Ik heb hem net een berichtje gestuurd dat het niet doorgaat, she’s all yours bram, maar aangezien je net zo’n bx idioot bent als ik denk ik niet dat jij het er erg lang in vol gaat houden. Net als ik iedere keer gillend terugren naar mijn trouwe bxjes
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Ik heb hem net een berichtje gestuurd dat het niet doorgaat, she’s all yours bram, maar aangezien je net zo’n bx idioot bent als ik denk ik niet dat jij het er erg lang in vol gaat houden. Net als ik iedere keer gillend terugren naar mijn trouwe bxjes
Ik zal er vanavond nog eens over nadenken.
Gek is dat hè....dat terugrennen naar een BX. ops:
Bram schreef:metro2005 schreef:Ik heb hem net een berichtje gestuurd dat het niet doorgaat, she’s all yours bram, maar aangezien je net zo’n bx idioot bent als ik denk ik niet dat jij het er erg lang in vol gaat houden. Net als ik iedere keer gillend terugren naar mijn trouwe bxjes
Ik zal er vanavond nog eens over nadenken.
Gek is dat hè....dat terugrennen naar een BX. ops:
Ze roepen je gewoon. Als je er langsloopt kijken ze je na. Als ze op de sloop staan dan kijken ze zo zielig naar je dat je ze wel mee MOET nemen of in elk geval even een aai over zijn dakkie moet geven.
Als je ze verwaarloosd worden ze boos en stoppen ze ermee, en als je ze met liefde behandeld dan doen ze het perfect voor je. En jaloers worden kunnen ze ook! was onlangs naar een amerikaan wezen kijken en direct deed de stuurbekrachtiging het weer goed Alsof ie wou zeggen: ik ben lekker beter kijk maar, lekker puh.
Misschien moet ik hem een sopje geven en doet ie het dan weer beter haha.
Bxen hebben écht karakter.
(okee, wat ik nu net allemaal tiepte klinkt echt vaag )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
(ik ken dat….ik ken dat gevoel)
Ik kwam net een paar berichtjes tegen over fun en kosten en kiezen tussen de twee.
Je zou kunnen overwegen een middenweg te kiezen. Volgens mij hoeft een gasinstallatie voor een BX echt niet al te duur te zijn.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Je moet volgens mij nooit een BX op een Xsara inruilen. Das gewoon jammer, zeker als je de BX erg waardeert. Ga dan voor een Xantia 1.9D of zo. Een Xsara is, vindt ik dan, niet een echte Citroen. Net als de Saxo, das gewoon een mislukte 106.
Kan me idd ook niet echt voorstellen dat als je een Bx erg leuk vind dat je alleen voor de kosten in een Xsara gaat rijden. Er zijn dan in mijn ogen betere opties zoals die hiervoor al genoemde Xantia diesel.
mvbbx schreef:Kan me idd ook niet echt voorstellen dat als je een Bx erg leuk vind dat je alleen voor de kosten in een Xsara gaat rijden. Er zijn dan in mijn ogen betere opties zoals die hiervoor al genoemde Xantia diesel.
Ik heb een xantia gehad, en mijn mening:
Fijn rijdend auto (hydraulisch geveerd natuurlijk)
maar wel enorm groot en lomp en behalve een wat ruimere zit achterin qua binnenruimte nauwelijks groter dan de bx. bovendien is de zit achter het stuur toch wat minder.
Ik heb er niks mee met zo’n xantia. Vind ze mooi om te zien en ze rijden best okee maar ik heb er gewoon niks mee. Dan vind ik bv een ZX eigenwijzer, een xsara is dan ook weer wat gewoner mja. wat mij nog het meeste tegenstond van de xantia was het gewicht! een ZX of Xsara wegen ongeveer net zoveel als de bx, de xant doet daar nog rustig 200 tot 300kg bovenop.
Maar ik blijf bij de bx, allemaal enorm bedankt voor het meedenken. Zal binnenkort eens een afspraak maken met hesselink voor de distributieriem en de klepseals. En van het weekend ga ik de auto even nalopen en proberen de stuurbekrachtigings troubles die ik heb / had te fixxen.
dan is autorijden maar wat duurder
anders had ik nu nog steeds in mijn suzuki alto gereden (1e autootje )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
[off-topic]
mpostma schreef:Ik vind de Xantia echt te lomp geworden: dan maar geen hydraulique.
Hé! Hast du problem???
[/off-topic]
Je hebt gelijk dat een Xsara door zijn gebrek aan massa t.o.v. de Xant lekker hoekt. Alleen is de uitvoering waar jij mee gereden hebt wel de meest ‘levendige’ (qua ‘zetten’ van de achteras) en misschien niet helemaal de maatstaf voor een gemiddelde XsaraTD/HDi danwel vergelijkingsmateriaal voor een Xant..
Ik moet eerlijk zeggen dat een Xsara ‘RFS’ nog niet in mijn praktische ervaring is opgenomen alhoewel we wel over de aanschaf ervan hebben gedacht (pré-Activatijdperk).
