Ik ben vorige week bezig geweest om mijn injectiehuis schoon te maken, nu ben ik alles er weer op aan het zetten maar houd ik iets over waarvan ik niet weet waar het aan moet. Dat dopje op het omcirkelde stuk waarop moet dat aangesloten worden?
Zit er aan de onderkant van je injectiehuis geen gaatje waar dat in hoort?
Test
Thijsvandebles schreef:Zit er aan de onderkant van je injectiehuis geen gaatje waar dat in hoort?
Tankdampafzuiging.
Er loopt vanuit je binnenspatbord (aan passagierszijde) een dikke slang over de motor die naar een pot met actieve koolstof gaat achterhet binnenspatbord. Dat vat verzamelt benzinedampen uit de tank. Via de slang wordt dit vat leeggezogen (met dat ronde potje op de foto als vacuumschakelaar). Ik zie dat de dikke slang op het monopointhuis wel goed is aangesloten en het elektrische contact ook. Hij zal er niet beroerder van gaan lopen. Of ie nu dampen aanzuigt uit die pot of uit de buitenlucht maakt voor de injectie weinig uit. Alleen nu staat die pot met benzinedampen wel gewoon in de lucht uit te blazen, wat kan leiden tot benzine stank.
Ok Marten, dat is een duidelijk antwoord. Straks even op zoek naar die slang dan.
Slang gevonden, alles zit weer zoals het hoort en de auto rijdt nog ook! WOW!
Kijk, waar een forum al niet goed voor is hè.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Kijk, waar een forum al niet goed voor is hè.
Dat zei mijn vader ook al…;)
Zit die er bij de 16V ook? Ik heb die slang namelijk ook omdat er een 1.9 monopoint in zat. Maar nu er een 16V motor in ligt, weet ik niet waar dat ding naartoe moet.
WYD schreef:Zit die er bij de 16V ook? Ik heb die slang namelijk ook omdat er een 1.9 monopoint in zat. Maar nu er een 16V motor in ligt, weet ik niet waar dat ding naartoe moet.
Weet niet, misshcien de types 2 16v wel (met schone injectie enzoooo). Anders gewoon afdoppen.[/list]
WYD schreef:Zit die er bij de 16V ook? Ik heb die slang namelijk ook omdat er een 1.9 monopoint in zat. Maar nu er een 16V motor in ligt, weet ik niet waar dat ding naartoe moet.
Als je het voor morgen nog niet weet kijk ik wel even…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
mpostma schreef:WYD schreef:Zit die er bij de 16V ook? Ik heb die slang namelijk ook omdat er een 1.9 monopoint in zat. Maar nu er een 16V motor in ligt, weet ik niet waar dat ding naartoe moet.
Weet niet, misshcien de types 2 16v wel (met schone injectie enzoooo). Anders gewoon afdoppen.[/list]
Ik heb een type 2 16V motor, maar nog niets kunnen vinden, dus ik denk dat ik em dan maar aan de kant leg
het koolfilter bij een 16V MK2 (Kat) zit onder het linker-voor spatbord. ik zou hem gewoon afdoppen en weg met die zooi
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap