2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

HELP!!!!!!!
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 03 maart 2006 04:32 PM
  [ # 16 ]

gewoon een eend kopen, en m zelf er mee laten rijden Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 03 maart 2006 05:10 PM
  [ # 17 ]
Optimistisch schreef:

Dus luister niet naar onzin als de eend is passief veilig!

Een 2cv biedt weinig Passieve veiligheid. Dit zijn voorzieningen om je te beschermen tegen de gevolgen van een ongeluk. Voorbeelden: stevige kooiconstructie, veiligheidsgordels, airbags, balken in portieren, deelbare stuurkolom, etc.

In mijn optiek is de passieve veiligheid van een eend gewoon beroerd. Mischien heeft een eend per ongeluk iets van een kreukelzone. Het grootste voordeel (of meevaller) is dat ie heel licht is, waardoor je ook geen sterke kreukelzone nodig hebt. Je moet er niet aan denken dat er een “zware auto” (een Opel Corsa ofzo) in de zijkant beukt. Koprolletjes lijken me ook niet zo grappig. Met een eend moet je maar geen botsing krijgen.

Een 2cv biedt een redelijk niveau aan actieve veiligheid: voorzieningen die ervoor zorgen dat je een ongeluk kan voorkomen. Goede remmen, veilige stabiele wegligging, koersvastheid, maar ook ABS, ESP, Activa, vallen daaronder.

Nadelen van de eend zijn het geringe motorvermogen waardoor je zo traag bent dat je regelmatig in penibele situaties terecht kan komen op buitenwegen. Probeer maar eens in te voegen of een drukke provinciale weg op te draaien (waarbij je liefst snel op tempo komt om snel met de stroom mee te kunnen rijden). Genoeg motorvermogen is ook een vorm van actieve veiligheid om je uit penibele situaties te redden. De actieve veiligheid van een eend moet dus ook niet overdreven worden.

De grootste factor in het kopje actieve veiligheid is de bestuurder. Het is gewoon een feit dat een goede risicomijdende bestuurder veel minder kans heeft op brokken dan een onveilige. Wel is het zo dat ook een hele goede bestuurder nooit 100 % de stommiteiten van anderen kan elimineren. Er blijft dus een zeker risico.

Echter: hoe risicomijdend wil je zijn in het leven? Dat is misschien meer een gewetensvraag. Sommige mensen leven nu eenmaal liever wat risicovoller waarbij ze meer levensvreugde ervaren en anderen voelen zich meer thuis in de o zo veilige gouden kooi. T’is maar waar je voor kiest. Maar je kan je partner nooit dwingen. Je ontneemt haar/hem op die manier een stuk levensvreugde.

Optimistisch schreef:

Zet al je argumenten voor en tegen op een rij en neem een beslissing. Je vriend dient die beslissing te respecteren.

Precies, dat is wel het belangrijkste.. water bij de wijn enzo..

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 maart 2006 05:16 PM
  [ # 18 ]
BX19trs schreef:

Sexvrije week…... Sad  Confused  Sad  Crying or Very sad

Emiel

Jezus jongens….

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 maart 2006 05:18 PM
  [ # 19 ]
René van Maren schreef:

Jezus jongens….

Laughing Idd nog geen advies van meisjes gezien.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 maart 2006 05:21 PM
  [ # 20 ]

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 maart 2006 06:32 PM
  [ # 21 ]

Door de jaren heen zijn er ontzettend veel “veiligheden” bedacht en toegepast in de autoindustrie. Telkens kwamen de resultaten van deze middelen niet eens in de buurt van het geen wat gehoopt werd.
Zelfs de invoering van autogordels was zo’n geval, eerst een kleine positieve opsteker in de ongevallen-cijfers, daarna stabilisatie.
Let wel, dit zijn feiten, geen mening van een 2cv-gek.

De enige juiste conclusie die je kan trekken is dat alle zorgvuldig bedachte en toegepaste uitvindingen even zorgvuldig worden gecompenseerd in het rijgedrag. Dus meer veilige snufjes = meer risico nemen.
Maar wij, als verstandige 2cv-liefhebbers doen daar natuurlijk niet aan mee!  Wink

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 03 maart 2006 06:33 PM
  [ # 22 ]
Optimistisch schreef:

Je vriend heeft helemaal gelijk: de ‘Eenden’ zijn levensgevaarlijk!

ben ik het helemaal mee eens.. alleen al het feit dat je geboren bent in een eend geeft aan dat zo’n ding niet snel genoeg is om je op tijd in het ziekenhuis te krijgen Wink

zijn er hier ook mensen verwekt in een eend eigenlijk ?

erik

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 03 maart 2006 06:43 PM
  [ # 23 ]
erik wijngaarden schreef:

zijn er hier ook mensen verwekt in een eend eigenlijk ?

erik

Polletje Wink

Nee
Ja
Mogelijk, niet uitgesloten
Niet bekend
Daar laat ik me niet over uit.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 03 maart 2006 06:44 PM
  [ # 24 ]
patje74 schreef:

Door de jaren heen zijn er ontzettend veel “veiligheden” bedacht en toegepast in de autoindustrie. Telkens kwamen de resultaten van deze middelen niet eens in de buurt van het geen wat gehoopt werd.
Zelfs de invoering van autogordels was zo’n geval, eerst een kleine positieve opsteker in de ongevallen-cijfers, daarna stabilisatie.
Let wel, dit zijn feiten, geen mening van een 2cv-gek.