M&M schreef:Soms moet je kosten boven fun-factor stellen
Dat heb jij ‘in a way’ ook gedaan. Op jouw manier (V6 vs. 2.2HDi) is het geen straf, waar een 1.9GTi vs. 1.9D dat wel is.
rb schreef:Je hebt gelijk dat een Xsara door zijn gebrek aan massa t.o.v. de Xant lekker hoekt. Alleen is de uitvoering waar jij mee gereden hebt wel de meest ‘levendige’ (qua ‘zetten’ van de achteras) en misschien niet helemaal de maatstaf voor een gemiddelde XsaraTD/HDi danwel vergelijkingsmateriaal voor een Xant..
Ik moet eerlijk zeggen dat een Xsara ‘RFS’ nog niet in mijn praktische ervaring is opgenomen alhoewel we wel over de aanschaf ervan hebben gedacht (pré-Activatijdperk).
Ik zou wel graag eens rijden in een Xsara 1.9 TD/HDI, want dat is mogelijk toch de meest realistische als opvolger. Of ik moet een Xsara koets nemen voor Turbo D12 motor, als de DS-VJ-73 koets echt lijk is.
easternnl schreef:Ga dan voor een Xantia 1.9D of zo.
Welke onverlaat rijd nou graag in een Xantia 1.9D
@Marten, een Xsara? gewoon doen, is een fantastische wagen
mpostma schreef:rb schreef:Je hebt gelijk dat een Xsara door zijn gebrek aan massa t.o.v. de Xant lekker hoekt. Alleen is de uitvoering waar jij mee gereden hebt wel de meest ‘levendige’ (qua ‘zetten’ van de achteras) en misschien niet helemaal de maatstaf voor een gemiddelde XsaraTD/HDi danwel vergelijkingsmateriaal voor een Xant..
Ik moet eerlijk zeggen dat een Xsara ‘RFS’ nog niet in mijn praktische ervaring is opgenomen alhoewel we wel over de aanschaf ervan hebben gedacht (pré-Activatijdperk).Ik zou wel graag eens rijden in een Xsara 1.9 TD/HDI, want dat is mogelijk toch de meest realistische als opvolger. Of ik moet een Xsara koets nemen voor Turbo D12 motor, als de DS-VJ-73 koets echt lijk is.
Gewoon invoeren uit Belgie / Luxemburg:
- een serie 1 HDi90 in Exclusive of VTS uitvoering
- een serie 2 HDi110 in Exclusive of VTS uitvoering
Die zijn daar genoeg geleverd, hebben lage kilometerstanden en zeker bij een HDi110 heb jij geen probleem om een 2.2HDi uit een 406 / C5 over te schroeven. Even chippen en je hebt 165pk in een diesel Xsara. Voor iemand die een 2.1 in een BX legt is dat toch geen probleem
Ik heb trouwens jouw 2.1 1 keer rijdend gezien (op de Merwedelaan in DB), zou ‘m nog wel eens van dichtbij willen zien voordat ie een lijk is….
rb schreef:
Gewoon invoeren uit Belgie / Luxemburg:
- een serie 1 HDi90 in Exclusive of VTS uitvoering
- een serie 2 HDi110 in Exclusive of VTS uitvoering
Die zijn daar genoeg geleverd, hebben lage kilometerstanden en zeker bij een HDi110 heb jij geen probleem om een 2.2HDi uit een 406 / C5 over te schroeven. Even chippen en je hebt 165pk in een diesel Xsara. Voor iemand die een 2.1 in een BX legt is dat toch geen probleemIk heb trouwens jouw 2.1 1 keer rijdend gezien (op de Merwedelaan in DB), zou ‘m nog wel eens van dichtbij willen zien voordat ie een lijk is….
Leuk, die discussies. Ondertussen is Metro alweer bekeerd En Freddy zit nog steeds met de Xsara (al raakt hij die ook wel kwijt schat ik zo in).
Voorlopig is mijn BX nog helemaal geen lijk en ik krijg steeds meer zin om em minimaal naar de 5 ton te rijden.
@RB: idd zijn er in de toekomst genoeg mogelijkheden voor meer porrie (maar wat in de Xsara past, past ook in de BX). Als de BX weer voor de deur staat (maar ook eerder) ben je sowieso welkom voor een bak koffie. Ik woon vlakbij bij de Merwedelaan, niet zo vreemd dus dat je hem daar heb zien rijden. Ben ook wel benieuwd naar een Xantia HDI Activa: ook leuke combi. Geimporteerd zeker?
Yep, uit Lux; komt wel met die koffie..
En ja hoor, vanmorgen was het weer raak. De bx heeft blijkbaar gehoord dat ie mag blijven. Dus ik kon vanmorgen weer aan het stuur gaan hangen om de bochten om te komen :kots
Is het nou zoveel gevraagd om gewoon normaal te sturen :nopompom
Ga zaterdag weer aan de slag, doet ie het dan nog niet dan gaat ie alsnog in de verkoop. Dan maar een onpersoonlijk ding als een xantia ofzo. Maar dit is geen rijden, en daar komt bij dat het gewoon levensgevaarlijk is op deze manier. Vooral als de bekrachtiging er in een bocht ineens weer inschiet.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX