2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

van BX naar Xsara, slim?
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 15 februari 2006 09:25 PM
  [ # 16 ]

Ik heb hem net een berichtje gestuurd dat het niet doorgaat, she’s all yours bram, maar aangezien je net zo’n bx idioot bent als ik denk ik niet dat jij het er erg lang in vol gaat houden. Net als ik iedere keer gillend terugren naar mijn trouwe bxjes Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 15 februari 2006 09:28 PM
  [ # 17 ]
metro2005 schreef:

Ik heb hem net een berichtje gestuurd dat het niet doorgaat, she’s all yours bram, maar aangezien je net zo’n bx idioot bent als ik denk ik niet dat jij het er erg lang in vol gaat houden. Net als ik iedere keer gillend terugren naar mijn trouwe bxjes Laughing

Ik zal er vanavond nog eens over nadenken. Wink

Gek is dat hè....dat terugrennen naar een BX. Surprisedops:

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 februari 2006 09:34 PM
  [ # 18 ]
Bram schreef:
metro2005 schreef:

Ik zal er vanavond nog eens over nadenken. Wink

Gek is dat hè....dat terugrennen naar een BX. Surprisedops:

Ze roepen je gewoon. Als je er langsloopt kijken ze je na. Als ze op de sloop staan dan kijken ze zo zielig naar je dat je ze wel mee MOET nemen of in elk geval even een aai over zijn dakkie moet geven.

Als je ze verwaarloosd worden ze boos en stoppen ze ermee, en als je ze met liefde behandeld dan doen ze het perfect voor je. En jaloers worden kunnen ze ook! was onlangs naar een amerikaan wezen kijken en direct deed de stuurbekrachtiging het weer goed Razz Alsof ie wou zeggen: ik ben lekker beter kijk maar, lekker puh.

Misschien moet ik hem een sopje geven en doet ie het dan weer beter haha.

Bxen hebben écht karakter.

(okee, wat ik nu net allemaal tiepte klinkt echt vaag Rolling Eyes )

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 15 februari 2006 09:47 PM
  [ # 19 ]

Laughing

(ik ken dat….ik ken dat gevoel) Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 15 februari 2006 11:58 PM
  [ # 20 ]

Ik kwam net een paar berichtjes tegen over fun en kosten en kiezen tussen de twee.

Je zou kunnen overwegen een middenweg te kiezen. Volgens mij hoeft een gasinstallatie voor een BX echt niet al te duur te zijn.

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 16 februari 2006 12:10 AM
  [ # 21 ]

Je moet volgens mij nooit een BX op een Xsara inruilen. Das gewoon jammer, zeker als je de BX erg waardeert. Ga dan voor een Xantia 1.9D of zo. Een Xsara is, vindt ik dan, niet een echte Citroen. Net als de Saxo, das gewoon een mislukte 106.

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534

Gepost: 16 februari 2006 01:28 AM
  [ # 22 ]

Kan me idd ook niet echt voorstellen dat als je een Bx erg leuk vind dat je alleen voor de kosten in een Xsara gaat rijden. Er zijn dan in mijn ogen betere opties zoals die hiervoor al genoemde Xantia diesel.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 februari 2006 09:18 AM
  [ # 23 ]
mvbbx schreef:

Kan me idd ook niet echt voorstellen dat als je een Bx erg leuk vind dat je alleen voor de kosten in een Xsara gaat rijden. Er zijn dan in mijn ogen betere opties zoals die hiervoor al genoemde Xantia diesel.

Ik heb een xantia gehad, en mijn mening:

Fijn rijdend auto (hydraulisch geveerd natuurlijk)
maar wel enorm groot en lomp en behalve een wat ruimere zit achterin qua binnenruimte nauwelijks groter dan de bx. bovendien is de zit achter het stuur toch wat minder.
Ik heb er niks mee met zo’n xantia. Vind ze mooi om te zien en ze rijden best okee maar ik heb er gewoon niks mee. Dan vind ik bv een ZX eigenwijzer, een xsara is dan ook weer wat gewoner mja. wat mij nog het meeste tegenstond van de xantia was het gewicht! een ZX of Xsara wegen ongeveer net zoveel als de bx, de xant doet daar nog rustig 200 tot 300kg bovenop.

Maar ik blijf bij de bx, allemaal enorm bedankt voor het meedenken. Zal binnenkort eens een afspraak maken met hesselink voor de distributieriem en de klepseals. En van het weekend ga ik de auto even nalopen en proberen de stuurbekrachtigings troubles die ik heb / had te fixxen.

dan is autorijden maar wat duurder Wink
anders had ik nu nog steeds in mijn suzuki alto gereden (1e autootje Razz )

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 16 februari 2006 12:29 PM
  [ # 24 ]

[off-topic]

mpostma schreef:

Ik vind de Xantia echt te lomp geworden: dan maar geen hydraulique.

Hé! Hast du problem??? Evil or Very Mad

Wink
[/off-topic]

Je hebt gelijk dat een Xsara door zijn gebrek aan massa t.o.v. de Xant lekker hoekt. Alleen is de uitvoering waar jij mee gereden hebt wel de meest ‘levendige’ (qua ‘zetten’ van de achteras) en misschien niet helemaal de maatstaf voor een gemiddelde XsaraTD/HDi danwel vergelijkingsmateriaal voor een Xant..
Ik moet eerlijk zeggen dat een Xsara ‘RFS’ nog niet in mijn praktische ervaring is opgenomen alhoewel we wel over de aanschaf ervan hebben gedacht (pré-Activatijdperk).