De enige juiste conclusie die je kan trekken is dat alle zorgvuldig bedachte en toegepaste uitvindingen even zorgvuldig worden gecompenseerd in het rijgedrag. Dus meer veilige snufjes = meer risico nemen.
Maar wij, als verstandige 2cv-liefhebbers doen daar natuurlijk niet aan mee!  Wink

En dat is maar al te waar, hoe veiliger de auto lijkt hoe onzorgvuldiger men gaat rijden. Het zijn niet voor niks vaak de dikke bmw’s en patsmercedessen die keihard en asociaal rijden. die voelen zich super veilig in hun gouden kooitjes maar die zijn net zo hard dood als ze een flink ongeluk krijgen. Alleen hebben ze dat idee niet.

Ik merk het aan mezelf al: 100-110 vind ik een mooie snelheid in de BX terwijl ik in de xantia regelmatig harder dan 130-140 reed omdat ik me veiliger voelde in die wagen (minder herrie van buitenaf, voelt degelijker en stabieler aan ed)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 03 maart 2006 06:49 PM
  [ # 25 ]

eend is wel veilig… je stikt iig niet omdat de airbags je alle ademruimte ontnemen Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 maart 2006 06:55 PM
  [ # 26 ]
Optimistisch schreef:
patje74 schreef:

Dus meer veilige snufjes = meer risico nemen.

Maar ja dan heb je nog wel die andere groep, die zo’n 2 CV in een klap helemaal aan gort kan rijden Surprisedops:

Klopt helemaal. Je kan inderdaad alle risico’s in het leven proberen zoveel mogelijk uit te sluiten. Je zal dan misschien wel langer leven. En als dat niet het geval is, dan zal het in ieder geval lijken alsof je langer hebt geleefd.
Of heb je dan niet echt geleefd…..

ALs je altijd al een liefde voor een 2CV hebt gehad, wat doe je jezelf dan aan om er niet een aan te schaffen als de mogelijkheid zich voordoet.
Nee, noem mij gek, noem mij desnoods een gevaarlijke gek. Mag allemaal, maar ik heb geleefd als het mijn tijd is.

Profiel  

citrocitrus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 315

Gepost: 03 maart 2006 06:58 PM
  [ # 27 ]

Kijk, als je vriend de eend zou moeten betalen/onderhouden/tanken etc. ja… dan zou ik ook gaan twijfelen.

Maar kom op zeg. Jouw pleziertje? Toch?  Very Happy
Beetje ouderwetse emancipatie tonen… wil wel eens helpen.

Bovendien, wat is tegenwoordig niet meer gevaarlijk?
Gevaarlijk is relatief. En voor dat plezier in een eend mag er best een beetje risico in zitten..

Je vriend moet je niet eens proberen tegen te houden.
Jij neemt hem zijn biertje toch ook niet af, omdat hij er een bierbuik van krijgt? ( of vervelend van wordt… LaughingWink

How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 maart 2006 08:07 PM
  [ # 28 ]

Ik heb m’n Eend meerdere malen total-loss gereden, maar heb er nog gene schram aan over gehouden ! Overigens, dat was allemaal mijn schuld, die ongelukken.

Als je vriend je zaken gaat verbieden (zoals deze) zou ik hem rap inruilen ! Hij mag gerust weigeren mee te betalen aan je Eend, hij mag gerust weigeren mee te rijden in je Eend, maar jou dingen verbieden ... Nee.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 03 maart 2006 08:25 PM
  [ # 29 ]

mijn idee.
vriend de deur uit eend de deur in.

als jij je leven nu al laat manupileren door je schatje, tja, dan vraag ik me af wat voor typ je bent..

enne, je moet genieten van het leven,, laat me raden die vriend van je stapt wel op de motor, of gaat skieën…en rijd ook wel eens door rood..

wat een lulde behanger zeg,, jij wilt leuke dingen doen in je leven, doen dus, anders zit je over 20 jaar met de gedachte,, had ik nou maar toen ,helaas not dus, want je vriendje was ertegen.

toen ik jong was wilde ik internationaal vrachtwagen chauffeur worden,,, en ik heb het 1,5 jaar gedaan,, nu kan ik zeggen, ik weet wat het is, ik heb het gedaan en het was leuk.

ik doe het nu niet meer want nooit thuis en kleine kids met een leuke meid erbij gaat niet met internationaal chauffeuren samen.

en daarom vreet het ook niet aan me om nu 40 uur in de week van 8 tot 5 binnen 4 muren te staan..

aan jou zal het wel gaan vreten tzt,, had ik nou maar enzo…

greets van wupke:die je vriend een optater zou verkopen als hij me iets zou verbieden,, get a life. Wink

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 03 maart 2006 08:39 PM
  [ # 30 ]

Als je Eend leuk vindt, dan moet je er gewoon eentje aanschaffen. Lekker een appeltjesgroene, een sinaasappeltjesoranje, een aardbeitjesrooie of een citroentjesgele. Hoezo levensgevaarlijk? Autorijden is gewoon niet altijd veilig, maar dat is fietsen en wandelen ook niet, niks aan te doen. Ikzelf ben verzot op Mini’s, de oude. M’n wederhelft rijdt er in eentje (omdat ik er gek op ben Wink ). Mini’s zitten evenmin vol moderne veiligheidsdingen. Hoewel die van ons een airbag heeft, omdat het een van de allerlaatste oude Mini’s is (bj. 2000). Maar volgens mij ploft die airbag in je buik, nadat het naar binnen gedrongen motorblok je onderbenen heeft weggevaagd… Dat soort dingen, daar moet je niet bij stil staan. Anders durf je ook niet meer van de trap thuis af. Bovendien: in een auto waar je gek op bent en die allesbehalve snel is, ben je voorzichtig. Je rijdt defensief. Dus: minder kans op ongelukken. Toch? Met andere woorden, mijn advies luidt: laat je vriend maar lullen en koop een 2CV4 of 2CV6 in de kleur die bij jouw de leukste herinneringen oproept. Appeltjesgroen is wel lekker seventies… Laughing

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook