Gewoon je eigen zin doen! Wel zelf kopen en betalen uiteraard. Beetje overleg is leuk in een relatie maar verbieden kan echt niet vind ik.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Goed Mloeska, overtuigende reacties in overvloed. Heb je nog meer nodig? Nee toch…
Dus… heb je al een leuke op het oog? Kijk ook even naar de kleur “Vert Bamboo”. Een erg mooie groen naar mijn idee.
Heb je ook nog een beetje technische ondersteuning nodig, ik kan je aanraden om een kenner mee te nemen als je op pad gaat.
Een eend is weliswaar simpel, maar voor menig monteur die onbekend is met de 2CV, is het een hele tour om een goede van een slechte te onderscheiden.
Ik zie soms APK gekeurde eendjes die op het punt van doorknakken staan.
Succes!
PS. 2CV rijden is een life-style. En zoiets kan je natuurlijk niemand opleggen, maar ook zeker niet iemand ontnemen.
je woont in Hengelo
dan kun je altijd nog bij ons in Almelo asiel krijgen MET je eendje ; binnenkort hebben we ruimte genoeg in ons nieuwe huis !!
alle gekheid op een stokje: eenden moet je niet ophokken !!
hartelijke groeten uit Almelooo
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Voor de eerste keer in mijn leven ben ik het helemaal met Wuppo eens…
GEBAK!
kreazyV8wuppo schreef:mijn idee.
vriend de deur uit eend de deur in.
Geef zn 06 maar even….weten we wel raad mee
hij zal na 3000 dwangtelefoontjes zeggen “schat, welke kleur wil je? “
:schater
kreazyV8wuppo schreef:get a life.
TAKE A DUCK !!! :lol:
laat je vriend dan een veilige wagen voor jou kopen als hij er zo op staat
laat ons zeggen een nieuwe C4 of zo, moet je hem eens voorstellen
en natuurlijk dat hij mag betalen ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Willibrord schreef:Lekker een appeltjesgroene, een sinaasappeltjesoranje, een aardbeitjesrooie of een citroentjesgele.
Eendrijden is fruit, en fruit is gezond!
Als je van eendjes houdt met je er een kopen.
Je krijgt er een band mee en dat is echt zalig!
Ik heb in mijn hele 17-jarige leven misschien 10km met de auto gereden,
hooguit een derde daarvan was met mijn eigen 2cv’tje.
Ik zie ze in het beste geval 10 keer per jaar omwille van de verre stalling.
Maar ondanks dat hou ik van haar, mijn ‘michelleke’ is onmisbaar geworden.
ik droom van ze, ‘s nachts.
Het is gewoon iets bijzonders wat je geprobeerd moet hebben,
misschien ligt het je niet, tsja… kan zijn!
Misschien wordt het een nieuwe levensstijl
en over die veiligheid: er zijn ongetwijfeld meer slachtoffers gevallen in dikke bmw’s dan in 2pk’s
rocco schreef:
en over die veiligheid: er zijn ongetwijfeld meer slachtoffers gevallen in dikke bmw’s dan in 2pk’s
en nog meer door thuis te blijven (van de trap vallen, door het raam vallen, kokend water over je lijf, aan de elektriciteit blijven plakken, enz.), de meeste ongevallen gebeuren thuis
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
zo zie je maar, in je 2cv zit je zo slecht nog niet.
eendrijden is iig minder gevaarlijk dan werken:
100% van alle arbeidsongelukken gebeuren op het werk
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Grappig dat de passieve veiligheid bij een frontale aanrijding niet genoemd wordt. De 2CV is juist heel goed in het absorberen van de energie bij een frontale botsing omdat het voorste gedeelte van het chassis omhoog krult en de motor schuin naar achter/boven beweegt. gezien het feit dat die motor voor de vooras zit is de kans dat deze het schutbord naar binnen drukt niet zo heel groot. Anders dan in een DS bijvoorbeeld.
Een treffer van opzij incasseren is minder leuk omdat je hoofd, schouder en heup niet veel ruimte hebben. Daarentegen verfrommelt de boel wat minder omdat de auto gewoon opzij wordt geduwd, wat op zich minder handig is voor de mens vanwege de acceleratie.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Er staat een relatie onder druk!!!!
:lhm <——————-deze ook!
Maare succes met het overtuigen van je kerel….
Emiel
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Alcyone schreef:Grappig dat de passieve veiligheid bij een frontale aanrijding niet genoemd wordt. De 2CV is juist heel goed in het absorberen van de energie bij een frontale botsing omdat het voorste gedeelte van het chassis omhoog krult ...........
Toch wel!
patje74 schreef:de meeste ongelukken gebeuren in de bebouwde kom. Een eend heeft (min of meer per ongeluk) een kreukelzone, deze kreukelzone werkt perfect bij de snelheden die je (normaal gesproken) in de bebouwde kom aanhoud.
En dit kan niet vaak genoeg geschreven worden!
Daarbij komt dat je simpelweg een kleinere kans hebt dat je een eenzijdig ongeluk krijgt in een A-type. Je hebt immers geen nieuwerwetse “veilige” snufjes om in je rijgedrag te compenseren. (het is een bewezen feit dat men dit doet) Daarbij is het contact met de weg vele malen directer voelbaar op het stuur. Eventueel toekomstige gevaren zoals gladheid, aquaplaining enz. kondigen zich duidelijker aan waardoor je eerder kan reageren.
En natuurlijk moeten we wederom de fenominale wegligging niet vergeten.
Er zijn voldoende nieuwere auto’s waarbij verschillende situaties simpelweg beter in een 2CV kan meemaken. En ze zullen je er nooit uit hoeven slijpen!
Tom Duckpower schreef:eendrijden is iig minder gevaarlijk dan werken:
100% van alle arbeidsongelukken gebeuren op het werk
maar pas op : in een Eend moet je pas echt werken ops:
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
DAn moet je je fusees + stuurhuis even doorsmeren. Maar het is (geluukig) duidelijk niet een auto met [enge stem]stuurbekrachtiging[/enge stem].
Schijt aan originaliteit.