M&M schreef:

Soms moet je kosten boven fun-factor stellen

Dat heb jij ‘in a way’ ook gedaan. Op jouw manier (V6 vs. 2.2HDi) is het geen straf, waar een 1.9GTi vs. 1.9D dat wel is. Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 februari 2006 12:44 PM
  [ # 25 ]
rb schreef:

Je hebt gelijk dat een Xsara door zijn gebrek aan massa t.o.v. de Xant lekker hoekt. Alleen is de uitvoering waar jij mee gereden hebt wel de meest ‘levendige’ (qua ‘zetten’ van de achteras) en misschien niet helemaal de maatstaf voor een gemiddelde XsaraTD/HDi danwel vergelijkingsmateriaal voor een Xant..
Ik moet eerlijk zeggen dat een Xsara ‘RFS’ nog niet in mijn praktische ervaring is opgenomen alhoewel we wel over de aanschaf ervan hebben gedacht (pré-Activatijdperk).

Ik zou wel graag eens rijden in een Xsara 1.9 TD/HDI, want dat is mogelijk toch de meest realistische als opvolger. Of ik moet een Xsara koets nemen voor Turbo D12 motor, als de DS-VJ-73 koets echt lijk is.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 februari 2006 01:14 PM
  [ # 26 ]
easternnl schreef:

Ga dan voor een Xantia 1.9D of zo.

Welke onverlaat rijd nou graag in een Xantia 1.9D Wink

@Marten, een Xsara? gewoon doen, is een fantastische wagen Razz

Profiel  

rb
> 1100 berichten

Gepost: 16 februari 2006 01:19 PM
  [ # 27 ]
mpostma schreef:
rb schreef:

Ik zou wel graag eens rijden in een Xsara 1.9 TD/HDI, want dat is mogelijk toch de meest realistische als opvolger. Of ik moet een Xsara koets nemen voor Turbo D12 motor, als de DS-VJ-73 koets echt lijk is.

Gewoon invoeren uit Belgie / Luxemburg:
- een serie 1 HDi90 in Exclusive of VTS uitvoering
- een serie 2 HDi110 in Exclusive of VTS uitvoering
Die zijn daar genoeg geleverd, hebben lage kilometerstanden en zeker bij een HDi110 heb jij geen probleem om een 2.2HDi uit een 406 / C5 over te schroeven. Even chippen en je hebt 165pk in een diesel Xsara. Voor iemand die een 2.1 in een BX legt is dat toch geen probleem Wink

Ik heb trouwens jouw 2.1 1 keer rijdend gezien (op de Merwedelaan in DB), zou ‘m nog wel eens van dichtbij willen zien voordat ie een lijk is….

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 februari 2006 01:28 PM
  [ # 28 ]
rb schreef:

Gewoon invoeren uit Belgie / Luxemburg:
- een serie 1 HDi90 in Exclusive of VTS uitvoering
- een serie 2 HDi110 in Exclusive of VTS uitvoering
Die zijn daar genoeg geleverd, hebben lage kilometerstanden en zeker bij een HDi110 heb jij geen probleem om een 2.2HDi uit een 406 / C5 over te schroeven. Even chippen en je hebt 165pk in een diesel Xsara. Voor iemand die een 2.1 in een BX legt is dat toch geen probleem Wink

Ik heb trouwens jouw 2.1 1 keer rijdend gezien (op de Merwedelaan in DB), zou ‘m nog wel eens van dichtbij willen zien voordat ie een lijk is….

Leuk, die discussies. Ondertussen is Metro alweer bekeerd Wink En Freddy zit nog steeds met de Xsara (al raakt hij die ook wel kwijt schat ik zo in).

Voorlopig is mijn BX nog helemaal geen lijk en ik krijg steeds meer zin om em minimaal naar de 5 ton te rijden.

@RB: idd zijn er in de toekomst genoeg mogelijkheden voor meer porrie (maar wat in de Xsara past, past ook in de BX). Als de BX weer voor de deur staat (maar ook eerder) ben je sowieso welkom voor een bak koffie. Ik woon vlakbij bij de Merwedelaan, niet zo vreemd dus dat je hem daar heb zien rijden. Ben ook wel benieuwd naar een Xantia HDI Activa: ook leuke combi. Geimporteerd zeker?

Profiel  

rb
> 1100 berichten

Gepost: 16 februari 2006 01:41 PM
  [ # 29 ]

Yep, uit Lux; komt wel met die koffie..

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 februari 2006 03:11 PM
  [ # 30 ]

En ja hoor, vanmorgen was het weer raak. De bx heeft blijkbaar gehoord dat ie mag blijven. Dus ik kon vanmorgen weer aan het stuur gaan hangen om de bochten om te komen :kots hmz

Is het nou zoveel gevraagd om gewoon normaal te sturen :nopompom

Ga zaterdag weer aan de slag, doet ie het dan nog niet dan gaat ie alsnog in de verkoop. Dan maar een onpersoonlijk ding als een xantia ofzo. Maar dit is geen rijden, en daar komt bij dat het gewoon levensgevaarlijk is op deze manier. Vooral als de bekrachtiging er in een bocht ineens weer inschiet.

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook