Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-02-2006
- BX 16 TRS
- C1 1.4HDI, 3 deurs
Vreemd dat ik daar geen last van gehad heb. Het duurde koud lang voordat hij stationaair goed wilde lopen. Maar met starten heb ik nog nooit problemen gehad. Het was altijd starten en lopen.
Gelukkig dat hij nu weer goed loopt.
En de halve dopjes komen er aan
Kasper
BX in de garage!!!
Dit bedrijf heeft ook nog een BX type 1 te koop staan!!!!
austria schreef:
Dit bedrijf heeft ook nog een BX type 1 te koop staan!!!!
je bedoeld deze?
mvgr wupke wat zo’n bedrijf met een 85tiger bix an mot..maja er is wel vaker een gek gevonden met een vreemde beurs hihi
trouwens,,, of ze hebben hem een stand hoger gezet voor de lelijke foto,,of de vering is ziek,,
Zohee, ik moest even zoeken naar dit topic…
we zijn nou even verder, ik heb mijn rijbewijs, en heb al meer dan 1500km gereden met deze BX. Ik moet zeggen dat het een van de heerlijkst rijdende auto’s is waar ik in gereden heb! ik rijd regelmatig met de TZI break van mijn moeder. al dat vermogen is leuk, maar het heeft nix. Ook de Xantia van de familie rijdt lekker, maar heeft ook geen ‘gevoel’. Je kan er lekker mee cruisen, maar toch zit ik liever in een 14RE.
(behalve bij invoegen op de snelweg, dan heb ik toch een auto die stevig aanvoelt)
Na een paar week problemen met de ontsteking gehad te hebben, heb ik toch alles maar vervangen (kabels enzo) en hij loopt weer perfect.
Tussendoor nog een probleempje gehad omdat de vacuum slang van de eco meter afgescheurd was, waardoor het blok vreselijk liep.
De APK was trouwens ook geen probleem, ik heb alleen als aantekening dat er speling op de fusee LV zit.
Het valt mij trouwens op dat dit motortje eigelijk best wel pittig is, maar dan moet je wel aandringen. van 80 tot 120 in de 5e versnelling gaat verbazend snel, en je wordt goed in de stoel gedrukt. De top die ik gehaald heb, was 150km/h en dat vond ik hard genoeg. Volgens mij heeft hij dan nog over.
Klasgenoten zijn er ook wel over te spreken, maar dat zal wel komen omdat ik ze nou overal heen kan rijden enzo Ik heb er toch maar voor gekozen om gordels achterin te zetten, aangezien er toch wel eens 4 mensen in zitten, en ik nog niet zo lang mijn rijbewijs heb.
Hier nog een kleine foto reportage nadat ik hem gewassen had vanmiddag:
oja de eerste foto is mijn vakantie BX (14TGE die ik gedeeltelijk opnieuw in de verf gezet heb. volgende week is hij klaar..(RAL 3006))
PS is er een moderator die de link van crzyv8wppo kan veranderen? volgens mij verander die de layout van de pagina nogal.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-02-2006
- BX 16 TRS
- C1 1.4HDI, 3 deurs
Moi Lars,
Ik krijg al weer heimwee als die foto’s zie. Maar ja eerst eens een eigen woning met grote garage. En dan weer een 14re.
Ik zie je binnenkort wel weer
Kasper
Xsara 1.9D evoII
En geen Dyane meer
BX in de garage!!!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Prachtige serie foto’s zo. Zo’n type 1 BX is het ware werk.
Dank voor je fotoserie, daar doe je de liefhebber veel plezier mee.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
kreazyV8wuppo schreef:geinig karretje,, doet me denken aan mijn 1e tuut toen ik mn rijbewijs nog niet had hehe,,,,
succ6 met het halen van dat roze papiertje,,en alvast veilige kms gewenst..deur63 schreef:
Met plakband aan elkaar geplakt handremkabelomhulsel?!? Is toch APK afkeur?.dit is ten dele zo.
het is APK afkeur als de stalen buitenmantel beschadigd is, geknikt of je binnenkabel zichtbaar.is alleen de plastic hoes beschadigd en je kabel niet veroest, dan mag je die rustig intapen of een waterslang ofso eroverheen schuiven.
dan mag hij NIET afgekeurd worden.let wel , hij moet dus NIET verroest zijn of beschadigd…alleen de plastic mantel vervangen mag dus..
mvgr wupke
Soms kun je de losse hoes om de buitenmantel nog omdraaien waardoor je zogezegd het ene gat met het andere afdekt.
En als je de buitenmantel gerepareerd of beschermd hebt is het handig (erg handig) om de geleide-ogen goed in te vetten zodat de kabel er soepel door kan glijden, dan blijft het wat langer heel.
Ich bin ein Breaker
Vandaag naar de BX diesel meeting geweest, en ik merkte op de heenweg al dat de BX een beetje stotterde zo rond de 110 kmh. Nadat ik tot de 140 gegaan was bleek het over te zijn.
Op de terugweg begon de BX zo erg te stotteren en haperen, dat rijden haast onmogelijk werd. Het leek net alsof de 2e trap van de carb niets meer deed. Dus ik ben met volle choke en pompend op het gas thuis gekomen.
Thuis heb ik direct de carb er afgehaald, ik ga hem een dezer dagen schoonmaken, maar dan moet ik eerst nieuwe ontvetter voor in de ontvettingsbak hebben. Omdat ik er morgen toch weer mee naar school moet, heb ik de carb van onze verongelukte 14e er op gezet, inclusief het “s6” systeem (vacuum slangetjes ed) in de hoop dat het plug en pray was.
De BX startte meteen, en na even afstellen liep ze ook goed. En hoe!
Ik heb de auto nog nooit zo stil meegemaakt! Hij rijdt veel soepeler, klinkt netter, kortom perfect!
Ik ben benieuwd of de orginele carb dat effect ook kan geven als hij schoon is
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zo, vandaag heerlijk in de brandende zon 2 voorveerpoten vervangen! Ik had al een poosje het idee dat ze niet helemaal goed meer waren, omdat de auto steeds stugger ging rijden, en ze een enorm lawaai maakten als je over een hobbel ging.
Het vervangen duurde best wel lang, want een van de veerpoten zat erg vast. Na het vervangen direct een stukje gereden: hij rijdt bijna weer zoals het hoort. De oneffenheden worden bijna weer glad gestreken.
Morgen de voorste hoogteregelaar eens vervangen, want deze weet ook niet wat hij wil. Zo ineens gaat de auto omhoog en is de vering spijkerhard. Ook reageert hij bijna niet op de hoogteverstelling, je moet altijd een paar keer het handeltje verplaatsen voordat er een reactie volgt. Ik bestel ook direct maar 4 liter LHM, kan ik dat ook even vervangen, want echt groen is het niet meer te noemen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Zo, vandaag heerlijk in de brandende zon 2 voorveerpoten vervangen! Ik had al een poosje het idee dat ze niet helemaal goed meer waren, omdat de auto steeds stugger ging rijden, en ze een enorm lawaai maakten als je over een hobbel ging.
Het vervangen duurde best wel lang, want een van de veerpoten zat erg vast. Na het vervangen direct een stukje gereden: hij rijdt bijna weer zoals het hoort. De oneffenheden worden bijna weer glad gestreken.
Morgen de voorste hoogteregelaar eens vervangen, want deze weet ook niet wat hij wil. Zo ineens gaat de auto omhoog en is de vering spijkerhard. Ook reageert hij bijna niet op de hoogteverstelling, je moet altijd een paar keer het handeltje verplaatsen voordat er een reactie volgt. Ik bestel ook direct maar 4 liter LHM, kan ik dat ook even vervangen, want echt groen is het niet meer te noemen.
Leuk. Bij mijn RE is de hoogteregelaar trouwens ook wat stroef. Ik maak me ff schoon (kun je toch goed bij) en dan moet ie het maar weer goed doen
PS. Als deze carb het goed doet, waarom laat je hem dan niet fijn zitten?
Ik heb het niet zo op de s6 rommel die er aan zit, zolang het werkt is het leuk, maar al die extra vacuum slangetjes… Maar de carb blijft inderdaad zo zitten, het bevalt prima! vandaag aardig wat kms gemaakt, en nog nooit zo’n stille BX gehad.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zo, ik heb met de laatste tank benzine mijn rijstijl een beetje aangepast, goed op de econometer gelet, goed vooruitdenken ed.
Het resultaat: 1 op 14!
Het is dus toch mogelijk. Ik reed namelijk altijd 1 op 10…
Ik moet zeggen dat je met het optrekken niet op de econometer moet kijken, als je je daar aan houdt accelereer je haast niet
Zou het gedaalde verbruik ook iets te maken kunnen hebben met de ‘nieuwe’ s6 carb die er op zit?
Voor de rest: hij blijft heerlijk rijden. Geen gebreken oid, gaat allemaal lekker. Tis alleen wel tijd om een reactiestangetje te vervangen, die begint te klapperen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Zo, ik heb met de laatste tank benzine mijn rijstijl een beetje aangepast, goed op de econometer gelet, goed vooruitdenken ed.
Het resultaat: 1 op 14!
Het is dus toch mogelijk. Ik reed namelijk altijd 1 op 10…
Ik moet zeggen dat je met het optrekken niet op de econometer moet kijken, als je je daar aan houdt accelereer je haast nietZou het gedaalde verbruik ook iets te maken kunnen hebben met de ‘nieuwe’ s6 carb die er op zit?
Als die oude carb niet goed werkte is het ook geen eerlijke vergelijking.
Een BX 14 E moet met normaal gebruik toch wel de 1 op 13/14 kunnen halen. Zuiniger kan wel als je je best ervoor doet, maar dat lukte mij meestal niet zo.
Even weer een update:
Nadat de auto weer niet te genieten was, en het benzine verbruik tot een dieptepunt gedaald was ( 1 op 6) toch de carb weer schoon gemaakt, geen effect whatsoever. Toen kwam ik op het idee de benzine leidingen te chekken. Eerst de retour van de carb af, en er in blazen. Ik hoorde direct gesis ter hoogte van de hoogteregelaar wegkomen. Shit! een lek!
Dus ik op de kop onder de auto, slang gechekt, en ja hoor, een scheur van 10 centimeter door de retourslang heen
Ik dacht direct de aanzuigslang maar even controleren: die scheurde finaal af, toen ik hem ook maar aanraakte
De tectyl onder dat deel van de auto was helemaal week, dus dat is al een teken dat er al een poosje benzine heeft gelekt.
Direct de 2 leidingen vervangen, en de auto loopt weer perfect! Het verbruik is ook weer zoals het moet zijn. Dat het benzine filter steeds dicht zat was ook niet zo vreemd, de benzine leidingen waren intern aan het verkruimelen…
Dan schrik je toch even!
Oja, ik ben er achter gekomen dat als je de auto tussen de laagste en rijstand in zet, hij veel lekkerder rijdt. Hij veert dan zoals het hoort. Hij wil nou namelijk de kleine hobbeltjes niet vlak maken, en bij grote hobbels krijg je een boot effect. Handeltje 1cm naar beneden: probleem opgelost.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hmm met een bx van 20 jaar of meer kun je dit wel verwachten, leuk is anders in elk geval….nooit een benzinelucht om de auto geroken?
Heb eens aan de hand gehad dat de pulsdemper (zit vlak bij de tank) lekte en dat was maar minimaal maar wel duidelijk te ruiken, hong de hele tijd een benzine lucht om de auto heen….
Verder denk ik dat de wagenhoogte niet goed is indien je wat moet pielen met het handeltje. Misschien de hoogteregelaars een beetje schoonmaken?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer