschijnlijk de gedachtengang.
..nu heb ik dat niet gecontroleerd, maar je kan er gif op innemen dat ik de volgende X daar ff een blik op zal werpen.mvgr wupke:
En dat zou dan bij al je troenen gelden die bij jou op de brug hebben gestaan, das dan ook wel erg toevallig.
grR
Ries schreef:
En dat zou dan bij al je troenen gelden die bij jou op de brug hebben gestaan, das dan ook wel erg toevallig.
grR
sorry wat bedoel je?
wupke
Ries schreef:kreazyV8wuppo schreef:ik denk dat ik het uitgevlooit heb.
de opmerking van Marten, dat ze op de stootrubbers omhoog komen lijkt me plausibel.En dat zou dan bij al je troenen gelden die bij jou op de brug hebben gestaan, das dan ook wel erg toevallig.
grR
Ik ga het binnenkort nog eesn goed checken op een 4 kolommer, met de sleutelmeteing. Ik heb het verschijnsel echt nog nooit geconstateerd en ben dus erg benieuwd hoe het komt dat jij “niets anders” ziet dan draagarmen die zich terugtrekken met de de handle omlaag.
is simpel, poot hem in de hoogste stand, zet er 2 hoogte verstelbare bokken onder, pak em beet 1 a 2 cm van de kriksteun.beide bokken aan de achterste steun..!!
druk de handel in de laagste stand en zie wat er gebeurd.
de voeten komen van de vloer.
echter bij deze bewuste bix niet.
hier was het zelfs zo dat ik wat kunstgrepen moest doen om de wielen weer voor de boutgaten te krijgen.
dus ik moest de arm optillen, om de bouten erin te friemelen….en zeg me nu ff niet dat dat normaal is he !!:cry:
mvgr wupke
en Marten als je bij een 4 kolommer de wielen van de grond tilt met de brug slaat het veiligheids ventiel erin,als je hem dan weer laat zakken zakt ie wel geheel door zn hoeven.
dus als je de situatie wilt nabootsen simpel 2 bokjes 1 links 1 rechts in de hoogste stand eronder en dan de handel in de laagste stand zetten.
en ik weet nagenoeg 100% zeker dat de aanslag rubbers bij Quo pleite zijn.
iets anders kan ik me niet voorstellen.
greets wupke:
kreazyV8wuppo schreef:en Marten als je bij een 4 kolommer de wielen van de grond tilt met de brug slaat het veiligheids ventiel erin,als je hem dan weer laat zakken zakt ie wel geheel door zn hoeven.
dus als je de situatie wilt nabootsen simpel 2 bokjes 1 links 1 rechts in de hoogste stand eronder en dan de handel in de laagste stand zetten.
en ik weet nagenoeg 100% zeker dat de aanslag rubbers bij Quo pleite zijn.
iets anders kan ik me niet voorstellen.
greets wupke:
Deze situatie had ik vorige week nog omdat ik de staat van de draagarmen wilde testen en de achterremschijven moest vervangen.
zet em achter op bokken, zet em in de laagste stand. Nu moest ik met een krik onder de naaf (wielen ook eraf om achterschijven te vervangen) om de LHM uit de cilinders te persen zodat ik gelijk goed kon voelen of er speling op de draagarmlagers zat. Die speling zat er niet op, maar de draagarmen kwamen ook niet omhoog toen ik em in de laagste stand zette.
ik denk dat er een misverstand is aangaande het optillen van de wielen.
als je hem in de laagste stand zet komen de wielen VRIJ van de grond.
dan kan je dus bv de wielen wisselen.
echter in DIT geval bleven ze op de grond staan, zelfs zodaning dat ik dus kunstgrepen toe moest passen om de wielen er weer op te krijgen.
aan de voorkant komen de wielen wel omhoog vanwege de voorspanning op de draagarmen en de torsiestang.
achter simpel omdat ze op de stootrubbers omhooggedrukt worden .
dus Martens idee dat daar de armen mee omhoog getilt worden snijd hout.
echter als je nu een BX treft waarvan (vermoedenlijk) er geen stootrubbers zitten ,dan blijven de armpjes lekker hangen waar ze hangen, namenlijk op de grond…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
kreazyV8wuppo schreef:Ries schreef:
En dat zou dan bij al je troenen gelden die bij jou op de brug hebben gestaan, das dan ook wel erg toevallig.
grR
sorry wat bedoel je?
wupke
Ik bedoelde alleen dat wat jij constateert, dus het uit zichzelf terugtrekken van de wielen, zich bij meer troenen laat zien dan alleen bij die bx die je vandaag heb verpleegd.
Ook bij santiaas dus.
En heb je dit ook al eens bij een Xm meegemaakt? Zou hetzelfde moeten zijn dan.
Morgen kijken we er weer met een frisse blik tegenaan
grR
Ries schreef:kreazyV8wuppo schreef:Ries schreef:
En dat zou dan bij al je troenen gelden die bij jou op de brug hebben gestaan, das dan ook wel erg toevallig.
grR
sorry wat bedoel je?
wupkeIk bedoelde alleen dat wat jij constateert, dus het uit zichzelf terugtrekken van de wielen, zich bij meer troenen laat zien dan alleen bij die bx die je vandaag heb verpleegd.
Ook bij santiaas dus.
En heb je dit ook al eens bij een Xm meegemaakt? Zou hetzelfde moeten zijn dan.
Morgen kijken we er weer met een frisse blik tegenaangrR
alle HP troenen tillen de voetjes van de vloer, niet geheel terug tot in de wielkast, maar wel vrij van de grond.
kromme van dit geval was dus dat ik de armen op moest tillen, omdat ik anders de bouten er niet inkreeg.
en dat is echt de aller 1e keer dat ik zoiets meemaak.
en ja zelfs de XM werkt zo,, hoogste stand, bokken eronder selecteer laagste stand, en je wielen komen vrij van de grond..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
ik geloof je wel hoor.
Ik was alleen in de veronderstelling dat je dacht dat de hydroliek hiervoor zorgde, dat kan dus niet.
Een centimeter door de stootrubbers zou misschien nog kunnen….
Morgen ff een paar bokjes scoren om te proberen. En als ik geen zin heb een paar bokbiertjes, telt ook.
Later
grR
Ries schreef:ik geloof je wel hoor.
Ik was alleen in de veronderstelling dat je dacht dat de hydroliek hiervoor zorgde, dat kan dus niet.
Een centimeter door de stootrubbers zou misschien nog kunnen….Morgen ff een paar bokjes scoren om te proberen. En als ik geen zin heb een paar bokbiertjes, telt ook.
Later
grR
Bokbiertjes Nog beter.