Erg irritant, XM tankmeting doet alsof de tank leeg is en heel af en toe komt ‘ie weer bij zinnen. De draden verlaten de tank onder de achterbank maar ik weet niet of de sensor te vervangen is. Verdenk de vlotter in de tank. wie heeft het ook eens gehad?
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
Klap je achterbank omhoog, zoek daar waar de draden heen gaan een rond rubberen deksel, daaronder zit de vlotter. Er in zijn geheel uihalen, schoonmaken met remmenreiniger / wasbenzine oid. Aantal keer heen en weer bewegen om het geheel genagbaar te krijgen, weer terug monteren, en voila!!
Test
Dank U! Geheime plaatsje gevonden. Zat eerst te zoeken bij het rubber van de draaddoorvoer. Morgen haal ik hem eruit. Grote dop losdraaien?
Tankmeting
Inderdaad, dat was niet lastig nu de locatie eenmaal bekend was. Het litzeachtige draadje tussen het vaste en beweegbare gedeelte van de vlotter was doorgeschafield, ff solderen, testen, en klaar was de levelsensor weer. Toch handig, zo’n metertje - de lineariteit van het overigens duurzaam uitgevoerde potmetergedeelte vs. de vorm van de tank en de uitslag van de vlotter even daargelaten (wie viel het ook al op dat de tweede helft van de tank wel erg rap gaat).
Einde bericht/topic