


Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
zoals ik al zij, kijk eerst naar vonk ed, dit omdat bij lage temperaturen de kracht van de accu behoorlijk afneemt en daardoor de vonk ook zwakker wordt.
als daarbij ook de andere zaken net wat minder zijn…...
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
een ECU slaat bepaalde afwijkingen op, en op sommige van die afwijkingen reageert ie met het veranderen van wat instellingen.
denk aan de klepspeling,die verloopt, dat verloop word vaak opgeslagen en de instellingen naar de laatste opslag is de basis instelling.
hierdoor kan het een soort van overload geven in je ecu.
het resetten wist al die vaste data , en je ecu rent weer naar huis, om terug op de basis instellingen de zaak te starten.
nu wil dat dus niet zeggen dat het PROBLEEM is opgelost, echter het euvel wel, immers met de basis 1e instelling kan je wel starten, waarna de ECU het reset programma draaid, en de verse gegevens vastlegd, en de volgende start en run erin meeneemt.
zie dus die accu los, hupla hij doet het weet, niet als oplossing, het is alleen een tijdelijk verhelpen van EEN probleem.
bougie’s kleppen stellen verdeelkap afijn het standaard rondje onderhoud kon wel eens meer soelaas bieden..
mvgr wupke
Bedankt voor alle reacties, ik ga vandaag of morgen eens onder de kap kijken. Eigenlijk moet je dat niet willen met die kou. Wat mij verder nog opviel was dat rondom het injectiehuis de boel erg nat is van de brandstof. De stappenmotor was ook kleddernat. Tijd om dat ook eens schoon te maken lijkt me.
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:Bedankt voor alle reacties, ik ga vandaag of morgen eens onder de kap kijken. Eigenlijk moet je dat niet willen met die kou. Wat mij verder nog opviel was dat rondom het injectiehuis de boel erg nat is van de brandstof. De stappenmotor was ook kleddernat. Tijd om dat ook eens schoon te maken lijkt me.
Denk je niet dat je dan de oorzaak al gevonden hebt??
Lijkt me logisch dat dat niet kleddernat hoort te zijn.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Natuurlijk is het mooi als alles kurkdroog is, maar het was altijd een beetje een natte boel. Maar je hebt gelijk, eerst alle mogelijke storingen elimineren natuurlijk. Oftewel, we gaan zaterdag eens even alles checken.
Citroen Bx Deauville 1993
Ach Eric, de zaterdag…..bekend verschijnsel, denk dat ik van de 52 zaterdagen minimaal de helft aan de auto’s aan het klooien ben
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Terwijl het rendement van klooien aan auto’s op de zaterdag juist vrij bedroevend is (bij mij in ieder geval ops: )
Zeker als er ‘even iemand komt kijken’ ...
klooien stellen we lekker uit, te koud en het ding start gewoon weer alsof er niks is gebeurt.
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:klooien stellen we lekker uit, te koud en het ding start gewoon weer alsof er niks is gebeurt.
Pfff, ook dit is een bekend verschijnsel. Soms denk je dat dat vehicle het erom doet…..net als vrouwen…..aandacht
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer