Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ziet er strak uit
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik vind hem zonder chevrons ook wel mooi hoor….
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
sterker nog, je maakt er een geheel eigen auto van, zonder te vervallen in glimmertjes van nepchroom. dat is erg te respecteren!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
als er chroom aan te pas komt zal het echte zijn
thx for the comments guy"s
kversta nu natuurlijk ook de citrofielen hé
Vandaag roostertje zwart gespoten
hier foto het roostertje
vind het zelf direct er anders uit zien
nu ga ik iets doen aan die spleet onder de motorkap
normaal zit daar het plastieken logo
maar ik heb mijn bumper aangepast
dus past dit niet meer
dus zit ik met een spleetje
straks eens aanpassen
GRTZ
Boonbeest
na de voorbumper heb ik ook de achterbumper besteld
hij is al binnen
kga er volgende week achter
http://www.carcept.com/nederlands/basickit/citroenC4_b.htm
en kga hem eveneens een klein beetje aanpassen
heb een vraagje ivm de koeling van de motor
ik heb dus een C4 berline
1.6 16v 110pk benzine motor
nu wou ik eens vragen
je hebt dus je voorbumper
in hoeverre heeft je motor echt de koelgrillen nodig in je bumper ?
kan deze motor zonder luchtkoeling draaien
IK HEB GEEN BODEMPLAAT MEER DUS
daar heeft hij al iets extra lucht
ik zou dit zo snel mogelijk willen weten
alvast bedankt

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zie het zo:
Als ik met mijn auto rijdt, dus rijwind door de bumper dan blijft de temp mooi onder de 90 graden.
Als ik stilsta dan slaan de fans na een tijdje aan, zeker bij wat warmer weer
Heb je in de C4 airco?
Dan heb je nog meer koeling nodig omdat je een extra radiator heb.
Als je rijdt krijg je naar mijn idee niet erg veel koele lucht in de auto als de bodem plaat er onder vandaan is, dat gaat er toch meer onder door.
Natuurlijk slaan de fans wel aan, maar het lijkt mij dat deze zo geplaatst zijn dat je koele lucht door de bumper heen trekken. Als je dit niet meer heb ben je aan het koelen met warmere lucht, wat natuurijk niet erg handig is
Goed dat is mijn idee erbij
ik heb nog nooit mijn temperatuur boven de 90 zien gaan
noch stilstaand noch rijdend.
ook niet bij mijn andere bumper.
zou ik bvb ook een ventilator kunnen plaatsen die dan lucht aanzuigt van onder de wagen ? net achter de bumper bvb ?
grtz
BB
nog iemand raad ?
of is dit het enigste antwoord ?

Totaal aantal Berichten: 15726
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het hele systeem van waterkoeling in combinatie met een radiateur draait om de warmtewisselaar die de radiateur in principe is. Met andere woorden de hitte van de opgewarmde koelvloeistof zal door de luchtstroom door de radiateur moeten worden afgekoeld. Zonder toegankelijkheid voor de rijwind zal dit dus niet (goed) werken. Misschien kun je het resultaat eens uitproberen door de koelsleuven af te plakken en dan eens een flinke, belastende rit te rijden, maar ik vrees dat je zonder koelsleuven niet ver gaat komen.

Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
car engineering
graddus schreef:Het hele systeem van waterkoeling in combinatie met een radiateur draait om de warmtewisselaar die de radiateur in principe is. Met andere woorden de hitte van de opgewarmde koelvloeistof zal door de luchtstroom door de radiateur moeten worden afgekoeld. Zonder toegankelijkheid voor de rijwind zal dit dus niet (goed) werken. Misschien kun je het resultaat eens uitproberen door de koelsleuven af te plakken en dan eens een flinke, belastende rit te rijden, maar ik vrees dat je zonder koelsleuven niet ver gaat komen.
Mijn ervaring: meestal heeft een bepaalde design feature of een bepaalde opstelling aan een auto echt wel een (ergonomische/aerodynamische/functionele/veiligheids-technische/technische: vul zelf in) reden/oorzaak. Je kan m.i. niet ongestraft cruciale zaken aanpassen zonder ernstige beschadiging van motor / ophanging / veiligheid etc etc.
Bij een eventueel garantie geval zal modificatie zonder meer tegen je gebruikt worden (aanpassingen vallen meestal buiten de scope van een garantieplan).
Voor de rest kan het “mod” resultaat er soms idd zeer fraai uitzien. Vaak ook niet.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
off topi
hel1 schreef:ik vind hem zonder chevrons ook wel mooi hoor….
completely off topic.
Toen JFK de woorden uitsprak “ich bin ein berliner” bedoelde hij eigenlijk te zeggen “ich bin berliner”. Door te zeggen “ich bin ein berliner” vertelde hij de berlijners eigenlijk dat hij een oliebol was (Berlijnse variant op de oliebol).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
zo heb ik een half jaar rond gereden
zonder problemen
de werkelijke grootte van de grill was 0.5m op 15 cm
uit welke plastiek bestaan de bumpers en wielbogen van de C4 ?
ABS
PP
PE
????