Remzuigers er uit pulken.
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 februari 2006 11:13 PM

Heeft iemand hier wel eens de remzuigers uit de remklauwen gepulkt?
Voor en/of achter, dat maakt niet uit.
Wat is volgens u de meest makkelijke werkwijze….klauwen verwijderen en op de rem trappen, dat begrijp ik, maar ik bedoel een manier die een minder grote fontein geeft…. Rolling Eyes

gr
R

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 21 februari 2006 11:42 PM
  [ # 1 ]

ik heb de cupjes van mijn eendenklauwen eruitgeperst met perslucht (kon met een fietspomp, 4 bar was voldoende.)

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 februari 2006 12:40 AM
  [ # 2 ]

Ah, dat kan misschien, compressortje er op…
Met aangesloten leidingen moet tog ook kunnen of niet, duh…
Er uit draaien of zoiets.

grR

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 februari 2006 12:42 AM
  [ # 3 ]

met aangesloten leidingen is olieverlies moeilijk tot niet te vermijden denk ik.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 februari 2006 01:37 AM
  [ # 4 ]

Hoezo, de druk is er toch gewoon af als je niet op je rempedaal staat.
Olieverlies is niet de issue, het eruit krijgen van de zuiger is.

grR

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 februari 2006 11:24 AM
  [ # 5 ]

Zit dat bij een XM net als bij een BX? Dat er een soort schroefdraad inzit? RTFM!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 februari 2006 11:40 AM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Zit dat bij een XM net als bij een BX? Dat er een soort schroefdraad inzit? RTFM!
Cool

Bij de voorklauwen zit er inderdaad handremmechanisme in!  Je kun de zuigers niet zomaar verwijderen!


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 februari 2006 12:03 PM
  [ # 7 ]
Ds23man schreef:
bogaard77 schreef:

Zit dat bij een XM net als bij een BX? Dat er een soort schroefdraad inzit? RTFM!
Cool

Bij de voorklauwen zit er inderdaad handremmechanisme in!  Je kun de zuigers niet zomaar verwijderen!


GRG

Achter kun je de zuigertjes gewoon beetnemen met een waterpomptang en een doekje ertussen. Voorzichtig, draaiend losmaken.

Voor kun je de zuiger er gewoon uithalen hoor. Maar je moet wel uitkijken met het afdichtrubber.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 februari 2006 06:13 PM
  [ # 8 ]

Dacht ik al, zuigers kun je gewoon verwijderen zonder rekening te houden met de ‘handrem’. Draaien hoeft dan niet?
Gaat dit het eenvoudigst met een tang of met druk op de slang?

grR

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 februari 2006 06:21 PM
  [ # 9 ]
Ries schreef:

Dacht ik al, zuigers kun je gewoon verwijderen zonder rekening te houden met de ‘handrem’. Draaien hoeft dan niet?
Gaat dit het eenvoudigst met een tang of met druk op de slang?

grR

Is al een tijd geleden voor mij. Het mechanisme van de handrem werkt als een soort van freewheel. Je kan em wel makkelijk naar buiten bewegen, maar niet terug naar binnen (tenzij je hem draait). Je hoort em ook klikken als je hem naar buiten trekt.

Wat je doet is de het handle-tje van de handrem (op de klauw) aantrekken: dan komt de zuiger wat naar buiten. Houdt de zuiger tegen met de hand en laat de handle van de handrem weer los. Dan hoor je wat klikken… ga net zo lang door totdat de zuiger helemaal naar buiten is of vlak voor dat ie eruit floept, want het is wel een gepruts om het afdichtingsrubber weer op zijn plek tek rijgen.

Ik heb een paar keer de zuiger losgehad, maar nooit veel noemenswaardige rotzooi aangetroffenn.

Het terugduwen van de zugier moet wel met draaien en duwen. Meja, als je hem net hebt schoongemaakt, kun je hem er met de hand indraaien, ipv met schroevendraaier en (hard) duwen.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 februari 2006 06:30 PM
  [ # 10 ]

Tja, ik vraag dit omdat de voorrem na het remmen even blijft aanlopen.
De klauw schoof een tijdje terug bij het vervangen van de blokkies wel soepel heen en weer, ik dacht eerst dat die vast zat.
Het vreemde was dat het buitenste remblokkie op was dus niet die waar de zuiger tegenaan drukt…ook gek hè.
Daarom verdenk ik het blijven hangen van de zuiger, dus.

grR

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 februari 2006 06:35 PM
  [ # 11 ]
Ries schreef:

Tja, ik vraag dit omdat de voorrem na het remmen even blijft aanlopen.
De klauw schoof een tijdje terug bij het vervangen van de blokkies wel soepel heen en weer, ik dacht eerst dat die vast zat.
Het vreemde was dat het buitenste remblokkie op was dus niet die waar de zuiger tegenaan drukt…ook gek hè.
Daarom verdenk ik het blijven hangen van de zuiger, dus.

grR

Het kan ook goed zijn dat je klauw niet lekker schuift op het schuifstuk. Of door een te stugge handremkabel naar 1 kant wordt geforceerd. Zo’n 1zuiger klauw met schuifstuk blijft lastig wat dat betreft. Meja, schoonmaken kan idd wel eens helpen.

TRouwens, zelfs achter (met 2 zuigers) heb ik recent weer een voorbeeld gezien waarbij aan 1 kant de blokjes meer versleten waren dan aan de andere kant. Dit ondanks dat je hier 2 zuigers hebt en je dus verwacht dat de remdruk optimaal verdeeeld wordt over de blokjes. Iets wat ook nog kan meespelen (in dit geval) was dat de het remblokje niet lekker in de klauw kon schuiven.

Allemaal punten om na te lopen dus.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 februari 2006 08:56 PM
  [ # 12 ]

Waarmee kun je het zuigertje het beste schoonmaken of mag je um lichtjes opschuren?

grR

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook