hallo,
soms durven de lampjes van het oliepeil en de stopindicatie eens flitsen. Wat is de oorzaak dervan? Het lhm peil controleren of kan dat iets anders zijn? En hoe controleer ik het lhm peil, en in welke stand?
greetz
flo
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
doe eens een gok wat de oorzaak zou kunnen zijn als het lampje van het oliepeil gaat branden….. ?
Harm schreef:doe eens een gok wat de oorzaak zou kunnen zijn als het lampje van het oliepeil gaat branden….. ?
hmm als het flitst zou ik zoiezo alle oliepeilen even controleren.
Voor mij wekelijks werk
Voor het lhm, in hoogste stand en dan glaasje aflezen
Als je glaasje niet werkt zoals bij mij, auto in laagste stand (motor uit) en vullen tot een centimeter of wat onder de rand. Dan kan je er wel weer mee vooruit.
Motor olie: auto horizontaal zetten, motor koud hebben (uurtje of wat niet laten draaien) dan olie peil vullen tot tussen de inkepingen van het peilstokje
.Prutselaar.
Erwin_B schreef:hmm als het flitst zou ik zoiezo alle oliepeilen even controleren.
En je kijkt ook je koelvoeistofpeil na als je rembloksijtlage indicatie lampje brandt? Of je ruitensproeiervloestof als het ABS lampje brandt?
nou ik moet zeggen…. toen mijn carterventilatieslang eens was losgeschoten en er 4 liter olie verspreid lag over de Péage, wagenbodem en motorruimte, het kvs-niveaulampje en de stoplamp gingen branden. niet de olielamp…..
hmm ja, eigenlijk loop ik inderdaad alles na of alles nog op peil is, kleine moeite toch?
Gelukkig heb ik niet iets als een remblokslijtage indicatie, ABS of ruitensproeiervloeistof lampje (laatst niet zeker, nooit op gelet eigenlijk)
Zouden meer mensen moeten doen, periodiek even wat dopjes los draaien enzo.
.Prutselaar.
Erwin_B schreef:
Zouden meer mensen moeten doen, periodiek even wat dopjes los draaien enzo.
Absoluuut. Maar ja, als je oliepeil lampje bandt, verdenk je toch eerst de motorolie(of de druksensor)? Dat je de rest ff checkt is ook wel logisch als de kap toch open staat, maar niet direct het eerste waar je bij denkt bij een oliepeil lampje.
ja, daar heb je ook weer gelijk in.
.Prutselaar.
LHM waarschuwingslampje zit links boven je snelheidsmeter, oliepijllampje heb ik in een BX nog nooit aangetroffen. Wel een oliedruklampje / meter maar ik hoop niet dat die naar 0 gaat. Ik denk toch ook dat de TopicStarter het heeft over de hydroliekolie en niet over motorolie. Het kan wel zijn dat (voor het starten) de motoroliepijlmeter niet uitslaat, dan is het verstandig om het motoroliepijl eens te controleren.
Dat het controleren van alle vloeistofniveaus soms nodig is, is natuurlijk helemaal waar!