Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
andre.smulders schreef:Zoals eerder geschreven weinig problemen. Een zwakker punt lijken de hydrauliek leidingen met LDS. Vroeger nooit een probleem bij CX of XM met LHM leidingen.Reeds een drietal vervangen bij mijn C6.
Benieuwd! Welke leidingen?
Ik heb intussen bij vier XM’s de leidingen links achter vervangen, daar waar ze over de traverse gaan.
Bij twee CX’en nooit problemen gehad, maar die waren ook vrij jong.
De de DS is het toch wel een standaard handeling om de leidingen naar achteren compleet te vervangen.
Dus graag nadere details over de C6 leidingen. Waar zaten ze? Doorgerot?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Meestal lekkages op de aansluitingen (klemfittingen), was ook bij C5 een bekend veschijnsel .
Bij mijn 2e C6 nog geen last van gehad na 4 dienstjaren (kwaliteit dus duidelijk beter).
Bij CX’en trad uiteindelijk roest op op de leidingen. Met m’n XM’s heb tot op heden niets
dergelijks gehad (1997).
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Johan Oldenhage vertelde mij dat mijn C6 (140 k km) ook een aantal door roest aangetaste LDS leidingen heeft. Ik weet niet waar; volgens mij ergens van achteren. Hij heeft ze schoongeborsteld en er tectyl op gespoten.
Persoonlijk vind het onbegrijpelijk dat Citroën op zo’n auto geen cunifer leidingen o.i.d. heeft toegepast.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nou ja, kijk hier maar eens: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1762222/
Beeldschoon, het rijdt top, maar je moet niet te precies kijken. Het is echt met de Franse slag gemaakt.
Daar moet je tegen kunnen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Iets leerzaams.
Mijn navigatie RT5 systeem (met Hard Disk) bleef recentelijk continue resetten. Het kon blijkbaar een kaart niet meer goed vinden op de Hard Disk. Ik was op weg naar Antwerpen en voorbij Eindhoven herstelde zich het systeem en bleef functioneren tot de terugweg bij Zeeland. Er moest blijkbaar weer een stukje kaart worden geladen, dat het systeem niet vinden kon.
Ik heb thuis het systeem gedemonteerd en de Hard Disk aangesloten op mijn Windows computer.
Heb een volledige Disk Check gedaan - zonder fouten te vinden. Na re-installatie in de auto werkte het systeem weer naar alle tevredenheid. Blijkbaar had de Disk Check toch het Directory systeem opgeschoond. De Hard Disk was dus niet echt gecrasht.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mijn toenemende verlangen: het oude navigatie-systeem, dat de kaarten leest vanaf een DVD vervangen door eentje met een harddisk.
Weet iemand een specialist die dat kan?
Heeft iemand er ervaring mee?
En… wat kost dat zo’n beetje?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Volgens mij moet je dan je RT3 systeem vervangen door een RT5, inclusief een ander display.
Geen idee wat dat kost. Zie een sloper met een RT5 te vinden…
Als er andere mogelijkheden zijn, zou dat zeer interessant zijn, maar ik geloof niet dat de software van een RT5 systeem op een RT3 gaat werken.