Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Kapotte voorruit
Ik ben ook geen liefhebber van (beunen) Car- en Autotaalglas. Meeste polissen hanteren geen eigen risico als je naar de beunen gaat en 65 tot 135 als je naar de dealer gaat. Bij de beunen wordt vaak de fout gemaakt dat bij demontage van de binnenspiegel of regensensor het er later niet goed wordt gemonteerd. In Maastricht hebben ze zelfs al een keer het complete dashboard moeten vervangen omdat een beun de voorruit verving. Snap niet waarom de merkendealer niet standaard wordt vermeld in de polissen. Heb van mijn dealer een tegoedbon gekregen die ik kan inleveren als ik bij ruitvervanging een eigen risico heb bij de verz. maatschappij.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Hoi Sparkie,
Het zou wel handig zijn als je er even bijverteld over welk type auto je het hebt.
Zet het anders even in een onderschrift. Kun je aanmaken in je profiel.
Bij mij was 1 klein steentje voldoende voor een flinke scheur, nu ca 30 cm in een kleine week. Was dan wel een XM. Wilde niet naar de Carglassen van deze wereld dus dealer gebeld. Bood meteen aan helft eigen risico te vergoeden, blijkbaar dezelfde regeling als de firma Kwik en Dirtie en vergelijkbare bedrijven.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Sinds afgelopen woensdag een nieuw origineel raam, gemonteerd door de dealer. Met dank aan garage Oldenhage die een en ander bij de leasemaatschappij toch geregeld kreeg. Nu hopen dat deze ruit heel blijft.
Toeters en bellen schreef:Sinds afgelopen woensdag een nieuw origineel raam, gemonteerd door de dealer. Met dank aan garage Oldenhage die een en ander bij de leasemaatschappij toch geregeld kreeg. Nu hopen dat deze ruit heel blijft.
Helaas is deze ruit inmiddels ook overleden. Een klein steentje ongeveer twee centimeter naast de linker A-stijl halverwege het raam gaf meteen een scheur van ongeveer 10 cm. Die tijdens de eerste 20 kilometer al snel groeide tot 15 cm. Deze ruit is dus ook niet meer te redden. Nu (2500 kilometer verder) inmiddels al meer dan 30 cm, dus binnenkort maar even nieuwe ruit regelen.
Wel typisch, het was maar een klein steentje met een hele kleine inslag op de ruit. Ik heb met de C4 in nog geen 80.000 kilometer nu al meer kapotte ruiten gehad dan met al mijn eerdere auto’s (BX-en, Clio, C5) in meer dan 400.000 kilometer. Hebben we hier te maken met een structureel zwak punt van de C4? Zijn er anderen die ook zo vaak een kapotte voorruit hebben?
Inmiddels zit de derde ruit in de twee jaar oude C4. Opnieuw (gelukkig) een origineel raam geleverd en gemonteerd door garage Oldenhage. Nu maar zien of ik van dit raam langer plezier ga hebben.
Blijkbaar geen opvallende voorruitproblemen bij andere C4 rijders?

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Nee, idd geen voorruitproblemen hier.
Wel vervelend dat het noodlot je al 3x heeft getroffen.
Maar de auto zelf maakt het toch wel weer goed of niet?
Toeters en bellen schreef:Inmiddels zit de derde ruit in de twee jaar oude C4. Opnieuw (gelukkig) een origineel raam geleverd en gemonteerd door garage Oldenhage. Nu maar zien of ik van dit raam langer plezier ga hebben.
Blijkbaar geen opvallende voorruitproblemen bij andere C4 rijders?
Vervelend. Hopelijk ben je hiervoor verzekerd en dan kan je het positief bekijken : na een paar jaar zie je krasjes van de ruitenwissers en daar ben je nu weer even van af.

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Kapotte voorruit
Is zeker vervelend, zo vaak een nieuwe voorruit moeten bestellen. Ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen last van. Ligt misschien ook aan de wegen waar je rijdt? Ik weet dat niet zoab wegen meer steenslag veroorzaken dan zoab wegen. Zou het daar aan kunnen liggen?
Dat de voorruit van een C4 dunner zou zijn dan van andere modellen lijkt me sterk aangezien de fabrikant van de C4 ruiten ook de ruiten voor andere modellen en merken levert. Weet wel dat er 2 fabrikanten zijn voor de ruiten: Pilkington en Saint Gobain. Bij mij is de voorruit van Pilkington, de overige ruiten van Saint Gobain.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik ken iemand met eene mercedes C-klasse (vorige model), en heeft op 3 jaar tijd 5 nieuwe voorruiten gehad.
Doet wel nogal veel kilomters.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
FF afkloppen, maar na paar nieuwe voorruiten gaat het de afgelopen 8 maanden prima. Ook de regensensor reageert nog steeds redelijk goed.
Vorige week PATS steen erop, maar gelukkig geen schade. Dacht even van daar gaan we weer…op naar Carglass.
C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG
@ C4 2.0 HDI fan: mijn nieuwe ruit is van Pilkington, de vorige twee originele voorruiten waren dat ook. Nieuwe ruit is geleverd via de dealer, dus met Citroën-logo erop.
@ ice96: auto maakt het verder gelukkig prima. Na ruim 2 jaar krijgt hij natuurlijk wel zijn gebruikssporen. Met name het beige leer begint te vervuilen.

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Zijn er eigenlijk wel ruiten van andere leveranciers? Ook in verband met de dubbelbeelden die toch door veel bestuurders worden ervaren.
Sparks schreef:Zijn er eigenlijk wel ruiten van andere leveranciers? Ook in verband met de dubbelbeelden die toch door veel bestuurders worden ervaren.
Saint Gobain levert het gros van de ruiten, maar ook Pilkington levert aan Citroën. Ben er nog steeds niet achter of Pilkington ook voor de (G)C4P ruiten levert. Zij hebben nl. de mogelijkheid van ruiten zonder metaaldeeltjes in de folie. Ben nog op zoek…...
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Ik denk dat dat linksonder op de ruit staat..
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.