1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Mijn oude liefde….. de zilvergrijze BX GTi 16v (23-DT-JF)
christianvandenbergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 14 maart 2006 08:07 PM

Het leuke van veel auto’s gereden hebben is dat je zo af en toe weer eens een ex tegenkomt. Soms in het echt en soms in cyberspace. Tot de laatste categorie behoort de 23-DT-JF. Ik heb deze auto ruim 2 jaar gehad, maar wegens een gebrek aan sleutelruimte en vooral technische kennis heb ik er in april 2004 afscheid van moeten nemen…...  Het doet me goed te zien dat de auto bij een liefhebber terecht is gekomen die de noodzakelijke zaken heeft aangepakt…... Één ding moet ik wel corrigeren, het is een import Duitser….... Toen ik afscheid nam, was de auto voorzien van een kentekenplaathouder van “Porsche Center Osnabrück”.

Voor diegenen die willen weten wie de barbaar is die de bumper vernield heeft: een vrouw met een Opel Vectra Twisted Evil die achteruit tegen mij aanreed op de parkeerplaats van de Gamma in Rotterdam Alexander Sad  Heel veel erger dan dit kon ik het niet treffen…....

Nou ja, ik wil de nieuwe eigenaar veel plezier toewensen met deze prachtige wagen! Wees er zuinig op!

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 16 maart 2006 11:27 PM
  [ # 1 ]

doe ik..
auto staat nu met een lekke hydro leiding in haarlem, en wordt maandag gerepareerd, ook moet de pakking van het uitlaatspruitstuk vervangen worden. dan ga ik er eerst een tijdje mee rondtuffen en dan mag ie in een stalling slapen terwijl ik met mijn gewone gti de gewone dingen doe

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 16 maart 2006 11:36 PM
  [ # 2 ]

Ik krijg echt het idee dat je iets verkeerds doet…
de 16v in de stalling en dan knutselen aan een 8v Rolling Eyes  Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 maart 2006 11:36 PM
  [ # 3 ]

overigens, kapotte bumper?? is helemaal nieuw, gespoten, en die zijdingen ook, en er zitten parkeerhulpen in de bumper (die hadden er van mij niet ingehoeven) verder heeft ie een alarm met honderdduizend funkties en een cruisecontrol (die nog niet helemaal gemonteerd is).

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 maart 2006 11:38 PM
  [ # 4 ]

Nogmaals veel plezier met de 16v… Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 11:42 PM
  [ # 5 ]
Simpele Ziel schreef:

Ik krijg echt het idee dat je iets verkeerds doet…
de 16v in de stalling en dan knutselen aan een 8v Rolling Eyes  Laughing

ben je gek? als je weet wat ik allemaal in mijn auto’s meesleep van en naar werk, dan zou je me ook voor gek verklaren dat ik dat in mijn 8v doe. de 8v rijdt heerlijk, maar die is voor huis tuin en keuken gebruik. de 16v is voor de leuke ritten, de afstanden, en de vakanties. het liefst had ik ze allebei voor de deur, maar in amsterdam krijg je per adres 1 parkeervergunning, en om nu mijn geld in een parkeermeter te dumpen….
en die stalling moet er wel één zijn waar ik de auto makkelijk op kan halen om te gaan rijden, niet zo’n plek waar je je auto eerst een half uur moet uitgraven. eerst mag ie even bij vrienden logeren, en ondertussen regel ik een eigen plek.
zo beter??

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 11:43 PM
  [ # 6 ]
Simpele Ziel schreef:

dank je collega Wink  Cool .

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 11:43 PM
  [ # 7 ]

mmm Rolling Eyes

Nou vooruit.. Maar zo bijzonder is een 16v nou ook weer niet hoor Laughing  Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 11:45 PM
  [ # 8 ]
Simpele Ziel schreef:

mmm Rolling Eyes

Nou vooruit.. Maar zo bijzonder is een 16v nou ook weer niet hoor Laughing  Wink

nee een xantia is bijzonder Razz Wink
zoveel 16v’s zie je nou ook weer niet Rolling Eyes

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 11:45 PM
  [ # 9 ]
hel1 schreef:
Simpele Ziel schreef:

dank je collega Wink  Cool .

Ik vind eigenlijk dat we op de meetings een aparte hoek moeten hebben voor de 16v’s Cool  Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 11:47 PM
  [ # 10 ]
hel1 schreef:
Simpele Ziel schreef:

mmm Rolling Eyes

nee een xantia is bijzonder Razz Wink
zoveel 16v’s zie je nou ook weer niet Rolling Eyes

met een Xantia 16v(een echte dan he, met ACAV) wordt je anders ook niet dood gegooid…

maar ik moet eerlijk toegeven… je hebt me beet…en ik hap ook nog Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 11:57 PM
  [ # 11 ]

naja, jij had mij ook beet… Rolling Eyes
afijn, als de auto gerepareerd is zal ik hem wel met foto’s en wat er allemaal bijhoord presenteren in een apart draadje, en wie weet kom ik er in april mee naar de meeting..

Profiel  

christianvandenbergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 16 maart 2006 11:59 PM
  [ # 12 ]
hel1 schreef:

overigens, kapotte bumper?? is helemaal nieuw, gespoten, en die zijdingen ook, en er zitten parkeerhulpen in de bumper (die hadden er van mij niet ingehoeven) verder heeft ie een alarm met honderdduizend funkties en een cruisecontrol (die nog niet helemaal gemonteerd is).

Dan is de voorbumper inmiddels vervangen, want toen ik ‘m wegdeed zat er een enorme scheur in…. Maar er zal ongetwijfeld meer aan gerepareerd/ vervangen zijn, want ik heb ‘m weggedaan omdat er te veel onderhoud aan gepleegd moest worden…..

Nogmaals: veel plezier ermee…....

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 17 maart 2006 12:03 AM
  [ # 13 ]
hel1 schreef:

naja, jij had mij ook beet… Rolling Eyes
afijn, als de auto gerepareerd is zal ik hem wel met foto’s en wat er allemaal bijhoord presenteren in een apart draadje, en wie weet kom ik er in april mee naar de meeting..

pls. wacht ff totdat ik de bumpers in kleur heb, anders wordt ik nog jaloers Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 17 maart 2006 12:22 AM
  [ # 14 ]
christianvandenbergh schreef:
hel1 schreef:

Dan is de voorbumper inmiddels vervangen, want toen ik ‘m wegdeed zat er een enorme scheur in…. Maar er zal ongetwijfeld meer aan gerepareerd/ vervangen zijn, want ik heb ‘m weggedaan omdat er te veel onderhoud aan gepleegd moest worden…..

Nogmaals: veel plezier ermee…....

ja, er is de laatste jaren behoorlijk geld ingepompt volgens mij. maar ik ben wel benieuwd wat er dan allemaal aan zat te komen (kan ik even kijken of dat gedaan is, of dat dat nog moet) maar is misschien meer iets voor een pb

Profiel  

shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 25 september 2011 12:45 PM
  [ # 15 ]

Even dit topic nieuw leven inblazen. Een uur geleden, zag ik deze wagen bij mij in de buurt geparkeerd staan.

Ziet er nog best mooi uit. Mag echter wel een poetsbeurtje gebruiken… Wink Nog een liefhebber in mijn nabije omgeving. In een straal van 1 kilometer weet ik zo 4 à 5 BX-en aan te wijzen.

Moet me trouwens van ‘t hart dat bij het zien van zo ‘n type, ik stiekum overweeg ook op ‘ns zoek te gaan naar een 16V, op termijn…

Afbeelding Bijlagen
BXGTI 16v 23-DT-JFSMALL.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook