Heeft iemand ervaring met het trekken van een paardentrailer met een XM? Ik heb nog totaal geen ervaring met het rijden met aanhanger en vroeg me af of een XM TCT of V6 een goede trekker voor een paardentrailer is.
Turbo CT lijkt me een prima trekker!
Trek je niet te hard op?
Vind het paard niet lekker
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Wel even goed uitzoeken of je het mag trekken, alleen rijbewijs B is beperkt en zo’n paard met wagen weegt nogal wat. xm mag toch ook maar 1300-1500 kg trekken of zo?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: paardentrailer
cwg schreef:Heeft iemand ervaring met het trekken van een paardentrailer met een XM? Ik heb nog totaal geen ervaring met het rijden met aanhanger en vroeg me af of een XM TCT of V6 een goede trekker voor een paardentrailer is.
Ik heb zelf een V6 en heb er wel eens een auto ambulance achter gehad en de XM heeft daar geen enkele moeite mee. De V6 mag 1500 kg trekken , de turbo CT ook volgens mij.
Beide auto’s hebben evenveel koppel , dus het zal voor beide geen probleem zijn.
Ervaring van een vriend van me die bijna dagelijks met een paardentrailer rijdt is dat het met een personenauto eigenlijk niet goed te doen is. (hij heeft het weleens met een A4 TDI geprobeerd)
Een paardentrailer is namelijk een nog beroerdere aanhanger dan een caravan: Een paard weeg niet niks, heeft zijn zwaartepunt erg hoog en heeft ook nog de vervelende gewoonte te kunnen bewegen.
Ik vraag me dus af of een XM zwaar genoeg is.
zandvoorta schreef:Wel even goed uitzoeken of je het mag trekken, alleen rijbewijs B is beperkt en zo’n paard met wagen weegt nogal wat. xm mag toch ook maar 1300-1500 kg trekken of zo?