Ik heb nu toch iets heel vreemds. Na een kapotte startmotor te hebben vervangen krijg ik de versnelling niet meer uit z’n achteruit. Ik heb het blok niet losgehad. (er wordt weleens geadviseerd om het wat op te krikken. Ik ben ook geen gereedschap kwijt volgens mij. Da’s dus weer een leuke om het weekend in te gaan. Het is een handgeschakelde 5-bak.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vreemd verhaal idd. Ook niet na een metertje achteruit rijden?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nee, ik kon achteruit de oprit afrijden. Vervolgens in z’n vrij maar nooit in z’n 1. Uiteindelijk toch in achteruit. weer terug de oprit op. Verder nooit problemen gehad met de versnelling. Koppeling werkt ook gewoon goed. Ik geloof echter niet dat het met de startmotor te maken kan hebben die zit toch heel ergens anders.
Ik heb de hoes aan de kant van de radiateur losgehaald en kan ook niets vreemds zien aan de stangen die eronder zitten. Wellicht kan iemand mij wat meer inzicht geven in de anatomie van het schakelmechanisme. (wellicht met wat plaatjes) Kan de radiateurtunnel (aluminium) er simpel uit?
Wat doet het heveltje onder de schakelas en hoe wordt deze bediend?
Zoeven nog maar weer eens wat geprobeert. Handrem los auto wat heen en weer geduwd. NIKS! Koppeling snel laten opkomen. Ook niks!!
Ik wordt hier niet zo vrolijk van. HELP!!!
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tunnel kan er snel uit. Demonteer de meedraai hoogte regeling stangetjes en draden.
haal de tunnel van de radiator af en demonteer de alu balk die op je spatborden zit.
Onderaan nog twee schoeven en de tunnel is eruit. Nu kijken wat er niet goed gaat. Je hebt een stang en een kabel die je bak bedienen. de kabel is voor wissellen tussen 1-2 en 3-4 en 5-achteruit. de stang voor inschakelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb de tunnel eruit. Na wat gerommel aan de schakelarm bij de bak heb ik hem in z’n vrij kunnen krijgen.
De wagen gaat echter met geen mogelijkheid in een versnelling. De bediening via de kabel werkt wel maar het inschakelen niet. Staat dit in verbinding met de koppeling? Of zou dit ook zonder ontkoppelen moeten werken? Wellicht krijg ik meer duidelijkheid als ik het deksel van de bak haal.
Het is gelukt!! de auto schakeld weer. Via gat van achteruitrijschakelaar de schakelarm terug geduwd.
Misschien wordt het tijd om de hevel te vervangen. Of eerst eens beginnen met de bakolie. Mijn dank aan Repelsteeltje en Harry Martens.
Kan de achteruithevel via het deksel worden vervangen?
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed Mink!
Ik denk het niet. Zit ie niet gewoon los?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zojuist ook antwoord van Harry Martens gekregen.
Citaat:
Radiateur verwijderen, bovendeksel verwijderen en kijken of de balladeur in het deksel beschadigd is en de balladeur op de schakelstang.
In geval balladeur op de as, merk de stand van de vork en balladeur. As terugtrekken richting voorbumper, let op dat je hem niet helemaal eruit trek anders krijg je kogel om je oren. Ook niet meer schakelen in andere versnellingen anders verplaats je blokkeerpennen en kan je de as niet terugplaatsen.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Check!
Harry is de king!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoe houden jullie de motorkap omhoog als de radiateur eruit is?
Mink schreef:Hoe houden jullie de motorkap omhoog als de radiateur eruit is?
Lange panlat die ik in de kinnebak laat rusten, kun je de motorkap bijna verticaal mee zetten, ook makkelijk tijdens het sleutelen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Je kunt een beugel maken die door een gat in je motorkapscharnier en er om heen gaat, zodat je motorkap maximaal open blijft staan zonder stang. Voordeel: makkelijk sleutelen en geen knik in je motorkap omdat hij bijna loodrecht open staat. Dat voorkomt dus ook scheurtjes in de rand.
Marten schreef:Je kunt een beugel maken ............
Idd zelf maken. De officiële maten:
Maar zo precies hoeft het niet. Bevestiging wijst zich vanzelf als je de kap tot loodrecht opent. Als je het met 1 niet vertrouwt gebruik je ze links en rechts,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Hmmm, een panlat is goedkoper en sneller!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Hmmm, een panlat is goedkoper en sneller!
GRG
En moet je volgens mij met twee man zijn.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)