rb schreef:eviltwin schreef:rb schreef:Californië & een DIESEL???
![]()
![]()
I’m stunned..
Ze verkopen er ULSD aan de pomp, dus iemand moet het opmaken
Diesel verkopen is 1, een auto verkopen die aan hun eisen voldoet (dat was vroeger tamelijk onmogelijk) is iets anders.
Door FAP eindelijk mogelijk gemaakt?Een C6 daar moet wel tot verkeersopstoppingen leiden.. Hoe zit dat eigenlijk met de invoer? Hebben ze daar ook een kleinserie-keuring o.i.d.? Cit heeft toch niet de procedure doorgelopen in de VS?
Personen auto’s met Diesels zijn vooralsnog verboden in 3 US-staten (NY, Mass. & Cal.)
Ze worden binnekort ook daar weer toegelaten, maar om aan de bijkomende stikstof-oxide eisen te voldoen wordt het noodzakelijk om trucs uit te halen (Zie o.a. MB ‘Bluetec’ met Ureum inspuiting)
De C6 is er legaal, maar niet op die manier
kleinserie toelating o.i.d. bestaat er niet, je kunt altijd een auto laten ombouwen naar US-eisen, door een erkend bedrijf, maar de aansluitende testen kosten belachelijk veel geld.
verkeersopstoppingen hebben ze sowieso al, je struikelt daar normaal gesproken al over de Cayenne’s en ander duur duits grof spul. Cabrio’s zijn daar natuurlijk ook populair. Ze houden wel van auto’s in Cali’, maar als ze achter het stuur zitten zijn ze vooral met zichzelf bezig
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Zal ik best wel eens willen zien een Citroën in de Verenigde staten, toen ik in Florida was zag je er iig geen enkele een paar jaar geleden. Ik hoop dat ik binnenkort nog een keer naar California ga met mijn oom en gezin misschien zie ik dan wel een Citroën staan.

Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
VS en Citroën
Heel de week in Chicago en Texas gezeten.
Geen c6 gezien.
Volgende keer toch maar naar California gaan
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
C6 SoCal
Ik heb voor de liefhebber nog een paar plaatjes uit de VS online gezet:
voor de deur (ditmaal zonder CX
voorkant glanzend in de zon:
voorkant-zijkant:
zijkant 1440x1100:
zijkant wel groot 2100x1500 pixels 1MB, maar geen super kwaliteit ops: :
voorkant 3/4e 1600x1200pixels:
voorkant 3/4e 1440x (ik heb toevallig een breedbeeld monitor vandaar
achterkant 3/4e:
achter:
in de familie
Wat vinden die amerikanen eigenlijk van die gekke C6?
Ze staat meestal binnen, maar diegenen die haar gezien hebben vinden d’r wel erg mooi, maar zoals ik al eerder zei:
Ze houden wel van auto’s in Cali’, maar als ze achter het stuur zitten zijn ze vooral met zichzelf bezig.
in de familie
M&M schreef:Zonde van die NL sticker
![]()
problemen met NL stickers :
in de familie

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bij de weg, een kentekenplaat aan de voorkant is daar ook een verplichting?
ieksEmmu schreef:bij de weg, een kentekenplaat aan de voorkant is daar ook een verplichting?
Formeel wel ja, mijn moeder is er wel eens om aangehouden. Ze moest toen ook terugkomen om aan te tonen dat ze er een had laten monteren. Vreemd, want er rijden erg veel auto’s zonder, of met voor iets anders (bijv een dealerschild met merk en/of type)
Maar totdusver rijdt de XK8 zonder (heeft geeneens een kentekenplaathouder aan de voorkant ), evenals de CX (smalle hoge US-plaat past meen ik toch niet netjes op de voorbumper)
in de familie
Gaaf hoor, Vit’s in de VS…
is ook nog wel een droom van mij, buiten het leven in Amerika ook nog gewoon XM kunnen rijden
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Voor de liefhebbers hebben we nog wat plaatjes geschoten:
het lijkt bijna een photoshop, maar het is toch echt een foto :
(hier genomen http://www.nps.gov/cabr/view.html)
op de achtergrond San Diego Bay:
Oceanside jachthaven:
volgens Ploue is de achterkant van de C6 geinsprireerd op catamarans:
de voorkant eigenlijk ook
bij de autowasserette wordt er nog veel nagepoetst met de hand:
het manneke wat de C6 erdoor reed kon maar nauwelijk over het stuur kijken
je mag natuurlijk niet zo hard op de I-15, maar de meesten rijden wel ongeveer 125 (~80mph):
overigens kan je de boordcompu/tripcompu/dash/HUD heel simpel omzetten van km naar miles, het verbruik wordt dan ook als mpg (miles per gallon) getoond, helaas is er niet bekend of dit UK of US gallons zijn.
in de familie
mooie fotos even offtopic wat kost de benzine nou aan de andere kant van die plas
citroenc2 schreef:mooie fotos even offtopic wat kost de benzine nou aan de andere kant van die plas
~$3.25/US Gallon, maar hun beste is RON91
Diesel (ULSD) is ongeveer hetzelfde.
in de familie
eviltwin schreef:citroenc2 schreef:mooie fotos even offtopic wat kost de benzine nou aan de andere kant van die plas
dat is ook redelijk duur geworden dan maar als ik het goed begrijp zou je daar geen eens een citroen kunnen ijden want die heeft 95 of 98 nodig
citroenc2 schreef:eviltwin schreef:citroenc2 schreef:mooie fotos even offtopic wat kost de benzine nou aan de andere kant van die plas
dat is ook redelijk duur geworden dan maar als ik het goed begrijp zou je daar geen eens een citroen kunnen ijden want die heeft 95 of 98 nodig
hmmm, de Xm had daar minder problemen mee dan met de benzine van de Makro, maar die vond 99 ook het lekkerst De CX rijdt er ook prima op, en Diesel is nu ook niet echt meer afwijkend van ons spul.
in de familie