Ijs schreef:Simpele Ziel schreef:Caroline81 schreef:Simpele Ziel schreef:Stem voor leukste BX op het moment deel ik uit aan WYD… duh, ,die gaat het hardststststst
Is dat zo? Daar wil ik dan nog weleens in rijden
Ik vond die van Marten ook behoorlijk snel. En die van Harm was dan nog sneller. Vooral het optrekken maakte erg veel indruk!Die zitten allebei zo rond de 120 pk toch?
Voordat er gesleuteld werd aan het blok van WYD zat er al 160pk inen dan zeg ik nog niet eens dat de helft van het interieur eruit is
110 Pk voor postma en 125 voor harm ...meen ik
Ik dacht niet dat Marten std. rondreed? en als we precieze piet willen spelen dan heeft Harm er maar 122 hoor
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Totaal aantal Berichten: 27953
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:Ijs schreef:Simpele Ziel schreef:Caroline81 schreef:Simpele Ziel schreef:Stem voor leukste BX op het moment deel ik uit aan WYD… duh, ,die gaat het hardststststst
Is dat zo? Daar wil ik dan nog weleens in rijden
Ik vond die van Marten ook behoorlijk snel. En die van Harm was dan nog sneller. Vooral het optrekken maakte erg veel indruk!Die zitten allebei zo rond de 120 pk toch?
Voordat er gesleuteld werd aan het blok van WYD zat er al 160pk inen dan zeg ik nog niet eens dat de helft van het interieur eruit is
110 Pk voor postma en 125 voor harm ...meen ik
Ik dacht niet dat Marten std. rondreed? en als we precieze piet willen spelen dan heeft Harm er maar 122 hoor
als hij met kat heeft 122.
maar volgens mij zag ik staan dat die van harm uit 87 komt
125 dus
fftopic

Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
voorwaarden
Oke hier een lijst met waar je aan moet voldoen om mee te doen.
1. Het moet je eigen auto zijn, in jouw bezit dus
2. de auto moet apk hebben
3. Het moet een Citroen zijn
4. Wil je meedoen schrijf dan de data op van de auto, type bouwjaar, motor etc.. Schrijf de bijzonderheden op, wat er aan verandert is, restauratie of niet, aanpassingen etc…Dus zo zorgvuldig mogelijk
5. Plaats 2 foto’s van het exterieur, 1 van het interieur in zo’n klein mogelijk formaat max 50 kb per foto (moderators laat het even weten of dat teveel is. Plaats ze bij voorkeur op een eigen website)
6. Zeg aan welke klasse je mee moet doen.
7. je mag alleen je eigen voertuig(en) opgeven
8. Het mag een auto uit het buitenland zijn, Dus buiten nederland, als hij maar aan de lokale eisen voldoet van het land
De klasses zijn als volgt
1. volledig origineel, niet aangepast en gerestaureerd, de auto is zoals hij was toen hij de fabriek verliet
2. gemodificeerd, maar origineel, kortom, andere velgen, wieldoppen, interieur, spoilertje etc..
3. Volledig aangepast voertuig. Kortom een ombouw naar eigen inzicht, een gepimpte auto.
4. Wrak, meest lelijke auto die er is
Mijn voorstel is om gedurende de maand maart de deelnemers zich op te laten geven, daarna zal in een gesloten poll gedurende de maand april gestemd kunnen worden in de verschillende klasses en dan wordt in mei (op citromobile?) de winnaars bekend gemaakt.
Ik weet niet of het forum aanwezig is bij de clubs, maar misschien kan hier iets mee gedaan worden. Dat de winnaars gehuldigd worden op de parkeerplaats oid?
foto’s van deelnemers ergens op de stand worden gezet etc..
Goed dus wie mee wil doen kan in dit topic zichzelf opgeven.
succes iedereen!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
FLYING DUCKMAN schreef:voorwaarden:
Beetje moeilijk als tie nog geen drie jaar oud is.
Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.
manonbridges schreef:FLYING DUCKMAN schreef:voorwaarden:
Beetje moeilijk als tie nog geen drie jaar oud is.
Dan heb je APK vrijstelling en mag je meedoen
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Heb ik nog 1 vraagje, mag ik meedoen aan klasse 1? vooralsnog zitten er nog steeds de ongespoten bumpers erop, dus wel het orginele type maar nog niet in kleur wat wel std. was bij dit type(bx 16v)
Of ben ik in dit geval al gelijk gediskwalificeerd?
Nou kom op Patrick, ff die xant inschrijven in klasse 2…
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Kan er ook nog een categorie schattigste auto bijkomen?
Anders ben ik bijvoorbaat al uitgesloten.
arjan_verkade schreef:
als hij met kat heeft 122.
maar volgens mij zag ik staan dat die van harm uit 87 komt
125 dus
Goed, laatste toevoeging.
Harm is sneller van 0 - 100. Ik ben weer sneller van 120-160. Harm heeft 125 pk (vuile gti), ik 110 pk. Qua top: Harm 195 op de teller, ik 205 op de teller (we hebben ze niet naast elkaar gehad op top, dus welke teller klopt???). O ja, de GTI loopt 1 op 12, de Turbo D12 1 op 18 (al kan de Turbo d12 nu helemaal niet rijden
@Simpele ziel: mijn motor is verder volledig standaard gehouden.
Wat betreft de BX 21 TGD BREAK D12 van Stoterstangen90. Die staat nu helaas geschorst en heeft nog niet gedraaid. Mikes C15 21 Turbo D12 staat ook stil vanwege een motorrevisie. Ik geloof dat de BX 20 TZI 16v van Stoterstangen90 ook nog afgemaakt moet worden. De BX 20 GTI Turbo CT 4x4 is trouwens ook nog in afbouw.
Genoeg fftopic ge-OHd.
Verder: t zal wel met die verkiezingen. Al heb ik momenteel 4 auto’s om te nomineren

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Caroline81 schreef:Kan er ook nog een categorie schattigste auto bijkomen?
Anders ben ik bijvoorbaat al uitgesloten.
Ik wilde het overzichtelijk houden. Als je auto verder niet aangepast is, past hij onder origineel natuurlijk, heb je er wat anders op zitten, dan past hij onder licht aangepast, klasse 2.
Auto’s die nog geen apk nodig hebben doen natuurlijk gewoon mee.
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Aangezien nog niemand zich op heeft gegeven doe ik het hierbij…
Citroen 2CV6 Club bouwjaar 1982. Oorspronkelijk rood met de gebruikelijke club delen erbij. Later omgebouwd naar donkergrijs. In 2002 afgebrand, gelukkig niet uitgebrand en weer opnieuw opgebouwd, wat eigenlijk nog niet voorbij is.
Het is nu een blauw met zwart, met wit met donkergrijze 2cv6 club/special.
Club details zijn het dak en de koplampen. De rest is special. De voorbumper is een rallye exemplaar die voor zover ik weet uniek is, ik heb hem nog nooit eerder gezien. De achterbumper is van een 52-er 2cv gehaald. Het reservewiel zit onder de motorkap als ook een T ford luchthoorn. Op de foto’s nog niet te zien, maar uitgerust met palmabak.
De kleuren zijn zwart, blue celeste, blue des tropiques, rouge geranium, blue monte carlo en wit. Voor de duidelijkheid, de koets is blue celeste, het plaatwerk is voornamelijk blue des tropicques, op de achterklep na, die is dus rood en daar staat het Twents volkslied op. De linkerachterdeur bestaat uit 3 kleuren…
Kortom, een mooie kandidaat voor de lelijkste auto.
foto’s
http//www.flyingduckman.com/nocturnenew/nocturnenew09.jpg
http//www.flyingduckman.com/nocturnenew/nocturnenew10.jpg
http//www.flyingduckman.com/nocturnenew/nocturnenew20.jpg
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Lijkt mij verstandig om de aanmeldingen in een apart topic te doen. En daarnaast lijkt het mij niet meer dan normaal dat Erik eerst z’n toestemming moet geven voor je een verkiezing gaat starten.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Simpele Ziel schreef:
Nou kom op Patrick, ff die xant inschrijven in klasse 2…
![]()
Dat kan ik wel doen ja! Nog ff een klein deukje wegwerken dan is tie vrij netjes weer. heb ik al twee stemmen te pakkan dan.
BTW: ik zie hier meteen weer discussies over pk’s. Word ik altijd zo moe van . Meteen maar mijn stokpaardje dan: je kan extra punten verdienen als je extreem zuinig kan rijden met je Citroën. Dat wil zeggen minstens 15% zuiniger dan de fabrieksopgave.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Caroline81 schreef:Lijkt mij verstandig om de aanmeldingen in een apart topic te doen. En daarnaast lijkt het mij niet meer dan normaal dat Erik eerst z’n toestemming moet geven voor je een verkiezing gaat starten.
En misschien is het een idee om een voorverkiezing te doen (zoals dat meestal ook gaat bij auto van het jaar verkiezingen). Of vergelijk het met de TMF awards op de oscars. Div. symbolische categorien waarin je bijv. 3 auto’s plaatst waar men uiteindelijk uit kiest.
Ik vind de huidige categorieen niet zo handig. Ik vind het niet zo interessant of een auto nu origineel is, een beetje aangepast of helemaal aangepast.
Zo vallen op die manier de Visa van Caroline of de CX van Sans Pareil in dezelfde categorie.
Categorien die ik al voorbij zag komen:
de lelijkste,
de schattigste,
de snelste (waar en hoe te testen?),
Andere ideen:
mooiste basisuitvoering,
mooiste a-type
leukste moderne citroen (<10 jaar oud)
En om mijzelf een leuke kans te geven:
- wolf in schaapskleren (edoch, als die eend met v8 motor mee gaat doen ben ik nog kansloos).
Sja, er is zoveel diversiteit aan auto’s en wil je alle categorieen een faire kans geven, dan zul je toch wel orginele klassen moeten verzinnen.
Of een concours d’elegance waarbij de combinatie auto-bestuurder/ster beoordeeld wordt Kunnen we er nog een leuke kalender van maken ook

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Het is natuurlijk gewoon een opzet de categorien, ik denk juist dat ik daarmee de meeste mensen wel in een klasse heb kunnen zetten.
Want als je gaat voor de auto, dan kan dat van alles zijn, maar mensen die hun auto niet zo mooi hebben, maken dan geen kans, dus bijvoorbeeld de lelijkste. Er zijn ook auto’s bij die zijn volledig origineel, of nieuw of al 40 jaar oud, dus die wil je ook een kans geven.
snelste, tja…dan is een race dus dat lijkt me niet echt zinvol.
Het maakt mij niet uit welke de schattigste of snelste is, maar het zouden inderdaad categorien kunnen zijn.
Ik heb zelf ook eigenlijk geen idee hoe we een voorselectie zouden kunnen doen, en wie dat zou kunnen doen.
Moeten we een comissie aanstellen? kiezen we als forumleden?
suggesties zijn welkom.
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)