Op de fase1 zijn idd alleen de Monza’s en later Hungaro’s geleverd. Bij de overschakeling naar fase 2 is de Suzuka als standaard in beeld gekomen…
Xsara_Coupe
ah sorry ff snel hungaro en suzuka door elkaar gehaald (allemaal mooie circuits )
maar de 6bak auto is echt van voor de facelift op de V6
Imola: vind ik niet mooi, kwestie van smaak idd.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Het interesseert mij niet zo heel veel wat voor lichtmetaal eronder ligt. Dit weekend zullen we eens een aantal proefritjes maken in zowel een V6 alsook een 2.0 om te zien wat voor verschil er nu tussen zit en dan zullen we wel zien wat moeders de vrouw ervan vindt. Ze gaat sowieso al van een 75 PK Twingootje naar minimaal 140 PK C5 dus ze heeft al niet te klagen.
Zal eens een lijstje maken van garages/dealers waar ze deze auto’s hebben staan.
Bedankt voor de input
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Neem je die prachtige C5V6 die eerder in dit draadje stond (ex Xsara Coupé) ook mee?
Die vooruitgang in pk’s zegt niets! Ik ben van een 60pk 106 naar een 90pk xsara gegaan, maar door het gewicht van de auto was de peugeot een feller autootje…
Xsara_Coupe
eviltwin schreef:maar de 6bak auto is echt van voor de facelift op de V6
[off-topic]
Ik kan ‘m echt niet vinden in algemene technische beschrijvingen, en een C5 folder heb ik nu niet bij de hand. Ik snap dan helemaal niet waarom een Carlsson ook ‘maar’ een 4-bak had.
(btw: belle C6 de votre pere)
[/off-topic]
On-topic: ben benieuwd wat jij / je vrouw van het onderscheid tussen 4 en 6 cylinders gaan merken en of jullie het waard vinden.
Dan volgt dit gesprek :
man, enthousiast: “Hoor je dat mooie roffelende geluid?”
vrouw, minder enthousiast: “nee, ik hoor alleen het suizen van de draaikolk in de tank!”
of gewoon stug blijven volhouden dat een C5 2.0i maar een 4 bak heeft en toch wel erg veel herrie maakt bij 140km/u (in z’n 4 dus)
Natuurlijk spelen kosten een rol in deze. maar als je het je kan veroorloven zou ik toch voor de v6 gaan. Het maakt gewoon een super reisauto van de c5. En wij hebben met de motor echt nog nooit problemen gehad, helemaal niets in 150.000 km!
Na de proefrit zal idd wel een gesprek volgen als rb al aangaf
Hier thuis had mn vader het geluk dat de caravan mee moest kunnen, en dat ging niet achter een 2.0 of een diesel. Tenminste, het ging wel, maar dan zat ie aan zn max. En das toch niet zo prettig rijden…
Xsara_Coupe
PS: Als je die v6 in overweging neemt, kijk dan alsjeblieft door de matten heen! Op de foto liggen nog matten in de auto met een gat er in. Snap niet dat ze die niet even vervangen. Mattensetje kost iets van 25 euro
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik kan de TS niet veel verder helpen in z’n keus, geen ervaring met c5’s, maar de 6traps automaat is alleen ph2.
succes met de keuze verder
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
let ook even op de verzekerings premie voor een V6. dat scheelt misschien ook nog wat!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
Kan zo`n 3 liter ook op G3 of is daar niks voor te krijgen?
saxoxsara schreef:Kan zo`n 3 liter ook op G3 of is daar niks voor te krijgen?
Zonde om gas in een v6 te leggen. Neigt naar ‘ik wil wel, maar ik kan niet’
Maar, bij GasFX staat ie er wel tussen. Kan dus wel! En er zijn zelfs al exemplaren van, anders zou ie daar op de verzoeklijst staan.
Het kost zelfs niet eens meer als een 4-cylinder.
Tank zal wel snel leeg zijn…
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
PSA schreef:saxoxsara schreef:Kan zo`n 3 liter ook op G3 of is daar niks voor te krijgen?
Zonde om gas in een v6 te leggen. Neigt naar ‘ik wil wel, maar ik kan niet’
Ik kan wel, maar als het voor een héééééél stuk minder kan.
10% vermogensverlies is 180 pk(heb er nu117)
iets mindere top van 230 (ga nu 190)
Om over het koppel maar niet te spreken.
Ik ga er alleen maar op vooruit.
Wat hebben mensen eigenlijk tegen LPG,
noem mij maar een paar nadelen,ik ben benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
saxoxsara schreef:PSA schreef:saxoxsara schreef:Kan zo`n 3 liter ook op G3 of is daar niks voor te krijgen?
Zonde om gas in een v6 te leggen. Neigt naar ‘ik wil wel, maar ik kan niet’
Ik kan wel, maar als het voor een héééééél stuk minder kan.
10% vermogensverlies is 180 pk(heb er nu117)
iets mindere top van 230 (ga nu 190)
Om over het koppel maar niet te spreken.
Ik ga er alleen maar op vooruit.Wat hebben mensen eigenlijk tegen LPG,
noem mij maar een paar nadelen,ik ben benieuwd.
vermogen verlies heb je niet meer met de G3 installatie’s
weer een voordeel dus
enige nadeel dat ik kan verzinnen t.o.v. diesel is de actieradius.
nog een klein nadeel is natuurlijk dat je je reserve wiel ergens moet laten.
2 niet echt belangrijke dingen