1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
maserati merak en drukregelaar
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 maart 2006 11:03 PM

zit ik wat leuke classic foto’s door te snuffelen…........
bron:  
en opeens verd&*^#&  wat doet die drukregelaar in een maserati merak Confused:
zelfs de ontlastschroef is nu duidelijk te zien Shocked

iemand ......... die het weet Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 maart 2006 11:28 PM
  [ # 1 ]

De merak en de SM zijn technisch “zusjes”. Dus ook met een HP-veersysteem.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 maart 2006 11:30 PM
  [ # 2 ]
patje74 schreef:

De merak en de SM zijn technisch “zusjes”. Dus ook met een HP-veersysteem.

waar staat dat HP voor Confused:
dus de merak is ook hydraulisch geveerd Shocked
ik wist dat het “zusjes” waren maar dit…...........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 03 maart 2006 11:33 PM
  [ # 3 ]

ik zie toch echt een schroefveer aan de linkerkant , dus geen hp vering zou ik zeggen.

  maar de remmerij kan ermee bediend worden?

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 maart 2006 11:35 PM
  [ # 4 ]
citroen23 schreef:

waar staat dat HP voor Confused:
dus de merak is ook hydraulisch geveerd Shocked

Hydro Pneumatisch

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 maart 2006 11:35 PM
  [ # 5 ]
Jeroen28 schreef:

ik zie toch echt een schroefveer aan de linkerkant , dus geen hp vering zou ik zeggen.

  maar de remmerij kan ermee bediend worden?

Daar schiet mij inderdaad iets te binnen! Was het niet alleen de remmerij?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 maart 2006 11:41 PM
  [ # 6 ]
patje74 schreef:
Jeroen28 schreef:

ik zie toch echt een schroefveer aan de linkerkant , dus geen hp vering zou ik zeggen.

  maar de remmerij kan ermee bediend worden?

Daar schiet mij inderdaad iets te binnen!

ik zou zeggen: volgens mij is die merak echt niet NIET hydraulisch geveerd
het kan ook niet vanwege de koppeling want het is een handgeschakelde bak

maar euh pneumatisch Confused heeft niks met luchtdruk te maken
gewoon: hydraulisch geveerd niks HP-geveerd
heel gauw vergeten dat HP Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 maart 2006 11:43 PM
  [ # 7 ]
citroen23 schreef:

maar euh pneumatisch Confused heeft niks met luchtdruk te maken
gewoon: hydraulisch geveerd niks HP-geveerd
heel gauw vergeten dat HP Surprisedops:

Wat zit er bovenin je bollen dan?  Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 maart 2006 11:45 PM
  [ # 8 ]

oke,............nou snap ik waar je heen wilt Laughing

denk inderdaad dat die drukregelaar erinzit voor de remmen kan haast niet anders Rolling Eyes

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 maart 2006 11:53 PM
  [ # 9 ]
citroen23 schreef:

oke,............nou snap ik waar je heen wilt Laughing

denk inderdaad dat die drukregelaar erinzit voor de remmen kan haast niet anders Rolling Eyes

En volgens mij de koppeling!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 04 maart 2006 12:09 AM
  [ # 10 ]

Ik was twee maand terug nog in Brummen en had hem daar zien staan, is echt een mooie auto nog. Maar goed, ik kan mij Jeremy Clarkson nog herrineren die er 1 voor 10.000 pond had gekocht…..
dat was niet best…

Maar het is een mooie auto en jawel eigenlijk toch stiekem een Citroen

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 maart 2006 12:14 AM
  [ # 11 ]

Bij een Merak is de remmerij hydraulisch, bij een Bora is de stoel niet verstelbaar, maar kun je de pedalen hydraulisch verstellen. Dit komt allemaal uit het tijdperk dat citroen maserati had overgenomen. (als ik het me allemaal goed herinner.)

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 maart 2006 12:16 AM
  [ # 12 ]

Hogedruksysteem is enkel voor de remmen .

De hydraulische pompjes van de koppeling zijn ook gevuld met LHM olie maar niet op hoge druk .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 04 maart 2006 12:22 AM
  [ # 13 ]

de Merak had ook een tijdje het dashboard van de SM
EDIT, Foto’s:




maar dat zijn wel pracht auto’s die Maserati Merak en Maserati Bora Cool

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 04 maart 2006 12:46 AM
  [ # 14 ]
wbogaerts schreef:

Hogedruksysteem is enkel voor de remmen .

De hydraulische pompjes van de koppeling zijn ook gevuld met LHM olie maar niet op hoge druk .

Walter

En dit dan:

After draining and refilling the hydraulic system on a Merak, the clutch pedal was found to be solid, caused by incorrect bleeding of the system. To bleed the system it is necessary to press both clutch and brake pedals simultaneously. Bleeding should commence with the longest pipe and continue with each bleed point in turn, working back towards the shortest pipe run. It is recommended that this procedure be performed regularly - especially as the hydraulic system is vital to the safe operation of these cars.

Bron: Maserati resource center

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 maart 2006 01:37 AM
  [ # 15 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

Ik was twee maand terug nog in Brummen en had hem daar zien staan, is echt een mooie auto nog. Maar goed, ik kan mij Jeremy Clarkson nog herrineren die er 1 voor 10.000 pond had gekocht…..
dat was niet best…

Maar het is een mooie auto en jawel eigenlijk toch stiekem een Citroen

maar ja; 10000 pond is omgerekend ongeveer 25000 euro en de hier afgebeelde moet 30000 opbrengen maar ja dan heb je ook een gerestaureerde merak met o.a. rvs uitlaat,airco etc,etc…....... Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook