1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Vorst en ellende met starten!
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:24 PM

Gisteren wilde mijn bx 1.4i 1992 voor het eerst niet aanslaan.
vanmorgen ook niet.

De startmotor draait wel maar verder niks.

Gisteren de massa kabel eraf gehaalt en weer vastgezet en toen deed ze het eeneens?! Dat truckje hielp alleen vanmorgen niet.

Wie heeft dit weleens meegemaakt.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 13 maart 2006 06:36 PM
  [ # 1 ]

Re: Vorst en ellende met starten!

Eric schreef:

Gisteren wilde mijn bx 1.4i 1992 voor het eerst niet aanslaan.
vanmorgen ook niet.

De startmotor draait wel maar verder niks.

Gisteren de massa kabel eraf gehaalt en weer vastgezet en toen deed ze het eeneens?! Dat truckje hielp alleen vanmorgen niet.

Wie heeft dit weleens meegemaakt.

IK ! Smile

Mijn huidige 1.9 TZI had een probleem met te laag stationair draaien toen ik hem kocht jl. November….ik heb toen ook de accupool eraf gehaald en hem zo een half uur laten staan.
Daarna er weer op gezet en sinds die tijd loopt hij met koude start 1400 rpm en komt als hij warm is mooi terug naar +/- 900 rpm.

Het schijnt iets met je ECU te maken te hebben….die computer zal ook wel in je 1.4i zitten, neem ik aan.

Voorbeeld : als ik hem start maar hem meteen weer laat afslaan en de contactsleutel niet helemaal uit zet….en hem dan opnieuw wil starten, dan doet hij het niet meteen.

Dan wacht ik even een paar seconden en draai de sleutel vanaf het begin weer om en hij loopt meteen weer. Wink

Dus je zou de accupool er eens wat langer af kunnen halen (uurtje of zo) en dan eens kijken of het probleem weg is. Confused:

Profiel  
 
Erwin_B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 18-11-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:39 PM
  [ # 2 ]

Waarom zou het eraf halen van je massa kabel helpen?
Ik bedoel hoe kom je er op van joh, laat ik hem eens los halen en vast zetten en misschien doet ie het dan?
edit: ah de ecu wordt ie dan gereset ofzo?

.Prutselaar.

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:40 PM
  [ # 3 ]

maar waarom nu juist met min tien?

ik wil niet steeds mijn stroomkabels loshalen.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:41 PM
  [ # 4 ]

ik dacht dat door een slechte massa aansluiting er geen goede vonk zou zijn.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Erwin_B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 18-11-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:43 PM
  [ # 5 ]

De mijen start ook erg moeilijk, alleen het lijkt ook alsof het veel moeite kost de motor rond te laten draaien.
Wat bij mij helpt is hem een paar keer laten kuchen (veel meer is het niet) voor zeg 2 seconden met pauzes van zeg 10 seconden en na een keer of 4 a 5 lijkt ie ineens wat soepeler te draaien en dan door te starten. Daar kreeg ik hem meestal wel mee aan de praat. probeer dat eens

.Prutselaar.

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:46 PM
  [ # 6 ]

Nee het is echt alles of niets, alsof inderdaad de ecu niet meedoet.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:51 PM
  [ # 7 ]

die accu loshalen, probeer dat toch maar eens…het is een kleine moeite..

Ik had laatst problemen met de stationairloop, bleef rondzingen op 1500 tot 2000 toeren (warm). Daarna begon ook het motormanagementlampje te branden. Tijdje de accu los gegooid en daarna was alles weer perfect en zo het hoort…..

Sla me maar neer, ik had het ergens gelezen en verdraaid het werkt ook nog. Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Erwin_B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 18-11-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:52 PM
  [ # 8 ]

Tja, ach ik schuif het (zolang die me niet inde steek laat) op karakter.
Tenslotte start ik met die kou ook niet zo best Wink

.Prutselaar.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 maart 2006 06:55 PM
  [ # 9 ]

onderhoud netjes gehad? (bougies/kabels enz)

ECU resetten kan in ieder geval geen kwaad, even een kwartiertje de accu los wil wel eens helpen.

Heb je er wel aan gedacht dat ‘t ook puur toevallig kan zijn dat ‘ie met deze kou slecht start? Een goed functionerende 1.4i moet natuurlijk gewoon onder alle omstandigheden goed starten.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 13 maart 2006 06:55 PM
  [ # 10 ]
marx-7 schreef:

die accu loshalen, probeer dat toch maar eens…het is een kleine moeite..

Precies. Cool

En laat hem dan rustig een uurtje zo staan.

Profiel  
 
Erwin_B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 18-11-2005

Gepost: 13 maart 2006 07:00 PM
  [ # 11 ]

hmm proberen kan altijd! Wie weet lost het ook mijn hoge stationair op.

.Prutselaar.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 maart 2006 07:01 PM
  [ # 12 ]

Dat zou goed kunnen, heeft bij mijn toenmalige TZI wel gewerkt.. Kan ook iets met stappenmotor te maken hebben geloof ik..

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 13 maart 2006 08:17 PM
  [ # 13 ]

mischien eerst even controleren of er een vonk is en de conditie van verdelerkap/rotor/bougies+kabels (koolstift van verdelerkap niet vergeten,
hierin zit toch meestal de oorzaak dit zeker bij een 1.4 Wink

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 maart 2006 09:22 PM
  [ # 14 ]

stappenmotor ter ziele (weet niet of die bij dat type motor erop zit)
maar de symptonen wijzen wel naar die richting. Gas half intrappen tijdens het starten helpt dan dikwijls.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 maart 2006 09:45 PM
  [ # 15 ]
metro2005 schreef:

stappenmotor ter ziele (weet niet of die bij dat type motor erop zit)
maar de symptonen wijzen wel naar die richting. Gas half intrappen tijdens het starten helpt dan dikwijls.

Gas intrappen bij een injectie??  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook