Motor waarschuwingslampje na stationair draaien?
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 19 maart 2006 02:08 PM

Hoewel mijn ZX heerlijk (en probleemloos) rijdt, gaat het motorwaarschuwingslampje af en toe aan. Vrijwel altijd is dit het geval nadat hij een tijdje stationair gedraaid heeft en daarna weer is gaan rijden. Na een paar meter gaat het lampje dan branden. Het blijft een minuutje aan en gaat daarna weer uit. In het rijgedrag van de auto verandert niks.

iets om me zorgen om te maken of een kapotte sonde?

Profiel  
 
Signée
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 07-01-2006

Gepost: 19 maart 2006 05:43 PM
  [ # 1 ]

Wat jij beschrijft, heb ik ook.
Ik maak me er geen zorgen over, aangezien ik de indruk heb dat dit lampje echt wel gevoelig is (zie de vele forumberichten).
Maar ja, ik ben dan ook geen expert…

ZX & CX 4 ever! Wink

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 20 maart 2006 02:30 AM
  [ # 2 ]

Zo denk ik eigenlijk ook een beetje Wink.
Alleeneuh, er is iets anders mis. Zie m’n andere topic in het ZX-deel.

Wel dank voor je reactie!

Profiel  
 
cms-je
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 22-06-2005

Gepost: 20 maart 2006 09:17 PM
  [ # 3 ]

Misschien even ( laten ) uitlezen?

Dit probleem komt meer voor bij motoren met een luchtdebietmeter.
Deze zit op het luchtfilterhuis

Andere mogelijkheid is een slechte lambdasonde of de voeding v.d. verwarming hiervan.
Eerst uitlezen dus.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 05 april 2006 02:18 PM
  [ # 4 ]

Dames en Heren,

Excuses voor de stilte.
Mijn account weigerde even dienst.

Enfin, de auto piept niet meer. Wel moet de uitlaat gelast (denk dat ik iets geraakt heb ofzo? Zit ineens een joekel van een gat in), maar da’s van secundair belang.

Hij is uitgelezen. Conclusie: De computer heeft géén verbinding met de stappenmotor van het stationair toerental. Dat is ook de reden dat hij bij koude motor niet echt mooi (wel mooi, maar niet stabiel, hij geeft een fluctuerend toerental. Geen gepruttel, maar echt… 1000… 1500…1200…900… Geen ramp. Waarschijnlijk wèl de reden dat het lampje brandt. Het brand overigens steeds meer, blijft nu meestal aan.
Verder gaat al heel snel het temperatuurlampje branden. Al als de meter 95 graden aan geeft.
Even met een goede garagist bekeken. Conclusie: Hij wordt ècht neit te warm.

Mag ik dan concluderen dat mijn computer enigzins van slag is?
Zo ja, wat kost zoiets, 2e hands?
Kun je dat zondermeer overzetten en, zo ja, uit welke modellen?
Ik heb gehoord dat het in principe mogelijk is, maar dat de auto in’t begin dan behoorlijk moeilijk loopt.

Iemand?

Stijn.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook